Mededeling

Collapse
No announcement yet.

classic car verzekeren en inschrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• classic car verzekeren en inschrijven

Hallo

Stel, Ik koop een wagen van 28 jaar oud. De wagen wordt succesvol gekeurt voor 2e hands.

Ik wil de wagen natuurlijk als classic car inschrijven omdat dit veel goedkoper schijnt te zijn.
    hoe zit het met de BIV, de verkeersbelasting en de verzekering?
    ik ben 22. maakt de leeftijd een verschil uit bij de verzekering van een classic car?

iemand waar ik mee samenwerk heeft er ook eentje en van wat ik hem al heb horen zeggen mag je er niet 24/7 mee rijden.
    Ik kan er misschien ook wel helemaal naastzitten, zullen ongetwijfeld wel mensen hier zijn die er alles van weten ?

Comment

BIV was bij de oude regeling iets van een 61 euro, met de nieuwe regeling zou dat een 40 worden. Nu zal het er ergens tussen liggen.
      Verkeersbelasting is iets van een 31 euro.

Verder heb je 2 mogelijkheden: dagelijks/classic of oldtimer.

1. Dagelijks/classic: je zit met een jaarlijkse keuring.
      Indien je hem als gewoon, dagelijks, voertuig laat verzekeren dan mag je ermee rijden wanneer je wilt en waarheen je wilt.
      Als classic mag je ook rijden waarheen en wanneer je wilt maar geen woon-werkverkeer. Verzekering is hiervoor minder maar de prijs hangt af van je leeftijd en het vermogen van de wagen. Denk ik.

2. Inschrijven als oldtimer:
      Je rijdt met een nummerplaat die begint met een O en heeft enkele beperkingen:
      - enkel rijden voor manifestaties of met het oog op manifestaties.
      - Voor testritten niet verder dan 25km van de woonplaats
      - Niet in het donker rijden.
      De keuring is -voorlopig- eenmalig en stelt niet veel voor. Als je een fluovestje, brandblusser, verbanddoos, papieren en chassisnummer hebt dan ben je al ver. Als een van je remmen zijn werk doet is't in orde. Uiteraard moet er ook nog een beetje dragend gedeelte niet weggeroest zijn.
      Verzekering zou je moeten kunnen vinden voor een 100 euro.

Wat voor wagen is het?
      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
      1990 Volvo 344
      1991 Mercedes W124 230CE
      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
      1980 Volkswagen Derby CLS
      1990 Mercedes W124 230CE
      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

classic car verzekering bij ethias is voor autos ouder dan 15jaar, en kost heel weinig, voorwaarde is wel dat je een hoofdwagen ingeschreven hebt bij hen ook, je mag alles doen van km etc, enkel geen woon-werk of professionele verplaatsingen
        Inschrijving is dan als een gewone wagen, maar voor zon oude wagen is dat gewoonlijk niet veel meer...
        Je kan ook gaan voor de oldtimerverzekering, welke een heel gunstig tarief heeft, maar dan moet je hem ook inschrijven als oldtimer, dan heb je een hele lakse keuring (5punten), maar mag je maar in een straal van 25km rijden, tenzij naar conventies voor oldtimers, en nooit na zonsondergang...

Comment

bedankt iedereen.

Ik heb ook wat opzoekwerk verricht en dakzij jullie is alles duidelijk.

Ik heb de wagen ook gekocht
          Het is een e30 318i
          nooit afgekeurd geweest, alle papieren en facturen zijn in orde, en gekocht van een oude man die noodgedwongen dat wagentje wegdoet.
          Het is mijn eerste auto en hij ziet er goed uit. gekocht voor 1500 en 250000km op de teller. van binnen als nieuw, die meneer heeft die wagen perfect onderhouden gehad.

BIV: 62 momenteel
          belasting: 32
          verzekering ga ik morgen in orde brengen met de papa natuurlijk

hopelijk eind deze week mijn plakke
          groeten

Comment

Succes ermee!
            En vergeet hem niet voor te stellen in het oldtimer- en classicgedeelte.
            De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
            1990 Volvo 344
            1991 Mercedes W124 230CE
            2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
            1980 Volkswagen Derby CLS
            1990 Mercedes W124 230CE
            2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Waar blijven de foto's
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik zal ze zo snel mogelijk posten van zodra alle rampetamp voor di rupo en verzekeringsgedoe in orde is

groeten

Comment

Wie heb je als verzekeraar?

Comment

Working...
                  X