Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508 SW Manueel of Automaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 508 SW Manueel of Automaat?

Ik mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen en heb gekozen voor de peugeot 508 SW
    nu krijg ik de keuze tussen een manuele versie of een automaat versie.

Peugeot 508 SW Active 1,6 HDi 115pk/cv 5p FAP
    of
    Peugeot 508 SW Active 1,6 eHDi 115pk/cv 5p STT BMP FAP

groot voordeel van de BMP versie is dat deze maar een CO² waarde heeft van 110g
    tov 120g voor de manuele versie waardoor dit dus fiscaal voordeliger uitkomt.

Trekt de BMP even goed op als de manuele versie? want voorlopig zou ik dan wel voor
    de BMP versie gaan maar heb alleen beetje schrik voor het rijgedrag tov de manuele versie.

Wat raden jullie aan? Voor zover ik kan zien kan ik bij de BMP versie ook zelf schakelen met hendels achter het stuur, iemand hier al ervaring mee?

gaat eens testrijden met beide: ik vond de gerobotiseerde bak een ramp omdat die vrij brutaal het koppel wegpakt.
    www.peugeotforum.be

Comment

De BMP is eigenlijk geen automaat, het is een gerobotiseerde versnellingsbak.
      Dit wil zeggen dat er een gewone versnellingsbak in zit zoals bij een schakelbak, maar deze word bediend door een "robot".
      Je hebt dus zelf geen kopelingspedaal meer, dit word ook door de "robot" gedaan. (in dit opzicht dus te vergelijken met een echte automaat)

Je kan inderdaad nog wel zelf schakelen. Vooral de "peddles" aan het stuur zijn een leuke extra.

(Ik heb dezelfde bak in mijn Citroën C4, ale de huidige zal wel al een verdere evolutie zijn van die dat ik heb)
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Lees mijn verslagje in het nieuwe auto topic er eens op na.
        Ik heb zelf overduidelijk voor de BMP versie gekozen...zelfs boven een 136 PK handgeschakeld.

Mits je even uit je hoofd zet dat je met geen "echte" automaat onderweg bent, is dat een super aangename auto.

Comment

Automaat

Comment

ik rij ook met zo'n robo-bak, dan wel in een smartje
            heel af en toe kan je erop vloeken dat het geen dsg of echte automaat is, maar in meer als 95% van de gevallen ben ik toch blij dat ik niet zelf moet schakelen

Comment

Ok denk wel dat ik voor de BMP ga kiezen dan, ga voor de zekerheid er zaterdag nog een testritje mee maken.

Comment

Working...
              X