Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke lichte vracht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke lichte vracht

Ik ben van plan om een nieuwe lichte vracht aan te kopen. Dit als tweede wagen en vooral uit fiscaal oogpunt.

Ik heb reeds enkele dealers bezocht. Volgende komen in aanmerking:
    - Peugeot Patner Confort 120 L1H1 1.6 HDI FAP (90pk)
    (ca.15.000 €)
    - Fiat Doblo cargo SX 1.6 multiJet 16v (105pk) (ca. 16.500 €)
    - VW Caddy Baseline 1.6 TDI (102pk) (ca. 19.000 €)
    - VW Caddy Maxi Baseline 1.6 TDI (102pk) (ca. 20.000 €)

Nog te bekijken:

- Citroën Berlingo en Renault Kangoo.

Graag had ik eens jullie ervaringen gehoord met één van bovenstaande (nadelen/voordelen) en welke jullie voorkeur heeft.

Hoe zit het met de tweedehandswaarde achteraf?

Ivm de caddy maxi. Dit betreft een wagen met 5 zitplaatsen (2 voor en 3 achteraan). Vervolgens is er een vaste wand tussen de koffer en de achterste zitrij. De verkoper van de garage verzekerde me dat dit alsnog ene lichte vracht betrof gezien de vaste wand en koffervolume van 50% ten opzichte van volledige wagen. Klopt dit?

Het is voor mij uiterst belangrijk dat het voertuig een lichte vracht blijft.

Alvast bedankt.

ik zou voor de caddy gaan. het interieur zat voor mij het beste. Maar is ook wel de duurste natuurlijk

(mijn broer verkoopt zijn opel combo van 1jr oud en is volgens mij ook lichte vracht )
    BMW X5 45e

Comment

Ik ben onvoorwaardelijke fan van de Kangoo.

Vorig model gehad en verdomd veel fun aan gehad. Reed ook spotgoedkoop, lag goed op de 2de hands markt, maar plooit wel gelijk een sardienedooske. Maar dat geld voor de meeste wagens dees dagen.

Aan lage snelheid tegen een heeeel grote paal gezet die niet mee wou geven en Kangoo was helaas perto
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Clio RS laten ombouwen naar lichte vracht?

Als je er veel kilometers mee gaat doen zou ik eerder naar de Fiat Doblo of VW Caddy gaan, zo niet zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan.
        En als je in zit met de herverkoopwaarde zal de Caddy het er waarschijnlijk het best van af brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Ik ben onvoorwaardelijke fan van de Kangoo.

Vorig model gehad en verdomd veel fun aan gehad. Reed ook spotgoedkoop, lag goed op de 2de hands markt, maar plooit wel gelijk een sardienedooske. Maar dat geld voor de meeste wagens dees dagen.

Aan lage snelheid tegen een heeeel grote paal gezet die niet mee wou geven en Kangoo was helaas perto
          awel ja,

ik heb voor vakantiewerk met een 2010 model gereden. Was een degelijk auto alleen vond ik de airco wat flauwtjes
          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            awel ja,

ik heb voor vakantiewerk met een 2010 model gereden. Was een degelijk auto alleen vond ik de airco wat flauwtjes
            Zat er een tussenschot in?

Zoiezo, gelijk de welke vind ik een volledig vast tussenschot een echte must. Niet alleen voor koeling en verwarming, maar ook voor de veiligheid en het geluidscomfort.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Heb zelf 6jaar Caddy gereden (never mist a beat) en kan deze alleen maar aanraden. Qua inruilwaarde zijn vele mensen verschoten wat ik er nog voor kreeg, maar je moet er dan ook wel bijrekenen dat je hem meer hebt betaald. Dus financieel-gewijs maakt het niet zoveel uit welke je uiteindelijk neemt... Kijk misschien ook eens bij Dacia (Dokker/Logan) om toch nog een financieel verschil te maken.

De regel van 50%van de wielbasis als laadruimte is volgens mij nog steeds voldoende om als lichte vracht te worden bestempeld. Maar mijn vraag hierover is; Ok, je moet geen inschrijving betalen en de wegentaksen zijn een stuk(je) minder. Maar je moet vanaf dag 1 jaarlijks naar de controle en bij wederverkoop krijg je er ook minder van terug. Waarom zou je dan nog kiezen voor lichte vracht?
              Succes met je keuze!
              Grtz
              Tom
              Last edited by ; 01/06/2012, 13:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                Waarom zou je dan nog kiezen voor lichte vracht?
                Als zelfstandige is de aftrekbaarheid nog een groot verschil, dus dat zou zeker een reden kunnen zijn.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Zoiezo, gelijk de welke vind ik een volledig vast tussenschot een echte must. Niet alleen voor koeling en verwarming, maar ook voor de veiligheid en het geluidscomfort.
                  Dat denk ik ook. Ik rij af en toe met een Berlingo en dat zijn echte rammelbakken. Als je veel km wil doen dan is zoiets zeker belangrijk.

Comment

Nee dat niet, zal dan wss daar aan liggen
                    BMW X5 45e

Comment

Beste,

Ik heb 3 jaar met een VW Caddy gereden en was daar meer dan tevreden over.
                      Ten opzichte van zijn franse broertjes zou ik niet twijfelen.
                      Zowel het interieur als de rijeigenschappen (comfort, schakelen, ...) zijn stukken beter.
                      Met een Caddy rij je meer met een wagen, hier kan geen doblo, partner of berlingo aan tippen.
                      De aankoop is iets duurder maar zoals hierboven reeds vermelding van gemaakt,
                      na 3 jaar kreeg ik nog een heel mooie prijs bij verkoop.
                      Het zit allemaal degelijker in elkaar en je dagelijks plezier is groter.
                      Voor mij dus de VW Caddy duidelijk op de eerste plaats.

Groeten

Comment

Jup, een maat heeft een collega die zijn leven te danken heeft aan het vast tussenschot. Als die auto rolt, is het een blikje cola, dat tussenschot zorgt voor enorm veel stevigheid. (het was wel een grotere camionette dan dit, maar je ziet het wel)

Comment

Hier ook een tevreden caddy-rijder.
                          Heb wel nog de 1.9 tdi 105 Pk, één van de laatsten voor de 1.6 tdi.

Vind het een zeer degelijke en betrouwbare km-vreter.
                          Rijdt erg vlot en aangenaam.
                          Jammer genoeg natuurlijk ook de duurste van de hoop...

Let wel op : het standaard tussenschot heeft een open rooster.
                          Neem best onmiddellijk een tussenschot met ingebouwd venster.
                          Hierdoor heb je veel minder lawaai en werkt de airco enorm snel vanwege de kleine(re) ruimte.

Caddy lichte vracht heeft geen beschermplaat aan de onderkant van de motor.
                          Caddy Life heeft dat standaard wel.
                          Dit heb ik laten bijplaatsen.

Minpuntje : de lichte vracht heeft geen ruit aan de rechterzijde vd vrachtruimte.
                          Is soms moeilijk bij rechts afslaan.

Ook opletten met de verzekering bij lichte vracht, die van mij was duurder
                          dan die voor de Caddy Life.
                          Geen inschrijvingstaks en jaarlijkse verkeersbelasting van slechts 106 eurokes.
                          Ieder jaar wel naar de keuring idd.
                          Last edited by taiko; 02/06/2012, 21:32.

Comment

Wij hebben reeds 15 jaar een berlingo, de originele dus, en zijn daar nog steeds tevreden van, heel goedkoop in aankoop, bakken ruimte, en heel goedkoop in onderhoud en herstelling, wij hebben wel een naft, maar als je gelijk welke in diesel koopt, is de herverkoopwaarde steeds goed, die kleine bestelwagentjes zijn zeer gegeerd bij de mensen die expressdiensten en pakketjes rijden. Heeft ook een heerlijke rijhoogte wat het confort ten goede komt en je over gelijk welke vluchtheuvel kan vlammen...
                            peugeot komt uit zelfde fabriek, dus is quasi identiek, behalve in de prijs, moet je eens kijken waar je de beste verkoper hebt...

Doblo zou ik afraden, vriend van mij had er zo eentje lv gekocht, en had er na een jaar problemen mee, heel ontevreden over de behandeling en de kosten die hij er toen aan had, heeft gezworen nooit meer een fiat te kopen...

Caddy heb ik een keer met meegereden, vond ik eigenlijk iets te stug afgeveerd voor mij, maar ben dan ook een comfortrijdertje

Comment

Ik zelf zeer tevreden van de Doblo!
                              Eerst de vorige gehad met 1.9jtd 105 en nu een nieuwe 1.6jtd 105.

Rijdt ook gewoon beter als alle andere die je noemt...(qua ophanging al zeker)

De 1.6jtd is zeker voldoende, zeker als 2de wagen!
                              Enig minpuntje is het verbruik dat snel oploopt als de snelheid word opgedreven.

VB. als 115km/u op de teller rij verbruik ik +-5l/100km ,als ik 140km/u rij is dat +-8,5l
                              Nu gemiddeld over 12000km = 6,8L/100km, onze rijstijl thuis kan je minstens vlot noemen

De Caddy is sowiezo de mooiste van de hoop, gevolgd door de Berlingo.
                              Maar voor een lichte vracht vind ik de laadruimte en het rijden toch belangrijker dan de looks en dat zijn zeker 2 punten waar de Doblo uitblinkt!

Comment

Wat de Caddy betreft:

ofwel kan je voor een bestelwagen (van) uitvoering gaan met 2 zitplaatsen en zonder zijruiten achteraan, ofwel een Caddy Maxi dubbele cabine (met tussenwand en zijruiten achteraan) maar ik dacht dat die enkel beschikbaar is vanaf de Trendline uitvoering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                                  Enig minpuntje is het verbruik dat snel oploopt als de snelheid word opgedreven.

VB. als 115km/u op de teller rij verbruik ik +-5l/100km ,als ik 140km/u rij is dat +-8,5l
                                  Dat is normaal bij alle semi-verhuiswagens-monovolumes... Ze hebben dan ook de aerodynamica van een huis! Bij mijn toenmalige Caddy (1.9tdi) was het verbruik bij 135km/u op teller bij zéér lange afstand (Antwerpen- Hirsthals DK) 7.2l/100km.
                                  Deze wagens verbruiken dus ook significant meer of minder wanneer je langere tijd wind mee of tegen hebt. Kan dus werkelijk meer dan één liter schelen.

Grtz
                                  Tom

Comment

Nee hoor, niet de aerodynamica van een huis, dat was vroeger, tegenwoordig zijn ze veel beter in de details afgewerkt en is de stroomlijn die van een tuinafsluiting geworden....

Comment

Working...
                                    X