Mededeling

Collapse
No announcement yet.

turbo plaatsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De 133 pk die e 1.6 heeft lijkt me toch al voldoende voor zo een klein bakske
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Wind

In het zwart ziet ie er veel beter uit
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

turbo plaatsetn

In het zwart ziet ie er veel beter uit.
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Doe mij toch maar een witte of rode.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Wind

Als ge percé de (fart) wind wilt bijhouden, waarom genen swap met nen 1.2tce en deze véél goedkoper 'tjoenen'
            de TCe is slechts een 1.0

Comment

Wind

[QUOTE][De 133 pk die e 1.6 heeft lijkt me toch al voldoende voor zo een klein bakske /QUOTE]

IS MOMENTEEL 158PK door chiptuning

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Menfis Bekijk Berichten
                de TCe is slechts een 1.0
                1.2

Comment

[QUOTE=Menfis;4862865]
                  [De 133 pk die e 1.6 heeft lijkt me toch al voldoende voor zo een klein bakske /QUOTE]

IS MOMENTEEL 158PK door chiptuning
                  Dan hebt ge zeker al een heel vinnig bakske.

Comment

Technisch is een Wind 1.6 niks meer of minder dan een Twingo RS. Google daar eens op, ze leggen wel de 2.0 uit de Clio RS in die Twingootjes dus een turbo moet iemand, ergens ook al hebben klaargespeeld.

Comment

Hoeveel vermogen wil je eruit halen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                        Technisch is een Wind 1.6 niks meer of minder dan een Twingo RS. Google daar eens op, ze leggen wel de 2.0 uit de Clio RS in die Twingootjes dus een turbo moet iemand, ergens ook al hebben klaargespeeld.
                        Kunnen zal dat zeker en vast!

Maar dat gaat een noot kosten, zeker als ook de aandrijving en de remmen etc op het grotere vermogen aangepast moeten worden. (en dat zou moeten hé)

Ook gaan ze eens lachen bij de verzekeringen en op de keuring als je plots een hoop meer vermogen hebt dan origineel... chiptuning gaan ze niet snel merken en kunnen bewijzen (is ook illegaal tenzij je alle paperassen laat aanpassen en dus ook meer zal betalen aan taksen en verzekering) maar een turbo-intercooler kun je moeilijk verstoppen hé...

Dus puur praktisch: te doen mits kennis en budget.
                        Maar niet om als dagelijkse auto te gebruiken.

Vroeger deed men dergelijke zaken wel meer, bijvoorbeeld porsche motor in een kevertje lepelen. Maar vandaag zal het niet meer evident zijn
                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                        www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                          Gaat niet, heb je standalone oid voor nodig

Maar ik vrees ook dat je er niet gaat komen met 6000€.
                          Op zich is de ombouw mogelijk maar als er geen pasklare kits voor bestaan wordt het vrij duur aangezien alles custom made moet gedaan worden.

elke computer valt te herprogrammeren alleen sommige wat moeilijker dan andere.
                          bijkomend zijn sommige computers niet echt geschikt voor boosting.

een dom voorbeeld, mijn auto gebruikt een map ( manifold absolute pressure ) sensor ipv maf ( mass air flow )sensor

in mijn geval meet hij het vacuum op in de inlaat. op relantie veel vacuum, op full throttle weinig vacuum.
                          moest ik een turbo installeren krijg je. op relantie veel vacuum. op full throttle DRUK.
                          mijn computer weet niet wat die moet doen met druk.. ik denk zelfs dat mijn sensor alleen al niet omkan met druk..... comclusie, het enige dat ik kan doen is afgaan op andere sensoren voor mijn inspuiting te berekenen. ...of desnoods zelf zeggen, dat hem maar op full throttle alles moet inspuiten. ( niet echt efficient )

een standalone systeem is vaak veel geavanceerder op dit vlak waarbij je in sommige gevallen extra sensoren kunt bijplaatsen of juist verwijderen voor de setup die je wilt draaien.

Comment

Idd. Ik vrees dat je dan eigenlijk bezig bent zoals bij vele track-cars: blok behouden en alle zooi er in en rond, inclusief ECU vervangen door ander en beter spul waar je meer uit kan halen.

Ik denk dat die 6k dit alleen al niet trekt
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

Comment

Onmogelijk gezien je buiten de turbo heel wat andere aanpassingen moet dan als daar zijn: Spruitstukken,drijfstangen+zuigers,elektronica,... .
                              wil je echt meer vermogen zie dan dat je een engineswap kan doen met bvb een 2.0
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Bwa nu niet overdrijven hé, je kan perfect een turbo op een atmosferisch blok vijzen zolang je maar rekening houdt met de limieten van de drijfstangen en zuigers (je zou verschieten hoeveel die soms kunnen slikken). Pas op, als je de eerste bent moet jij dus die limieten vinden... en dan wordt het pas écht kostelijk. Dan kom je er niet met je (nipte) budget.

Als de ECU niet te herprogrammeren valt (lukt meestal wel, maar toch) dan kan je nog steeds een piggyback of in het slechtste geval een combinatie van FMU (mechanische benzinedrukverhoging naarmate de overdruk) in combinatie met grotere injectoren en een herschreven originele ECU gebruiken. De overdruk aan de mapsensor neutraliseer je met een zgn. "missing link" - een gecontroleerd vacuumlek. Als je met een standalone werkt gaat je transponder niet meer werken en verlies je dus alle functionaliteiten die met CAN-bus gerelateerd zijn: verlichting, radio, boordcomputer, alarm, afstandbediening, centrale vergrendeling... Doe maar normaal en gebruik een piggyback. Kost ook minder.

Dit is alleszins een turboproject met exact hetzelfde motorblok, in een oude Megane 1.6: http://www.cliosport.net/forum/showt...-turbo-project. Daaruit kan je afleiden wat erbij komt kijken, veel trial & error. Zoals een gebogen drijfstang na een paar weken op 300 Nm...

Of je doet wat Renault Duitsland heeft gedaan: het Megane RS blok in een Twingo lepelen en de remmenwinkel van de Clio RS overnemen... ziet er zo uit:

...en kost je meer dan de Wind zelf.
                                Last edited by ; 22/03/2012, 19:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  een dom voorbeeld, mijn auto gebruikt een map ( manifold absolute pressure ) sensor ipv maf ( mass air flow )sensor

comclusie, het enige dat ik kan doen is afgaan op andere sensoren voor mijn inspuiting te berekenen. ...of desnoods zelf zeggen, dat hem maar op full throttle alles moet inspuiten. ( niet echt efficient )
                                  Juist tot op zekere hoogte, maar fout vanaf daar! Zeker met een MAP sensor hebt ge geen klagen. Dan moet ge enkel uwe MAP sensor vervangen door een 3 bar MAP sensor van... GM. Serienummers: http://www.robietherobot.com/storm/mapsensor.htm.

Vervolgens download je een freeware programma om je ECU te herprogrammeren, vink je de juiste vakjes aan (meestal "enable boost reading" en "GM 3 bar MAP"), schrijf je een basismap met deze parameters naar je ECU en - nu kan je reeds boosten tot je erbij neervalt - stel je dit vervolgens af op een rollenbank of op de baan met een EGT- en Wideband Lambdameter. Ik weet niet hoe het programma voor GM heet, maar voor Saab heb je bvb. T5suite/T7suite en voor Honda TurboEdit en Crome. In T5suite staan zelfs de gangbare "stage 1", "stage 2" en "stage 3" tunermappen waar ge op een ander (***tuning, kuch!) honderden euro's voor betaalt en via websites als Xenocron.com kan je voor een Honda zelfs geprepareerde ECU's kopen met een USB poort voor een appel en een ei. Om maar een paar voorbeelden te geven. Moeilijk? Ik denk het niet.

Comment

op een lelijke mustang 2.8 v6 in de jaren 80 gingen ze met een turbo van 90 naar 145

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      op een lelijke mustang 2.8 v6 in de jaren 80 gingen ze met een turbo van 90 naar 145
                                      Was dat geen 2.3 viercilinder turbo?

Comment

klopt was een V4.
                                        en turbobaas, I wish it was that easy

het makkelijkste voor mij is overstappen naar een megasquirt systeem.
                                        http://www.diyautotune.com/catalog/m...unit-p-34.html <=
                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        Last edited by Timmie; 22/03/2012, 20:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                          Was dat geen 2.3 viercilinder turbo?
                                          idd

Comment

Working...
                                          X