Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Checklist Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Checklist Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro

Hoi iedereen !

Ik ga binnenkort een 2de hands Audi A6 Avant 3.0 TDI kopen in Duitsland en hem importeren.

Het word het model dat na 10/2008 is gemaakt. (met de DRL in led)

Ik ken iemand die voor mij het vervoer met een trailer wil verzorgen, dus dat is al geen probleem.

Maar voordat ik die kerel met zijn trailer tot ginder laat rijden zou ik eerst eens zelf willen gaan kijken naar de wagen vooraleer ik beslis hem in te voeren.

Nu wou ik aan jullie vragen op welke punten ik moet letten als ik de auto ga bezichtigen. Ik zou een hele checklist willen maken die ik kan meenemen en dan al die punten nakijken ter plaatse.

Dus zet hier maar alle aandachtspunten waarop ik moet letten alsook de zwakke punten van zo'n A6 die ik ZEKER moet nakijken.

Alvast Bedankt !

Ga hem zeker niet halen bij een algemene auto handelaar.
    In Duitsland bestaat zoiets als een carpass niet.
    Alle OK occasies met zekerheid van kilometers, staan bij de Audidealers zelf, de twijfel gevallen gaan naar de gewone autohandelaars.
    Mijn vorige Audi had 355.000 km op 3.5 jaar, en je kon niet zien dat er mee gereden was ( bij wijze van spreken )
    Had ik daar 50.000 km op de teller laten zetten, geen kat die gezien zou hebben dat hij er meer had.
    Bij een officiele dealer ga je misschien iets meer betalen, maar ben je zeker van de echtheid van de kilometers.
    Van speciale aandachtspunten kan ik weinig zeggen.
    De 3.0 quattro is een dijk van een kar, indien hij ongeval vrij is en niet overdreven veel kilometers kan je hiermee niet misdoen.
    Mijn vorige ( 2.0 multitronic ) reed na 355.000 km nog zoals op dag 1, een 3.0 V6 kan dus zeker nog veel meer aan ( indien goed verzorgd )

Comment

Dus de onderstaande is al niet te betrouwen omdat het geen officiele VW garage is?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi.a6 3.0 tdi quattro avant navi leder xenon klima.düsseldorf/159358483.html

Maar als daar een volledig ingevuld onderhoudsboekje bij is waarin alle km's vermeld staan, dan is de kans toch al klein dat ermee gesjoemeld is neem ik aan?

Er zijn bitter weinig officiele garages te vinde op die site, en als ze dan een A6 Avant hebben is er wel iets dat niet naar mijn zin is (interieur, motorisatie,kleur,enz...)

Daarom wou ik een hele checklist maken van dingen die ik ter plaatse kan controleren, en eventueel tijdens een testrit ook.

Bij de testrit in elk geval al goed in de remmen gaan en kijken of hij rechtdoor blijft rijden, alsook eens goed doortrekken om eventueel rare geluidjes op te sporen. Maar er moeten ongetwijfeld toch nog andere dingen zijn die ik kan checken

Comment

Er staan genoeg checklisten om auto's te kopen op het net. Zo'n checklist is een goede guideline maar wanneer je echt weinig van auto's kent dan neem je misschien beter iemand mee die er wel wat van kent. Soms is het te zien dat er een ongeval is gebeurd met een wagen maar iemand die niet weet op wat hij moet letten die ziet dat niet.

Comment

Ik bedoelde eigenlijk de zwakke punten van een A6 die het meest stuk gaan.

Ik ben geen autoexpert, maar ik kan mijn plan wel trekken als ik het zo mag stellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
            Ga hem zeker niet halen bij een algemene auto handelaar.
            In Duitsland bestaat zoiets als een carpass niet.
            Alle OK occasies met zekerheid van kilometers, staan bij de Audidealers zelf, de twijfel gevallen gaan naar de gewone autohandelaars.
            Mijn vorige Audi had 355.000 km op 3.5 jaar, en je kon niet zien dat er mee gereden was ( bij wijze van spreken )
            Had ik daar 50.000 km op de teller laten zetten, geen kat die gezien zou hebben dat hij er meer had.
            Bij een officiele dealer ga je misschien iets meer betalen, maar ben je zeker van de echtheid van de kilometers.
            Van speciale aandachtspunten kan ik weinig zeggen.
            De 3.0 quattro is een dijk van een kar, indien hij ongeval vrij is en niet overdreven veel kilometers kan je hiermee niet misdoen.
            Mijn vorige ( 2.0 multitronic ) reed na 355.000 km nog zoals op dag 1, een 3.0 V6 kan dus zeker nog veel meer aan ( indien goed verzorgd )
            Een audi met 355000km waarbij het lijkt alsof hij maar 50000km heeft?yea wright
            M'n ouders hebben ook zo een audi,en daar is het andersom(echt dan),toen die 60000km had had hij er precies 300000 al,stuur helemaal afgeleefd,versnellingspook ook,zetels..
            En wat is het nu voor zever,alle 'goeie' audi's staan bij de dealers?
            Alle mensen met een audi kopen zoizo weer een audi en dan nog een nieuwe ook zeker?
            Last edited by Davy_; 21/04/2012, 10:32.
            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Nog een vraag :

Welke maat van banden heeft een A6 Avant 3.0TDI van 2009?

Ik heb hier nog spliternieuwe winterbanden liggen voor men Jetta, maar ik vrees dat die niet gaan passen. De steek is allesinds hetzelfde (5*112), maar ik denk de omtrek niet....
              Last edited by ; 21/04/2012, 20:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk Berichten
                Nog een vraag :

Welke maat van banden heeft een A6 Avant 3.0TDI van 2009?

Ik heb hier nog spliternieuwe winterbanden liggen voor men Jetta, maar ik vrees dat die niet gaan passen. De steek is allesinds hetzelfde (5*112), maar ik denk de omtrek niet....

Die gaan zeker niet passen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                  Die gaan zeker niet passen
                  Weet ik nog zo zeker niet.
                  Ik heb nu 225/45/17 liggen.

Comment

Een audi met 355000km waarbij het lijkt alsof hij maar 50000km heeft?yea wright
                    M'n ouders hebben ook zo een audi,en daar is het andersom(echt dan),toen die 60000km had had hij er precies 300000 al,stuur helemaal afgeleefd,versnellingspook ook,zetels..
                    En wat is het nu voor zever,alle 'goeie' audi's staan bij de dealers?
                    Alle mensen met een audi kopen zoizo weer een audi en dan nog een nieuwe ook zeker?
                    Beschaafde reactie..proficiat.
                    Ik deel alleen mijn eigen ervaring wat mijn eigen wagen aangaat, uiteindelijk was ie maar 3.5 jaar, een jaarlijks grondige poets en insmeerbeurt van het leder houdt het interieur nieuw. Tevens een jaarlijkse pollierbeurt houdt de buitenkant nieuw. Wat ik hier tekennen wou geven is dat je je nooit mag vastpinnen op de leeftijd van de wagen. Er zijn mensen die 100.000km op 20 jaar doen, maar er zijn er ook die dat per jaar doen. Een ingevuld onderhoudsboekje...pleas, zo naief kan iemand niet meer zijn. Probeer bij te blijven.
                    De dealer info komt van iemand die al jaren Duitse occasie wagens importeerd in Belgie.
                    Dit geld trouwens niet alleen voor Audi, maar ook voor de 2 andere tenoren Mercedes en BMW.
                    Wagens die door de officiele dealers terug te koop worden aangboden zijn " correct ",
                    De andere gaan naar Musthafa die dan met zijn glad verkoop praatje ( oude eerste eigenaar etc.. )
                    hem terug verkoopt. Net zoals met de lease wagens gebeurt, heb je al eens goed bekeken hoe
                    daar wordt mee omgesprongen ?
                    Ik draai in dat circuit al mee toen jij je eerste pamper nog moest toegewezen krijgen,
                    probeer eerst eens na te denken voor je iets onmiddellijk classeerd als zever.

Comment

Multitronic heeft gelijk volgens mijn hoor, wat NIET wil zeggen dat élke auto die niet bij een officiële dealer staat, een slechte wagen is.

Er zitten ook zeer goede exemplaren tussen, maar je moet ze er wel kunnen vantussen halen.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Multitronic heeft gelijk volgens mijn hoor, wat NIET wil zeggen dat élke auto die niet bij een officiële dealer staat, een slechte wagen is.

Er zitten ook zeer goede exemplaren tussen, maar je moet ze er wel kunnen vantussen halen.
                        En wat ook niet wil zeggen dat je met een wagen van bij een dealer geen tegenslag kan hebben.
                        Feit is dat wanneer de topic opener een beperkte technische kennis heeft op het vlak van wagens selecteren,
                        hij zich beter bij de officiele dealers houdt en weg blijft bij Mustapha die hem alles kan wijsmaken.

Comment

Ik zie dit

Mustapha
                          Telkens weer in jullie commentaar weer verschijnen.. Spijtig om te zien dat jullie zo bevooroordeeld zijn.
                          Ik ontken zeker niet dat die dingen gebeuren, maar vraag me af hoe jullie reageren als je "int zak" wordt gezet door Frank of Jan of Danny?

Als je toch in hokjes wil denken maak dan een verzamelnaam voor de groep mensen die geen geweten hebben en zich niks aantrekken van een pover onderhoude wagen te verkopen en de potentiële koper bewust niet inlichten van de door hun gekende gebreken..

Grt.

Comment

BelgianEvo,

Je moet niet per sé naar Audi dealers kijken. Kijk ook eens achter a6'en die particulier van eerste eigenaar worden verkocht.
                            Imho zie je ter plaatse direct met wie je te maken hebt.
                            Wij hebben een 2-tal jaar geleden een Audi gekocht van een niet officiële dealer. Nooit problemen mee gehad.
                            Onderhoudsboekje was natuurlijk wel in orde, en dan is sjoemelen met de km. stand indd. al moeilijker.

Succes!

@Davy, sterk. Ik denk dat je maar eens naar je ouders moet kijken als een nieuwe wagen na 60k km eruit ziet als een wagen met 300k km's.
                            -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Straight_Six Bekijk Berichten
                              Ik zie dit

Telkens weer in jullie commentaar weer verschijnen.. Spijtig om te zien dat jullie zo bevooroordeeld zijn.
                              Ik ontken zeker niet dat die dingen gebeuren, maar vraag me af hoe jullie reageren als je "int zak" wordt gezet door Frank of Jan of Danny?

Als je toch in hokjes wil denken maak dan een verzamelnaam voor de groep mensen die geen geweten hebben en zich niks aantrekken van een pover onderhoude wagen te verkopen en de potentiële koper bewust niet inlichten van de door hun gekende gebreken..

Grt.
                              uiteraard een correcte opmerking dat bedriegen geen etnische eigenschap was,net zoals alle criminele feiten trouwens
                              maar ik denk dat Multitronic dit niet slecht bedoelde hoor

on topic: ik weet de exacte uitvoeringen niet maar er zit een bepaalde reeks motoren tussen met slechte kettingspanners,best wel even checken denk ik
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                uiteraard een correcte opmerking dat bedriegen geen etnische eigenschap was,net zoals alle criminele feiten trouwens

on topic: ik weet de exacte uitvoeringen niet maar er zit een bepaalde reeks motoren tussen met slechte kettingspanners,best wel even checken denk ik
                                Goed dat je dit vermeld
                                Ik heb een filmpje bekeken op youtube waar je hoort dat de spanners versleten zijn, en hier kan ik dus ook op letten als ik naar de auto ga kijken in Duitsland.
                                Zeer nuttige tip ! thx !

Comment

Beschaafde reactie..proficiat.
                                  Ik deel alleen mijn eigen ervaring wat mijn eigen wagen aangaat, uiteindelijk was ie maar 3.5 jaar, een jaarlijks grondige poets en insmeerbeurt van het leder houdt het interieur nieuw. Tevens een jaarlijkse pollierbeurt houdt de buitenkant nieuw. Wat ik hier tekennen wou geven is dat je je nooit mag vastpinnen op de leeftijd van de wagen. Er zijn mensen die 100.000km op 20 jaar doen, maar er zijn er ook die dat per jaar doen. Een ingevuld onderhoudsboekje...pleas, zo naief kan iemand niet meer zijn. Probeer bij te blijven.
                                  De dealer info komt van iemand die al jaren Duitse occasie wagens importeerd in Belgie.
                                  Dit geld trouwens niet alleen voor Audi, maar ook voor de 2 andere tenoren Mercedes en BMW.
                                  Wagens die door de officiele dealers terug te koop worden aangboden zijn " correct ",
                                  De andere gaan naar Musthafa die dan met zijn glad verkoop praatje ( oude eerste eigenaar etc.. )
                                  hem terug verkoopt. Net zoals met de lease wagens gebeurt, heb je al eens goed bekeken hoe
                                  daar wordt mee omgesprongen ?
                                  Ik draai in dat circuit al mee toen jij je eerste pamper nog moest toegewezen krijgen,
                                  probeer eerst eens na te denken voor je iets onmiddellijk classeerd als zever.
                                  Toen ik in de pampers zat?
                                  Je bent'ocharme' 13jaar ouder
                                  Hier zijn een paar foto's van wat ik bedoel,de auto(audi a4 b7 van eind 2006) Het was echt schandalig,misschien dat dit door de kleur kwam maar zou toch niet mogen(grijs dashboard,grijs stuur enz..)

Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                  BelgianEvo,

@Davy, sterk. Ik denk dat je maar eens naar je ouders moet kijken als een nieuwe wagen na 60k km eruit ziet als een wagen met 300k km's.

Mijn ouders zijn juist zuinig op hun auto's,als je niets interessants te melden hebt,zwijg je beter.
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

Toen ik in de pampers zat?
                                    Je bent'ocharme' 13jaar ouder
                                    Hier zijn een paar foto's van wat ik bedoel,de auto(audi a4 b7 van eind 2006) Het was echt schandalig,misschien dat dit door de kleur kwam maar zou toch niet mogen(grijs dashboard,grijs stuur enz..)
                                    Dat is niet afgesleten maar gewoon vuil.
                                    Ik had net dezelfde interieur kleuren, toegegeven gezien de kleur was het stuur vuil gevoelig, dit werd dan ook een aantal keer per jaar schoongemaakt,
                                    en zag er na 355dz km ok uit. Gezien de mijne een automaat was raak ik de pook natuurlijk bijna niet aan in tegenstelling van een handgeschakelde.
                                    Ik zal eens zien of ik nog een paar foto's vind van mijn interieur, dan kan je zelf oordelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      Thx MRJ.....

Comment

Onze vorige audi A6-en hadden meer dan 400.000km en zagen eruit al was er 50.000km met gereden en perfect onderhouden. Niemand ten landen moest die nog hebben. Jammer...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                        X