Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jahreswagen, vorfuhrfarzeug und andere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jahreswagen, vorfuhrfarzeug und andere

Op Mobile vind je regelmatig jonge tweedehandsen, meestal zeer goed uitgerust, die aan zeer goede prijzen worden verkocht.

in het geval van een vorfurhgarzeug betreft het demo-wagens van de fabrikant welke terug worden verkocht eens ze 8 a 10.000 km hebben.

Een Jahreswagen is me wat minder duidelijk wat ik me bij deze moet voorstellen. (directiewagen ?)

Zijn dit nu eigenlijk goede koopjes ? Als ik bij het BMW driving Centre kijk in Lommel worden de wagens op voorhand warmgedraaid dikwijls, volledig opgekuist voor elke klant en steeds piekfijn in orde gehouden.
    Bij VW is dit bijvoorbeeld al veel minder en bij de lokale garage van andere merken meestal helemaal niet.

Zijn dit over het algemeen goede koopjes ? Wat is jullie mening hierover ?
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Altijd goede ervaringen mee gehad. Momenteel toch koopjes te doen bij alle merken.

Enkele voorbeelden.

20k onder de catalogusprijs. Kan toch wel tellen.

Voor de prijs van een kale Golf VII en mooi uitgeruste Passat.

Ik zou het wel weten.

En elke junge Sterne bij Mercedes met 2j garantie in heel Europa.

Zeker het overwegen waard dus.

Comment

Ik heb inderdaad wel al enkele mooie aanbiedingen daar zien voorbijgaan de laatste weken/maanden, vooral bij de zwaardere benzine versies.

Deze bijvoorbeeld : http://suchen.mobile.de/auto-inserat...176350143.html
      Last edited by MaXX99; 21/03/2013, 11:23.
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Ik zou persoonlijk geen demo auto kopen. Op zich zijn het wel quasi nieuwe wagens maar ze worden ook grondig getest door potentiële kopers. Als de verkoper bij de testritten erbij is, maakt het niet veel uit maar ik denk écht wel dat sommige auto's serieus afgebeuld zijn. Een vriend van me heeft lang geleden zo een Lancia gekocht en dat was werkelijk een horrorverhaal...
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Daar zijn er ook veel bij die uit de verhuur komen.
          Dat was in ieder geval zo met de 530d GT en de F11 525d die ik in Oberhausen ben gaan testen.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Je kan ook altijd aan de concessie vragen wie/wat de vorige eigenaar was.
            Halb/Jahreswagen = minder dan 6/12 maanden ingeschreven geweest.
            De terminologie geeft niet aan wat er voordien precies mee gebeurd is.
            Als je iets dergelijks bij de officiële verdelers koopt, zit je meestal goed.
            Je moet alleen wat 'vissen' naar de historiek (zelf vermijd ik demo's ook).

Comment

Heb zo 2 wagens gekocht. De eerste was gereden door een medewerker van Mercedes AG en de tweede door de directie van een grote VW-garage. Demo/verhuurwagens zou ik niet moeten hebben.

Comment

Demo en verhuur komen wat mij betreft wel op hetzelfde neer. Als je dan al eens een "sportievere" versie huurt, ga je die toch eens goed op de rooster leggen ?
                De jahreswagen is wat geluk hebben wie er dan mee gereden heeft denk ik ...

Dit is een Mondeo Break 240 pk automaat bij de dealer aan heel goede voorwaarden http://suchen.mobile.de/auto-inserat...173637594.html

voor de moment blijft het wat afschuimen ... veel echt interessante Merc's of Beamers ben ik precies nog niet tegengekomen (ik zoek in het gamma van de E break, 5GT of 5 break ...). Enfin ben ook maar wat passief aan het rondkijken nog niet op zoek naar en vervanger voor de X5 ... tenzij natuurlijk ... lol

Comment

GT's zijn er thans genoeg te vinden ze!
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

En hoe weten jullie wie er met de wagen heeft gereden ?

Als het voertuig bv. ingeschreven is op naam van een dealer of de invoerder.
                    Dan kan daar toch iedereen mee gereden hebben ? 't Is maar een kwestie van wat ze je vertellen !

Comment

Je hebt garantie en op 10d km kan er niet zoveel slecht gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Je hebt garantie en op 10d km kan er niet zoveel slecht gebeuren.

Dat weet ik.
                        Is het daarom geen flauwe kul dat quasi 90% van de kopers van zo'n "Jahreswagen" op alle fora ligt verkondigen dat het een ex-directiewagen is. Of dat de zoon van de baas er mee gereden heeft ...

Alez, ik wil maar zeggen ... Wie er met die wagen ook heeft gereden, maakt toch absoluut niets uit ? Als de wagen correct is (laktester voor schade !!), mechanisch in orde, onderhoudshistoriek en de prijs/opties is naar uw goesting: kopen ! Al heeft daar nu ne Franse drugskoerier mee gereden, who cares ?

Comment

Working...
                        X