Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500 vs mini

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiat 500 vs mini

Hey.
    Wij zijn al een tijdje op zoek naar een 2de wagen voor de vrouw,zeg maar de enkel naar school winkel en centrumwagen :-)

Alleen weet ik niet goed wat, zelf ben ik iets meer voor de mini,omdat het toch een degelijke wagen qwa matriaal is. Dat heeft de fiat niet vind ik.
    Mijn vrouw zegt dan weer wel "ik kan een nieuwe fiat kopen voor +- 10000€ daar heb je een mini voor van 10 jaar oud".
    Heeft ze wel gelijk in, toch heb ik het zo niet voor fiat, is het niet een beetje een rage met die wagens zodat de prijzen de hoogte inschieten?

Iemand die me advies kan geven?

Bwa fiat 500 zal nu niet echt een slechte wagen zijn,kostprijs is niet *zoveel* maar je hebt dan ook een kleine wagen.
    Dus dat maakt wel dat het redelijk centen is voor een kleine wagen.
    EN 10.000 eur voor een mini van 10 jaar oud,is ook wat gek he,voor 10.000 eur heb je wel een recentere mini hoor.
    Persoonlijk heb ik niets met mini,zou het niet hoeven hebben,fiat stond ik ook eerst ook sceptish tegen over,maar dit merk heeft me wel verbaast.
    Me vrindin heeft nu een grande punto met een 1.2 en gaat goed en rijd prima (mechanish gezien) interieur verkies ik nog steeds mijn opel.
    Verder leverd fiat ook motoren aan diverse merken,waaronder ook opel (1.3 diesel).
    En hebben ze het met hun motoren wel goed op orde,hun twin air systheem dat zo goed aanslaat en door andere merken gewardeerd wordt.
    Fiat volledig afschilderen,als slecht zou ik zeker niet doen persoonlijk.

Comment

Voor 10.000 euro heb je al wel een MINI van een jaar of 5-6 hoor

Hoe groot zijn de kinderen? Ofschoon ze niet zo veel plaats innemen (nog niet) denk ik persoonlijk dat de MINI toch iets handiger is qua in en uitstappen achteraan en iets meer ruimte. Een nieuwe Fiat 500 is ook maar kaal voor 10.000 euro. Maar het is zeker en vast geen minderwaardig product hoor.

Comment

Heb mijn vrouw proberen op te zadelen met een Fiat500 en is me niet gelukt ...
        ze wou een Mini en die heeft ze nu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan195 Bekijk Berichten
          Hey.

Heeft ze wel gelijk in, toch heb ik het zo niet voor fiat, is het niet een beetje een rage met die wagens zodat de prijzen de hoogte inschieten?

Iemand die me advies kan geven?
          Volgens mij heeft de mini meer last van die rage en prijs of is dat omdat mini van bmw is?

Anyway bij ons hadden mijn zus en moeder dezelfde vraag.
          Een kleine auto voor stadsgebruik en amper snelwegen.
          Ze hebben uiteindelijk een mini gekozen omdat ze het meer "auto" vinden en hierbij een veiliger gevoel bij hadden.
          Maar de fiat 500 is zeker geen slechte auto die gemaakt is voor zo'n doeleinden.

Persoonlijk zou ik voor de 500 gaan als het toch maar voor naar school en de winkel te gaan is.

Comment

Mijn vrouw haar nicht heeft een Fiat 500 1.2 benzine en is er super tevreden van

Comment

En is ze er content van?
              mijn jongens zijn 3 en 6 jaar
              een mini met iets of wat opties zit je toch snel aan de 10k hoor van bouwjaar 2004 Miss 2005.
              Wat ik me ook zorgen over maak is de veiligheid van de fiat's. Wij zijn daarstraks gaan kijken en het is echt wel klein smal...
              en toch twijfel ik, enkel door de leeftijd van de wagens

Comment

En is ze er content van?
                mijn jongens zijn 3 en 6 jaar
                een mini met iets of wat opties zit je toch snel aan de 10k hoor van bouwjaar 2004 Miss 2005.
                Wat ik me ook zorgen over maak is de veiligheid van de fiat's. Wij zijn daarstraks gaan kijken en het is echt wel klein smal...
                en toch twijfel ik, enkel door de leeftijd van de wagens
                Zeer content ja ,

Begrijp uw twijfel hoor , was ook zo bij ons ( ivm prijs en ouderdom wagen)
                heb de 1.2 benzine getest en dit was echt een lome bak , de 1.4 benzine was al veel beter .
                De Mini is wel een stuk ruimer binnenin vind ik

Comment

Zo'n fiat 500 moet je echt niet onderschatten hoor. Er zijn heel veel verschillende uitvoeringen en er komen dikwijls zeer jonge, goed uitgeruste exemplaren te koop voor interessante prijzen. Bij Mini heb je dat veel minder, die zijn veel duurder in aankoop en toch ook wel iets meer waardevast.

Fiat is ook CO2 kampioen wat naar de toekomst toe zeker interessant kan zijn.

Comment

Bedankt alvast voor de snelle reactie's.
                    Er zijn veel voor en nadelen van de beide wagens.
                    @diabolic wat je zegt over de CO2 kampioen heb je wel een punt.
                    Dus zal alvast veel economiser zijn voor onze portomenee
                    Wat toere zegt van de ruimte, daar had ik ook niet aangedacht en kleine jongens worden groot hè.
                    en ze rijden natuurlijk het liefst met de mama mee,of de papa moet ook terug een circuitwagen kopen

Comment

Wat toere zegt van de ruimte, daar had ik ook niet aangedacht en kleine jongens worden groot hè.
                      Pas op , is niet dat de Fiat zo klein is hoor achterin ...
                      mijn kids hebben ook eens plaats genomen achterin en dit viel echt goed mee ( toen 10 en 13 jaar )

Comment

..., zelf ben ik iets meer voor de mini,omdat het toch een degelijke wagen qwa matriaal is. Dat heeft de fiat niet vind ik.

sorry, maar dan denk ik dat ge nog nooit ne mini van kortbij gezien hebt

qua materiaal is dat toch maar rommel in mijn ogen

3 kennissen van me hebben ene gekocht (allemaal nieuw gekocht waarvan 1 cabrio full option en 2 coopers) en die zijn der niet over te spreken. van foutmeldingen tot pinkerglaaskes die eraf vallen, hendels die prullerig overkomen,...)

alle 3 hebben ze binnen het half jaar al gezegd dat ze nooit nog ene zouden kopen

als ge iets degelijks wilt qua vrouwenauto, dan zou ik eerder voor ne new beetle opteren of ne fiat 500 (is allemaal degelijker dan ne mini)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichten
                          sorry, maar dan denk ik dat ge nog nooit ne mini van kortbij gezien hebt

qua materiaal is dat toch maar rommel in mijn ogen

3 kennissen van me hebben ene gekocht (allemaal nieuw gekocht waarvan 1 cabrio full option en 2 coopers) en die zijn der niet over te spreken. van foutmeldingen tot pinkerglaaskes die eraf vallen, hendels die prullerig overkomen,...)

alle 3 hebben ze binnen het half jaar al gezegd dat ze nooit nog ene zouden kopen

als ge iets degelijks wilt qua vrouwenauto, dan zou ik eerder voor ne new beetle opteren of ne fiat 500 (is allemaal degelijker dan ne mini)
                          Ik vindt van mini vooral het interieur iiig serieus tegenvallen,maar dat is natuurlijk smaak.
                          Ik ben bv ook geen fan van de kleine variant van bmw de 1 serie want was ook een optie om nieuw te kopen,maar vindt bmw pas leuk vanaf de 3 serie,
                          en die waren nieuw wat buiten budget dus mss is een 1 serie occasie wel een optie ook ?,dan zou ik persoonlijk,MOEST ik kiezen tussen een occasie mini,
                          of 1 serie zou ik wel de 1 serie kiezen,ookal ben ik geen fan van zulke wagens.
                          In jou geval zou ik de 500 nemen,gewoon omdat ik zoals ik eerder zij niets heb met mini,maar nogmaals dat is smaak.

Comment

Mocht je voor een Fiat 500 gaan dan moet je zeker eens de twinair proberen. Een verbazingwekend vinnig motortje moet ik zeggen (uit eigen ervaring). In ieder geval pakken beter dan de lome 1.2i.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Mocht je voor een Fiat 500 gaan dan moet je zeker eens de twinair proberen. Een verbazingwekend vinnig motortje moet ik zeggen (uit eigen ervaring). In ieder geval pakken beter dan de lome 1.2i.
                              Prachtig systheem die twinair hadden vorig jaar de nieuwe guilietta op avondschool (iemand die bij alfa werkt,had die mee genomen),
                              en is toch een machtig systheem.

Comment

Working...
                              X