Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RCD 310 inbouwen in Golf 5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• RCD 310 inbouwen in Golf 5

heeft iemand ervaring met het inbouwen van een RCD 310 in een Golf V? Momenteel zit er een gewone enkel-din radio in.

Geen enkel idee hoe hieraan te beginnen...

Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten
    heeft iemand ervaring met het inbouwen van een RCD 310 in een Golf V? Momenteel zit er een gewone enkel-din radio in.

Geen enkel idee hoe hieraan te beginnen...
    Is vrij eenvoudig, heb je climatronic in je wagen zitten? (Grote rooster bovenaan de middenconsole). Indien ja kan je gewoon volgend filmpje volgen http://www.youtube.com/watch?v=Ea8nos5SbLw . Zonder climatronic zal gelijkaardig zijn, maar dan zal je geen rooster bovenaan moeten demonteren (omdat je het gewoon niet hebt). Ik heb heb dit filmpje gebruikt om de radio in mijn golf 5 te demonteren en het is vrij doenbaar. Juist opletten dat je het plastic niet te erg forceert, anders kan je met afgebroken lipjes eindigen.

Comment

Is dit gewoon plug and play?
      ik lees namelijk her en der verhalen over batterijen die worden leeggezogen zonder vervanging van één of andere gateway (wat dit ook mogen zijn)...

Ik ben geen techneut op dit gebied, plug and play zou nog lukken, al de rest is huilen met de pet op

Comment

Normaal gezien is dit plug en play. Ik heb wel al gehoord van mensen die de antenneversterker verkeerd aansluiten en zo hun batterij leegtrekken, doorgaans het het dan om niet-VW radio's en is wat soldeerwerk vereist. Als je een stock RCD 310 installeert en geen replica, dan voorzie ik weinig problemen. Met een beetje logisch denken geraak je er wel. Om eerlijk te zijn is de montage van de radio vrij eenvoudig, het moeilijkste vond ik persoonlijk het demonteren van de middenconsole (het deel boven de radio), maar mits wat geduld lukt dit zonder brokken te maken.

Comment

Ga voor een variant met gps. Ik zie het nut niet in van de 310. Ik zou een 510plaatsen

Comment

Ik heb zelf een tijdje geleden een RCD510 in een Golf 5 2005 geplaatst . De batterij liep echter steeds leeg. Na een update van de canbus (+- 250 euro) was dit euvel opgelost. Heb dit wel in Nederland laten doen want de Belgische dealer (zie mijn ander topic) wou er niet aan beginnen en vond de oplossing die ik voorstelde, Canbus vervangen , flauwe kul (zijn woorden 'op het internet staat zoveel zever') . Na vervanging van de canbus werkt alles, ,reeds 4 jaar , perfect Meer info op deze site : .http://www.volkswagenradio.nl/golf-a...s-gateway.html . Bij de Belgische dealers is deze oplossing blijkbaar niet bekend.

Comment

iemand regio WVL/OVL die dit kan/wil plaatsen?

Comment

Working...
              X