Imo wordt er hier veel te zwart-wit gekeken. Tis stadverkeer of autostrade waar over gesproken wordt maar laat ons zeggen dat ik 95% van mijn kilometers gewoon op secundaire wegen doe. In mijn streek, Noord-Limburg is het gewoon van dorp naar dorp aan 70/90 km/u. In die situaties kan een benzine ook zuinig zijn.
Bij de mijn Megane 1.6 16v nog eens complimenten geven. Heerlijk blokje in mijn ogen. Soepel onderin, schakelen aan 2500 toeren is geen probleem. Vaak rijdt ik dus gewoon aan 2000 toeren. En toch heeft de auto vanaf 2000 toeren aardig wat koppel en een lekkere gasrespons. Ik spreek dan over 2 en 3de vitesse.
Deze week nog eens gesprint tegen een kameraad met zijn Astra 1.7cdti. Hij had toch wel wat vertrouwen in zijn wagen, kopppel dit koppel dat
tot we de auto's eens langs elkaar hebben gezet. Gewoon afgemaakt die hap
Het feit is wel dat zijn Astra krachtig aanvoelt eens de turbo begint te werken maar die stopt er evensnel weer mee. Anderzijds als ik aan 4000 toeren het pedaal vloer dan krijg ik ook een ferme duw. Dan komt er pas leven in een atmo benzine.
Conclusie, i love my benzine
Bij de mijn Megane 1.6 16v nog eens complimenten geven. Heerlijk blokje in mijn ogen. Soepel onderin, schakelen aan 2500 toeren is geen probleem. Vaak rijdt ik dus gewoon aan 2000 toeren. En toch heeft de auto vanaf 2000 toeren aardig wat koppel en een lekkere gasrespons. Ik spreek dan over 2 en 3de vitesse.
Deze week nog eens gesprint tegen een kameraad met zijn Astra 1.7cdti. Hij had toch wel wat vertrouwen in zijn wagen, kopppel dit koppel dat

Conclusie, i love my benzine

Comment