Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C2, zo slecht als er beweerd wordt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik snap niet dat je interesse blijft hebben in een auto die er niet uitziet (krassen, vlekken, enz... )

Er zijn propere autootjes genoeg te vinden hoor, ook voor minder dan 6000 euro

Comment

Groot gelijk inderdaad. Ik ga volgende week nog eens langs bij de tweede dealer voor meer informatie. Op dit moment betaal ik liever iets meer zodat ik toch een bijna-nieuwe auto heb. Heeft er hier iemand enig idee of er airco in een tweedehandse auto kan gestoken worden? Die C2 heeft geen airco en dat zou ik er wel graag bij willen. Voor de rest ook is gaan kijken naar stockwagens, misschien zit daar ergens nog een goede deal tussen.

Comment

Als je airco wil zoek dan best een tweedehands waar dit al inzit

Airco naplaatsen, zal misschien allemaal wel gaan, maar zal ook wel enorm duur zijn.

Comment

Het is eigenlijk soms erg met die 2de hands auto's.
          Als je de jouwe laat overnemen krijg je er geen reet voor omdat ze garantie moeten geven en onderhoud en hier en daar wat opfleuren.
          Als je dan 1 wilt kopen doen ze er een pak bij en krijg je weer die zelfde praat te horen. Van ja we hebben onderhoud gedaan en geven garantie en daarom kan er niks van de prijs af.
          Weet je mijn C2 was 6jaar en stond ongeveer 4k gecatalogeerd kreeg 2,5K van de garage. Als ik dan op hun website keek vond ik geen enkele te koop onder de 5k; Heb met de toenmalige privaat koper een goede deal gemaakt en we waren beiden tevreden. Mijn auto direct meegenomen en cash betaald en hij goede prijs.
          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
          2014 Opel Astra OPC
          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikon2 Bekijk Berichten
            Distributieriem is iets dat sowieso moet vervangen worden na de 100k, da's een vaste kost die je krijgt als je een auto koopt en iets dat de eigenaar heeft moeten betalen. Zoiets moet naar mijn weten dan ook niet in de verkoopsprijs verwerkt worden. Die riem van een Citroën kost naar mijn weten ook geen €3000 hé.

Ik ga toch ook geen auto van 15 jaar oud verkopen om er dan €5000 voor te vragen omdat de riem, airco en weet ik veel vervangen is geweest?

Note: die riem is al vervangen geweest en de eigenaar heeft daar een tijdje terug ook voor betaald. Dus tis niet zo dat de riem stuk is en dat dat nog een reparatie moet worden. Want ik denk dat je dat verkeerd hebt gelezen.
            Een nieuwe distributieriem wil zeggen dat je nog een tijd gerust bent (normaal gezien) en dat je die kost niet snel opnieuw moet maken. Daar mag volgens mij dus zeker iets extra voor gevraagd worden. Liever één die wat duurder is en net zijn wissel heeft gehad, dan één die wat goedkoper is maar binnenkort een nieuwe riem moet hebben. Het prijsverschil zal normaal ook niet in die mate zijn dat je de vervanging volledig doorbetaald. Vraag eerst maar eens na wat de vervanging van een distributieriem kost.

Comment

Ik kom ook slecht van die advertenties waar dan staat 'auto in perfecte staat!' terwijl je duidelijk de krassen en deuken ziet op foto...

Ben je naast de C2 nog in andere auto's geïnteresseerd? €5000 lijkt mij echt veel voor zo'n klein auto'tje. Zeker als je student bent en moet letten op je geld. Er zijn dan toch goedkopere alternatieven. Nuja, als je per sé airco wil, wordt het wel wat moeilijker natuurlijk.

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                Het is eigenlijk soms erg met die 2de hands auto's.
                Als je de jouwe laat overnemen krijg je er geen reet voor omdat ze garantie moeten geven en onderhoud en hier en daar wat opfleuren.
                Als je dan 1 wilt kopen doen ze er een pak bij en krijg je weer die zelfde praat te horen. Van ja we hebben onderhoud gedaan en geven garantie en daarom kan er niks van de prijs af.
                Weet je mijn C2 was 6jaar en stond ongeveer 4k gecatalogeerd kreeg 2,5K van de garage. Als ik dan op hun website keek vond ik geen enkele te koop onder de 5k; Heb met de toenmalige privaat koper een goede deal gemaakt en we waren beiden tevreden. Mijn auto direct meegenomen en cash betaald en hij goede prijs.
                Ja tis echt erg. €3000 voor een autootje van 2002 terwijl dat als ik het dubbele neerleg 1 van 2009 heb. Wel goed dat je via die koper een goede deal hebt kunnen maken, via garages kan tricky zijn soms inderdaad.

@Ian: ja, zeker wel. Op dit moment maakt het mij niet zo echt meer uit, zolang het maar een klein autootje is. Die C2 kan ik later nog steeds kopen als ik het breder heb. Het zijn alleen mijn ouders die vinden dat het verstandiger is om voor een nieuwer autootje rond de €5000 te gaan om zo toch een iets meer betrouwbaar voertuig te hebben én garantie. Ik kan zelfs een nieuwe kopen met mijn spaargeld, maar logischerwijze wil ik niet alles in een auto steken

Er staat ook een Mitsu Colt voor €5900 in die garage, misschien is de Mitsu een net iets interessantere deal. Zal nog eens kijken voor rond de €3000, maar goede deals zijn zeldzaam tegenwoordig.

Comment

http://www.2dehands.be/autos/autos/?..._id=&afd=autos

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Zitten wel goeie tussen maar allemaal best ver! Ik heb ondertussen telefoon terug gehad van die garagist en ze willen het verkopen voor €2800. Ik ga een van deze dagen is langs gaan om alles nog is goed te inspecteren. Ik heb verder ook mijn.eerste rijles gehad en dat heeft ij overtuigd dat het echt niet verstandig is om met een dure auto te oefenen.

is €2800 eigenlijk een goede prijs of nog te veel? Hij geeft er trouwens ok garantie bij. Zijn er dingen waar ik echt op moet letten als ik de auto ga inspecteren? Tips graag

Comment

Zitten wel goeie tussen maar allemaal best ver! Ik heb ondertussen telefoon terug gehad van die garagist en ze willen het verkopen voor €2800. Ik ga een van deze dagen is langs gaan om alles nog is goed te inspecteren. Ik heb verder ook mijn.eerste rijles gehad en dat heeft ij overtuigd dat het echt niet verstandig is om met een dure auto te oefenen.

is €2800 eigenlijk een goede prijs of nog te veel? Hij geeft er trouwens ok garantie bij. Zijn er dingen waar ik echt op moet letten als ik de auto ga inspecteren? Tips graag
                      Toch voor de C2 gekozen van de 1e garage? Geef je ogen gewoon goed de kost, op details letten, eens ritje mee gaan maken... Beste is gewoon nog iemand meenemen dat er iets van kent

Comment

Ik heb recent een Peugeot 206 van 2004 gekocht, 63.000 op teller, proper vanbinnen en vanbuiten voor 500 euro meer.
                        Als die auto meer dan dubbel het aantal km heeft, er niet uitziet vanbinnen, dan zou ik toch echt nog wat verder zoeken...

Als je niet vasthoudt aan je C2:
                        http://www.2dehands.be/autos/autos/p...=autos%2Fautos, wel een dieselke

Comment

Amaai, die doet dus zo maar eventjes 2.200 euro van zijn oorspronkelijke vraagprijs af?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                            Toch voor de C2 gekozen van de 1e garage? Geef je ogen gewoon goed de kost, op details letten, eens ritje mee gaan maken... Beste is gewoon nog iemand meenemen dat er iets van kent
                            Nog niet zeker eigenlijk... Ik ga vandaag of morgen nog eens heel goed kijken en met die garagist en alles bespreken. Op dit moment denk ik dat ik zelfs lager kan gaan dan die €2800 omdat de auto vuil is enzo en dat maakt het aantrekkelijk. Als eerste autootje heb ik ook geen blinkend ding nodig vind ik, dat kan later altijd. Maar waar voor mijn geld wil ik wel natuurlijk. Dus tis vooral eigenlijk gewoon om nog is goed te gaan kijken omdat we het toen zo maar een vluchtige blik hebben gegeven vandaar.

@hayes: amai da's pas een goede deal... Die Peugeot is €950 meer en er staan evenveel km's op als de C2. Wel iets jonger en er zit airco bij, da's wel goed.

Ik zal straks foto's nemen van die C2, dan kunnen jullie zelf ook ineens beoordelen

Comment

Ben benieuwd naar foto's
                              Maar ik leid dus af dat de C2 van de 2e garage het dan waarschijnlijk niet wordt?

Comment

Nee, puur gewoon omdat ik vind dat het te duur is voor een eerste auto. Ik heb met de auto van de rijschool wel 7 keer stilgestaan vandaag en dat lijkt mij niet gezond voor een vrij nieuwe auto. Beter iets goedkoper gaan, goed spelen met die versnellingsbak bij wijze van spelen maar mij geen zorgen hoeven te maken dat ik een auto van €6000 verpest. Lijkt mij gewoon verstandiger!

Comment

Nee, puur gewoon omdat ik vind dat het te duur is voor een eerste auto. Ik heb met de auto van de rijschool wel 7 keer stilgestaan vandaag en dat lijkt mij niet gezond voor een vrij nieuwe auto. Beter iets goedkoper gaan, goed spelen met die versnellingsbak bij wijze van spelen maar mij geen zorgen hoeven te maken dat ik een auto van €6000 verpest. Lijkt mij gewoon verstandiger!
                                  Je leert dat snel hoor, je kan moeilijk verwachten dat je in het begin nooit gaat stilvallen
                                  Maar het is inderdaad beter eerst iets goedkoop te pakken (m'n Corsa heeft €3200 gekost, mag iedereen gerust weten), en dat ding rijd nog altijd goed (buiten deze maand wat kosten aan gehad).
                                  En dan kan je u na een paar jaar sneller iets naar uw 'echte' goesting kopen
                                  Maar pak zeker eentje dat echt proper is, alé vind ik toch zeer belangrijk.

Comment

Ja beetje proper en in orde ook al is het een ouder bakske.
                                    Met zo een spel waarvan je op voorhand weet dat je daar niet heelhuids mee thuiskomt maar wel goedkoop was kun je toeren mee tegen komen.
                                    Maar als er carpas bij zit en garantie ben je al een stuk veiliger. je weet wat van de afkomst en de garage geeft garantie omdat auto wel te vertrouwen is.
                                    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                    2014 Opel Astra OPC
                                    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                      Je leert dat snel hoor, je kan moeilijk verwachten dat je in het begin nooit gaat stilvallen
                                      Maar het is inderdaad beter eerst iets goedkoop te pakken (m'n Corsa heeft €3200 gekost, mag iedereen gerust weten), en dat ding rijd nog altijd goed (buiten deze maand wat kosten aan gehad).
                                      En dan kan je u na een paar jaar sneller iets naar uw 'echte' goesting kopen
                                      Maar pak zeker eentje dat echt proper is, alé vind ik toch zeer belangrijk.
                                      Was echt verschrikkelijk, aan 1 kruispunt ben ik zelfs 3 keer stil gevallen haha. Ik heb toch veel respect voor die rij instructeurs, wat die hun hartjes allemaal meemaken amai Ja proper vind ik ook zeer belangrijk inderdaad, we gaan morgen nog is fatsoenlijk kijken we hebben tenslotte de auto enkel kunnen bekijk van buitenaf. Valt het toch allemaal niet mee met de nodige geurtjes steek ik mijn geld er niet in! Corsa is ook hele fijne auto, gaan we van de week ook is voor kijken hier in de buurt.

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                                      Ja beetje proper en in orde ook al is het een ouder bakske.
                                      Met zo een spel waarvan je op voorhand weet dat je daar niet heelhuids mee thuiskomt maar wel goedkoop was kun je toeren mee tegen komen.
                                      Maar als er carpas bij zit en garantie ben je al een stuk veiliger. je weet wat van de afkomst en de garage geeft garantie omdat auto wel te vertrouwen is.
                                      Hij zei van "ja die motoren van die C2'kes zijn super betrouwbaar, daar krijgt ge gegarandeerd niks mee voor dus ja zeker ik zal u garantie geven" Lijkt me wel lachen als er dan wel iets mee gebeurd haha.

Ik heb ondertussen deze gevonden: http://nl.kapaza.be/antwerpen/skoda-...m-72720923.htm Is Skoda niet het broertje of zusje van Volkswagen? Dan is het ergens beter om voor deze te gaan, nee?

Comment

En dan hebben we deze ook nog: http://nl.kapaza.be/antwerpen/mitsub...3-72679051.htm

Hij zei dat hij er morgen nog 2 ging krijgen waarschijnlijk en ging me op de hoogte houden. Maar is €2500 niet goedkoop voor zo'n auto? Er staan wel al veel km's op maar toch, zijn best jonge auto's om al zoveel km's te hebben...

Comment

Als ik zou moeten kiezen tussen die Fabia, vuile C2 of Colt, zou ik voor de Fabia gaan. Lekker praktisch met 5 deuren ook (beter op lange termijn want vroeg of laat zal je toch meer ruimte willen). Liever dat dan een vuile C2.

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Working...
                                          X