Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Powershift automaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Powershift automaat

Een kennis van me heeft gevraagd wat ik van de Ford Powershift automaat denk.
    Dat was heel simpel: ik ken dat niet (ben een leek wat betreft ervaring met automaten)

Ik heb een beetje gegoogeld en heb zowel positieve als negatieve reacties gelezen. Een beetje vreemd aangezien men over het algemeen van een automaat met dubbele koppeling toch verwacht dat alles vlot schakelt. Althans dat is wat ik lees bij beschrijvingen van de DSG bak itt bv. de 2tronic bak van Peugeot.

Wat denken jullie ervan?
    Het zou overigens om een Mondeo Clipper van 136pk gaan.

Geen enkel dubbele koppeling heeft ooit de feiten weerlegd betreffende rijstijl, olietemperatuur en jouw machine leren kennen.

Comment

De powershift heeft nog wat finetuning nodig want hij doet z'n werk net iets minder goed dan een dsg-bak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        De powershift heeft nog wat finetuning nodig want hij doet z'n werk net iets minder goed dan een dsg-bak.
        Aan wat ligt dat?

Comment

Tja, weet ik ook niet precies. Misschien ligt het aan de sturing. Ik heb onlangs met beide gereden en kwam tot de conclusie dat de dsg iets sneller schakelt en minder snel terugschakelt. Daarmee is niet gezegd dat de powershift slecht is.

Powershift was met de 2.0L benzinemotor en dsg met de 2.0L tdi met 177pk. Misschien ligt het aan het verschil in brandstof (koppel).

Comment

Ja sowieso hè, kan je niet vergelijken.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Powershift is een aangename versnellingsbak die bovengemiddeld schakelt qua snelheid. De levensduur van de transmissie is bovendien ook ok,ken er al enkele zonder issues boven de 200d km......MAAR vergeleken met de DSG/S-tronic bakken van VAG is er geen enkele concurent met zijn tijd mee
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Idd, powershift doet me eerder denken aan een conventionele automaat eigenlijk, ook al is 't met dubbele koppeling.. DSG is véél efficiënter en 0,0 lag tussen het schakelen.

Comment

Working...
                X