Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brug of smeerput in de garage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• brug of smeerput in de garage

we hebben eindelijk een huisje gevonden.
    natuurlijk denk ik zoals de meeste volop aan het dromen.
    maar kvroeg me af wat of hoe je het kan aanpakken voor een brug of een smeerput in de garage. en ook natuurlijk iets kwa richtprijzen zijn welkom.
    zou wel makkelijker zijn om de uitlaat van de sub bv thuis te kunnen wisselen of misschien een brugje, sub naar boven en nog autooke erbij dan voor eronder

Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
    we hebben eindelijk een huisje gevonden.
    natuurlijk denk ik zoals de meeste volop aan het dromen.
    maar kvroeg me af wat of hoe je het kan aanpakken voor een brug of een smeerput in de garage. en ook natuurlijk iets kwa richtprijzen zijn welkom.
    zou wel makkelijker zijn om de uitlaat van de sub bv thuis te kunnen wisselen of misschien een brugje, sub naar boven en nog autooke erbij dan voor eronder

Informeer eens bij enkele producenten van bruggen,want een autobrug hoeft niet altijd erg duur te zijn , heb er al wat gezien voor +- 2000 euro (zelf plaatsen )
    Dit jaar op autotechnica nog verbaast dat het toch niet altijd *onbetaalbaar* hoeft te zijn namelijk.
    Heb het dan wel over deze types http://www.marktplaats.nl/a/auto-div...kolombrug.html
    Zelfs die in de link zit op de prijs zie ik net.
    Ook kan je op veilingsite's regelmatig wel koopjes doen , laatst was er nog een veiling van *renault antwerpen* zijn toen oprijbruggen verkocht voor 4-600 euro.
    Dus het is wel doenbaar en zeker niet *onbetaalbaar* , uiteraard ga je naar DE topmerken (nieuw) dan kom je andere prijskaartjes tegen .

Comment

ik zou voor een brug gaan. is ook makkelijk dan een smeerput om bv velgen te wisselen, aan remmerij te werken, te wassen etc...

Comment

Is hier ergens een topic over geweest een tijdje geleden dacht ik .

Deze zou mij wel smaken.......alleen heb ik geen garage
        Tweedehands of nieuwe Gereedschap kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

Indien plaats genoeg : voor een paar 1000 euro kan je dan niet sukkelen...

Er is zelfs zo'n brug ergens te vinden waar een Renault Espace onder kan staan ....dus je zou in theorie 2 plaatsen hebben in je garage als het plafond hoog genoeg is

Comment

Persoonlijk heb ik liever zo een *kolombrug* die je op 4 plaatsen onder de auto zet ,bij die link van jou danny als je auto er op staat,
          en je wil je velgen demonteren moet je weer met *assteunen* gaan werken wat het onodig complexer maakt.
          Maar dat is mijn mening,wij hebben ze beiden op de avondschool en ik weet wel welke ik het liefst gebruik hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
            bij die link van jou danny als je auto er op staat,en je wil je velgen demonteren moet je weer met *assteunen* gaan werken wat het onodig complexer maakt
            Alles heeft voor- en nadelen Bjorn :

Om te polijsten staan die palen in het midden in de weg en bij die met oprijplaten kan je eventueel nog onder parkeren.....als je plaats genoeg hebt tenminste in de hoogte .

Volgens mij is het zelfs mogelijk om NAAST de oprijplaten te rijden en dan die platen toch omhoog te krikken (met speciale blokken tussen)
            om alsnog je wielen te wisselen.....

Die kolombrug zou ik niet vertrouwen om een auto mee omhoog te "parkeren" als je er nog 1tje onder wil zetten (al hangt alles af van de kwaliteit van de brug)

Ook zou je de auto kunnen laten staan om ff plaats te maken voor andere spullen uit de garage te nemen met een brug .

Een (smeer)put is volgens mij echt voorbijgestreefd .

Comment

smeerput moet je je plafond niet verhogen.
              verder hangt het er vanaf wat je wilt doen. op de werkplaats waar ik werk hebben we een brug, en soms kan een put toch wel handiger zijn.
              toch als je een motor langs boven er wilt uithalen. ( natuurlijk de gemiddelde gebruiker gaat nu niet elke dag zijn motor swappen.

Comment

@Timmie : kan je dan enkele voorbeelden geven van voordelen met zo'n "put" ?

Comment

Persoonlijk heb ik liever zo een *kolombrug* die je op 4 plaatsen onder de auto zet ,bij die link van jou danny als je auto er op staat,
                  en je wil je velgen demonteren moet je weer met *assteunen* gaan werken wat het onodig complexer maakt.
                  Maar dat is mijn mening,wij hebben ze beiden op de avondschool en ik weet wel welke ik het liefst gebruik hoor
                  Ik zou ook eerder een kolombrug (2koloms) nemen. Danny, lijkt me toch dat die met 4 steunpalen ook zal hinderen tijdens het polijsten (al zal die misschien niet volledig voor een 'afsluiting' zorgen van bepaalde panelen). Heb nog niet kunnen vergelijken maar mocht ik één van de twee hebben dan was ik een (nog) gelukkiger persoon geweest . Luxeprobleem als je voor die keuze komt te staan imo...
                  Last edited by Aikinoodle007; 05/01/2013, 02:37.

Comment

of een brug nemen met "vrijwielsysteem", dan kan je ook makkelijk aan de velgen.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dat is inderdaad de ideale oplossing Knight-rider. Heb wat foto's kunnen vinden maar zonder prijzen helaas. Zijn die veel prijziger dan de gewone 2 en 4-koloms bruggen?

EDIT: http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/...n-70030519.htm
                      is een 4-koloms met een (zelfgefabriceerd?) vrijwielsysteem. Al vraag ik me af hoe deze precies in z'n werk gaat? Die hebben gewoon een plaat onderaan gelegd, ondersteund door 4 van die metalen staven? Of zijn dat een soort assteunen?
                      Last edited by Aikinoodle007; 05/01/2013, 03:14. Reden: voorbeeldje gevonden

Comment

Ik vermoed dat ze bij die brug de wagen eerst naar boven krikken en dat ze er dan de staven door steken ....
                        (langs onderen , en op de grond in een vast punt/putje oid)
                        als ze de brug dan laten zakken zweven de wielen....

Comment

Had het ook zo in gedachten maar ziet er nogal 'zelf gefabriceerd' uit, wat niet wil zeggen dat het niet goed werkt natuurlijk... Vind het een uitstekende oplossing om met een dergelijke brug alsnog de 4 wielen vrij te hebben. Zouden ze eigenlijk standaard erbij moeten leveren, zo heb je het beste van beide

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                            @Timmie : kan je dan enkele voorbeelden geven van voordelen met zo'n "put" ?
                            motorswap.

je gebruikt de put voor de bouten langs onder los te maken, motor goes up car stays down

achteras swap.

boven de put, krik links, krik rechts.
                            boutjes 10 boutjes losmaken.
                            achteras naar achter schuiven op de begane vloer. Nieuwe achteras eronder schuiven, terug vastmaken.

Comment

Een 2 koloms heeft mijn voorkeur omdat je dan aan de ophanging etc kan werken zonder de wagen op te heffen (as af pakken , velg er af halen etc)
                              En onbetaalbaar?

Comment

Een put lijkt me duurder. Je moet vrij diep gaan, de wanden waterdicht krijgen en afstempelen, de vloerplaat daaraan aanpassen... Als je plafondhoogte het toelaat is een brug logischer.

Comment

Als mijn garage hoger was dan stond er al lang een 2 kolomsbrug .

Comment

Ik heb eens ergens bij een dealer in tweedehandsvoertuigen een brug gezien die geoon buiten stond
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ja afbraakcentra's heb ik het ook al eens gezien.
                                      Maar moest ik zoiets hebben, draag ik liefst ook maximaal zorg voor mijn spullen.

Sent from my iPad 3 using Tapatalk

Comment

Ik ga geen 2000euro aan een brug uitgeven waar ik maar een paar keer per jaar behoefte aan heb.
                                        Ik zou voor een put gaan. Goedkoopste oplossing.

Comment

Working...
                                        X