Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel versus benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Imo wordt er hier veel te zwart-wit gekeken. Tis stadverkeer of autostrade waar over gesproken wordt maar laat ons zeggen dat ik 95% van mijn kilometers gewoon op secundaire wegen doe. In mijn streek, Noord-Limburg is het gewoon van dorp naar dorp aan 70/90 km/u. In die situaties kan een benzine ook zuinig zijn.
    Bij de mijn Megane 1.6 16v nog eens complimenten geven. Heerlijk blokje in mijn ogen. Soepel onderin, schakelen aan 2500 toeren is geen probleem. Vaak rijdt ik dus gewoon aan 2000 toeren. En toch heeft de auto vanaf 2000 toeren aardig wat koppel en een lekkere gasrespons. Ik spreek dan over 2 en 3de vitesse.

Deze week nog eens gesprint tegen een kameraad met zijn Astra 1.7cdti. Hij had toch wel wat vertrouwen in zijn wagen, kopppel dit koppel dat tot we de auto's eens langs elkaar hebben gezet. Gewoon afgemaakt die hap Het feit is wel dat zijn Astra krachtig aanvoelt eens de turbo begint te werken maar die stopt er evensnel weer mee. Anderzijds als ik aan 4000 toeren het pedaal vloer dan krijg ik ook een ferme duw. Dan komt er pas leven in een atmo benzine.

Conclusie, i love my benzine

Comment

• Bovendien rijdt een moderne turbobenzine onderin als een diesel, maar trekt dat wél door tot 6.500 toeren. Mijne Punto steek ik in zesde tegen 50 en dat ding bolt probleemloos tegen 1.200 toeren. Schakelen tegen 2.000 toeren en toch vlot rijden? No problem. Zone 30? In vierde en op ralenti bollen.

En dat is dan nog maar een 1400'je... naft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        Imo wordt er hier veel te zwart-wit gekeken. Tis stadverkeer of autostrade waar over gesproken wordt maar laat ons zeggen dat ik 95% van mijn kilometers gewoon op secundaire wegen doe. In mijn streek, Noord-Limburg is het gewoon van dorp naar dorp aan 70/90 km/u. In die situaties kan een benzine ook zuinig zijn.
        Bij de mijn Megane 1.6 16v nog eens complimenten geven. Heerlijk blokje in mijn ogen. Soepel onderin, schakelen aan 2500 toeren is geen probleem. Vaak rijdt ik dus gewoon aan 2000 toeren. En toch heeft de auto vanaf 2000 toeren aardig wat koppel en een lekkere gasrespons. Ik spreek dan over 2 en 3de vitesse.

Deze week nog eens gesprint tegen een kameraad met zijn Astra 1.7cdti. Hij had toch wel wat vertrouwen in zijn wagen, kopppel dit koppel dat tot we de auto's eens langs elkaar hebben gezet. Gewoon afgemaakt die hap Het feit is wel dat zijn Astra krachtig aanvoelt eens de turbo begint te werken maar die stopt er evensnel weer mee. Anderzijds als ik aan 4000 toeren het pedaal vloer dan krijg ik ook een ferme duw. Dan komt er pas leven in een atmo benzine.

Waarschijnlijk tegen de 1.7 cdti van 110 pk. Die test moet je ook eens doen (op circuit) tegen de 130 pk of de 2.0 cdti.
        Misschien dan andere conclusie.

Ik heb ook al met een megane gereden, maar voor een beetje rijplezier zonder twijfel de 2.0 16V 140 CVT. Als je het over een heerlijk blokje wilt hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten

Op het toerental dat een diesel zijn kracht, egint een (atmo) benzine pas echt te trekken. Mijn huidige wagen voelt krachtiger aan, maar is niet sneller, integendeel.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
              Ze zouden beter zo'n waarschuwingen in het groot op de kofferklep zetten zoals op pakskes sigaretten. Iets in de trend van:
              "Het inademen van dieseldampen kan ernstige hersenschade veroorzaken waardoor sommigen op het linker- en middenvak blijven plakken zonder reden"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                Ze zouden beter zo'n waarschuwingen in het groot op de kofferklep zetten zoals op pakskes sigaretten. Iets in de trend van:
                "Het inademen van dieseldampen kan ernstige hersenschade veroorzaken waardoor sommigen op het linker- en middenvak blijven plakken zonder reden"
                Omdat de naftjes het op het rechterrijvak tussen de camions in hun zog zitten tegen 90 om toch maar zuinig te zijn

Comment

Working...
                X