Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bankcheque ING, innen bij KBC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bankcheque ING, innen bij KBC

Ik heb een nieuwe wagen gekocht en mijn huidige heb ik particulier kunnen verkopen.
    Nu is de levering van mijn wagen op 5/1 en de persoon die mijn wagen koopt, zal deze op 3 januari kopen. Op het moment van de aankoop zal hij mij een bankcheque van ING afgeven. Dus ik zal deze de 4de kunnen binnen brengen bij KBC, mijn bank.

Weten jullie hoe lang het duurt eer het geld van de bankcheque op mijn rekening zal staan?
    Als dit er direct op staat, kan ik het totaalbedrag ook direct doorstorten aan de garage van m'n nieuwe wagen (daar hebben ze ook KBC, dus bij hun staat het direct geregistreerd) en is er niets aan de hand. Als het langer duurt, moet ik een andere oplossing zoeken...
    2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
    2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
    2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Kan je de bankcheque niet omruilen voor een andere bankcheque met de leverancier van je nieuwe wagen als begunstigde?
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Vraag gewoon aan de koper dat ie het geld stort op je rekening ipv met een cheque ?

Waarom : ben gewoonweg wantrouwig als mensen met een cheque afkomen (zeker in deze tijd...)

vb : bij aflevering van een nieuwe (of 2dehands bij dealer) auto vraagt de garage toch ook om (in mijn geval) de cheque reeds op voorhand te overhandigen omdat ie dan kan controleren dat ie wel "echt" is .
      Stel dat ze bij de bank dan zeggen tegen de dealer : er staat niet genoeg geld op die rekening.......dan geeft ie de wagen niet vrij hoor.

(of overdrijf ik nu ? )

Comment

Als er met een bankcheque betaald wordt, wordt dit geld eerst van de rekening gehaald en 'vast' gezet voor die bepaalde cheque. Zo heb ik het me toch laten vertellen.

Ik zou het wel jammer vinden dat het bvb 10 dagen duurt eer het geld op de rekening staat, want dan zal ik ook 10 dagen langer moeten wachten op mijn nieuwe wagen.

Als er nog voorstellen zijn hoe ik dit best afhandel, hoor ik het graag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
          Als er met een bankcheque betaald wordt, wordt dit geld eerst van de rekening gehaald en 'vast' gezet voor die bepaalde cheque. Zo heb ik het me toch laten vertellen.
          Kan je dan niet gewoonweg met diene gast naar de bank gaan om samen die cheque op jouw rekening te laten zetten ?
          Ik zie niet in wat het probleem dan kan zijn als ze op uw bank die cheque aanvaarden .....en jij kan meteen een nieuwe vragen voor jouw auto

Doe ermee wat je wil , ik zou voor zekerheid kiezen , er zijn al genoeg mensen in het zak gezet. (niet dat diene koper u dit wil aandoen maar ge weet maar nooit )

Comment

Normaal staat de cheque een dag later op uw rekening (valuta van de dag dat je hem op de rekening hebt gezet). Als je de cheque gaat storten op uw rekening, kunnen zij nog niet direct zeggen of de cheque 100% in orde is (dit gebeurd op de hoofdzetel).
            Gewoon zien dat de cheque goed is ingevuld, stempel en meestal is het door 2 mensen getekend van de bank.
            Een bankcheque is zoals cash geld, het gaat direct van de rekening.
            Last edited by ; 23/12/2012, 23:10. Reden: vergeten

Comment

idd, indien het een echte bankcheque is (en geen vervalste) is dit idem als cash (voor de afhaler). Gaat onmiddellijk van zijn rekening en krijgt hem pas mee indien voldoende saldo op zijn zichtrekening.
              Laat, voor alle zekerheid, de cheque overhandigen tijdens de kantooruren en bel bij ontvangst naar het uitgiftekantoor om de echtheid te verifiëren.
              Valuta is dag van storting op jouw rekening maar het kan 2 werkdagen voor je het bedrag 'ziet' op je rekening.
              Bij mijn dealer moest ik de bankcheque ook maar pas overhandigen bij het overhandigen van het voertuig en de boorddocumenten. Een overschrijving daarentegen diende enkele dagen van tevoren te gebeuren.

Comment

Zou ik persoonlijk ook nooit aanvaarden. Een cheque is de dag van vandaag toch redelijk 'passé'

Comment

bankcheques worden nog héél vaak gebruikt bij de aankoop van een wagen.
                  De handigste en beste manier mijn inziens.

Bel eens naar je contactpersoon bij de kbc en/of naar je garage. Misschien kan je zo'n cheque doorgeven aan je garagist. (soort endossement ofzo iets?)

Comment

Volgens de garage gat het doorgeven van een cheque niet.
                    Heb ook even met de bank contact opgenomen en daar zeggen ze dat het tot 7 werkdagen kan duren eer het geld op de rekening staat.

Zal aan de koper vragen als hij cash wil betalen of via overschrijving.

Comment

Man man, wat lees ik hier toch nen hoop onzin.
                      Een gewaarborgde bankcheque is 99.9% veilig.

In jouw specifiek geval:
                      Koper een bankcheque laten aanmaken met jouw naam als begunstigde.
                      Met deze bankcheque naar de garage gaan en voor overdracht aan de garage tekenen.
                      Kan perfect en wordt nog steeds heel veel gedaan. Bankcheques zijn helemaal niet passé.

Comment

Ik heb ooit toch een 2 weken moeten wachten voordat ik het geld van een bankcheque op mijn rekening kon zien. De bank zelf kon het wel een dag of 2 eerder zien. Blijkbaar was dit omdat het over 2 verschillende banken ging.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik vertrouw een bankcheque zeker wel, zolang deze door een Belgische bank is afgegeven. Het probleem is eerder de tijd.
                          Volgens de verkoper kan ik niet betalen met een cheque die door de koper van mijn wagen is afgegeven (omdat die op mijn naam staat)

Hij zei dus van het veiligst is gewoon de cheque op u rekening laten storten en dan overstorten naar hun.

Nuja, ik heb aan de koper van mijn wagen gevraagd als hij de cheque eerder wil afgeven, of het geld overschrijven op mijn rekening of gewoon met cash geld betalen.

Zullen zien wat hij antwoord.

Comment

Amaai,
                            wat een gezwets komt hier langs... bankcheque = gedateerd, bankcheque is niet te vertrouwen, twee weken wachten op je centen,...

Een bankcheque is zeker niet te vergelijken met een gewone handelaren- of particulierencheque (die inderdaad passé) zijn. Een bankcheque is een alternatief om niet met een grote som cash op zak te moeten lopen, en zou 100 % safe moeten zijn (op voorwaarde dat het geen vervalste is, want ook dat gebeurt).

Een bankcheque gaat men gewoonlijk onmiddellijk op rekening boeken (directe creditering), maar de valutering zal niet dag zelf zijn (KBC moet immers wachten op de centen van ING). Je kunt dus het geld onmiddellijk gebruiken, maar stel je saldo = 0, je laat een bankcheque van 10.000 euro crediteren, en je haalt het onmiddellijk af in cash, dan sta je 'in valuta' een aantal dagen subzero, en zul je dus debetinterest betalen.

Je kunt je cheque ook rugtekenen, en de begunstiging overdragen op je garagist. Dan vermijd je enerzijds een tripje naar de bank, en anderzijds de debetinteresten.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Idd, uitleg klopt volledig!
                              De gewone cheques van vroeger zijn zo goed als verdwenen, maar een bankcheque is helemaal iets anders ...dit een gewaarborgde cheque.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                Laat, voor alle zekerheid, de cheque overhandigen tijdens de kantooruren en bel bij ontvangst naar het uitgiftekantoor om de echtheid te verifiëren.
                                Dit lijkt me het meest gunstige antwoord op je vraag

Geen controle = geen zekerheid

Comment

De vraag was niet zozeer: is het veilig?

Het was de vraag hoe lang het duurt eer het geld op de rekening staat. Heb het nagevraagd bij KBC en ING en het zou 2 tot 7 werkdagen kunnen duren.

Aangezien de koper de cheque zal afgeven bij het leveren van de auto (op donderdag 3 januari) zal ik het geld niet op tijd op mijn rekening hebben staan om de betaling van mijn nieuwe auto te doen om mee te krijgen op zaterdag 5 januari. Ik kan de wagen niet eerder verkopen omdat ik niet zonder wagen kan.

Het is nu maar de vraag als de verkoper eerder wil betalen, of eventueel via overschrijving of cash.

Comment

Ga dan gewoon naar je nieuwe garage en vraag wat het kost om een auto te mogen lenen van de zaak (als vervangwagen voor een onderhoud of herstelling oid)

Ik heb van mijn garage een wagen GRATIS ter beschikking gekregen toen bleek dat mijn nieuwe (nog) langer op zich liet wachten...voor een hele week !

Desnoods huur je voor enkele dagen een auto ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                      Ga dan gewoon naar je nieuwe garage en vraag wat het kost om een auto te mogen lenen van de zaak (als vervangwagen voor een onderhoud of herstelling oid)

Ik heb van mijn garage een wagen GRATIS ter beschikking gekregen toen bleek dat mijn nieuwe (nog) langer op zich liet wachten...voor een hele week !

Desnoods huur je voor enkele dagen een auto ....
                                      Geen slecht gedacht! Bedankt!

Comment

Een (tijdelijke) rekening openen bij ING?
                                        En dan met een nieuwe bankcheque naar de garage.

Comment

Working...
                                        X