Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ombouw lichte vracht... hoe, wie, waar, hoelang?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ombouw lichte vracht... hoe, wie, waar, hoelang?

Hoi,

Binnenkort zouden wij overschakelen van wagen naar eentje met meer pit. Het zou een bedrijfswagen worden voor onze firma maar aangezien het geen evidentie is met de torenhoge taksen en andere zevers die ons oplegt zijn wij nu op zoek naar een oplossing en zo kwam "lichte vracht" bij ons op.

Het zou gaan om een C63 AMG break of een RS4/RS6 break die we zouden willen omschakelen naar lichte vracht om op die manier dan voordelig tarief te genieten.

In hoeverre is dat een truc die werkt?
    Bij wie kan ik ervoor terecht want zelf heb ik er geen kaas van gegeten?
    Hoelang duurt het proces?
    Hoe zeker is het dat het mogelijk is?
    En wat is het totale kostenplaatje?

Dat zijn zowat de vragen die in ons opkwamen. Iemand degelijke ervaring mee?

Groeten

Hoe vet is dat een C63 als lichte vracht

Comment

Ombouw is relatief eenvoudig, achterbank eruit, houten paneel tegen de bodem, tussenschot van 20cm(geloof ik), een brief met toestemming van de producent en gordelpunten onbruikbaar maken, dan laten keuren. Uw BIV en rijtax worden heel laag. Relatief eenvoudig te doen, kan ook zelf gebeuren. Maar hoor eens bij je garage, die werken immers niet voor de belastingen, dus verliezen er niets op, dus vaak zullen ze je wel een bestek kunnen maken.
      Het moeilijkste is de toestemming van de producent, nuja, hier hoor ik van de ene horrorstories over, de andere had het in orde met een enkele brief, dus een telefoontje naar audi/merc zou dat moeten uitklaren hoe enthousiast ze hiertegenover zijn.
      De prijs is wat afhankelijk van hoe je garage het wil doen en het afwerkingsniveau, maar vergeleken met je andere BIV/VB val je hier ruimschoots onder...

De andere kant is wel, voor de belastingen voor je bedrijf moet je niet op voordelen rekenen, enkel BIV en VB, want LV is normaal 100%aftrekbaar een pkw maar 75%, je kan hem indienen, maar je belastingen gaan dit quasi zeker verwerpen, dus die boot laat je best varen...

Ik ken mensen die het gedaan hebbben met een 540i, 528i, range V8, dus denk niet dat je over de rest je zorgen dient te maken...

Comment

En wij weten hoe en wat @Slayer
        Er moet minstens 1 ingeschreven auto zijn in Belgie van t zelfde model en LV, anders duurt t langer.
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Hoe doe ik het dan best? De wagen zou sowieso in Duitsland tweedehands aangekocht worden... Schrijf ik deze eerst gewoon in? Of direct mee naar de garage voor de ombouw?

Groeten

Comment

2de anders betaal je eerst nog biv, denk wel dat je dat na ombouw terug kan vorderen, ik zou de auto gaan halen met transit platen, afzetten bij garage, ombouw, garagist regelt de papieren en de keuring, en voila.
            Op een 2,3 tal weken moet dat toch lukken.
            Maar vraag eens aan de mercedes invoerder of er al een LV van bestaat, dan ben je zeker

Comment

Inderdaad best eerst garantie hebben dat je project haalbaar is (bv. goedkeuring van invoerder, indien nodig). Anders zou het (heel) duur kunnen uitkomen.

Comment

Staat een C AMG lichte vracht te koop bij DCT cars, halen en rijden maar

Comment

mercedes zelf geeft geen toestemming, doen ze niet

wat niet wil zeggen dat het niet gaat, zie de c63 bij dct

Comment

zou moeten verboden worden,die LV regeling. Ken een kinderloos koppel die dat ook gedaan heeft en geen taks moet betalen. Terwijl mensen met kindjes die vaak met meer dan 2 in de auto zitten de volle pot betalen. Klopt iets niet hé
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

je kan je een vito dubbele cabine aanschaffen, en zelf mee profiteren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        zou moeten verboden worden,die LV regeling. Ken een kinderloos koppel die dat ook gedaan heeft en geen taks moet betalen. Terwijl mensen met kindjes die vaak met meer dan 2 in de auto zitten de volle pot betalen. Klopt iets niet hé
                        En ik ken iemand die in de week soms met de fiets, soms met een vw lupo naar zijn werk rijdt, maar van tijd in het weekend legaal met een oude bmw 540i rondrijdt, op lpg, doet iets van een 5000km per jaar maximum. Moet die dan elke jaar 2000euro VB op tafel leggen, want dat klopt ook niet dan he. Er zijn voorbeelden langs beide kanten...

Kijk, de wet is er voor iedereen, iedereen weet hoe het werkt en hoe het moet en is vrij te kiezen, net als men vrij te kiezen is kinderen te nemen of niet...

Je kan er ook een pick-up van maken, die zijn altijd LV

succes in ieder geval

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathi_mustang Bekijk Berichten
                          Hoi,

Binnenkort zouden wij overschakelen van wagen naar eentje met meer pit. Het zou een bedrijfswagen worden voor onze firma maar aangezien het geen evidentie is met de torenhoge taksen en andere zevers die ons oplegt zijn wij nu op zoek naar een oplossing en zo kwam "lichte vracht" bij ons op.

Het zou gaan om een C63 AMG break of een RS4/RS6 break die we zouden willen omschakelen naar lichte vracht om op die manier dan voordelig tarief te genieten.

In hoeverre is dat een truc die werkt?
                          Bij wie kan ik ervoor terecht want zelf heb ik er geen kaas van gegeten?
                          Hoelang duurt het proces?
                          Hoe zeker is het dat het mogelijk is?
                          En wat is het totale kostenplaatje?

Dat zijn zowat de vragen die in ons opkwamen. Iemand degelijke ervaring mee?

Groeten

contacteer gerust de mensen van hothatchcenter.be (http://hothatchcenter.be/lichte_vrac...te_vracht.html)

Ze kunnen je zeker en vast verder helpen.

Comment

Dat vind ik ook. Ofwel Licht vrachten beperken op 120km/u of qua aantak pk's
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

en ik vind dat ze moto's ook moeten verbieden, want daar kan je ook uw kinderen niet op meenemen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                en ik vind dat ze moto's ook moeten verbieden, want daar kan je ook uw kinderen niet op meenemen!
                                Idd x2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathi_mustang Bekijk Berichten
                                  Hoe doe ik het dan best? De wagen zou sowieso in Duitsland tweedehands aangekocht worden... Schrijf ik deze eerst gewoon in? Of direct mee naar de garage voor de ombouw?

Groeten
                                  contacteer Hothatch center is zij hebben het al meermaals gedaan. Er stond trouwens een te koop ,wet niet meer welke site. Een C63 break lv.
                                  2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Hier was het

2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      Dat vind ik ook. Ofwel Licht vrachten beperken op 120km/u of qua aantak pk's
                                      Als ze de LV in iets moeten beperken is het de pk's want 120km/u is sowieso al de maximum snelheid in België.

Comment

wat een rare reacties hier (btw ik heb zelf geen lv voor ons bedrijf).

vergeet niet dat ze ook nooit mensen kunnen meenemen(legaal).kinderen of niet...verbuik en onderhoudskosten blijven ook hetzelfde.

dus voor wie veel kms maakt blijft het een dure zaak met high performance lv te rijden.
                                        Last edited by ; 21/10/2012, 17:18.

Comment

Working...
                                        X