Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SSangYong Korando

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SSangYong Korando

Iemand ervaring met Ssangyong (kwaliteit, betrouwbaarheid, kosten onderhoud, service...)? Ik was op het autosalon aangenaam verrast door de Korando. De afwerking was goed, ruime auto, 5 jaar garantie, lage prijs en werkelijk full option... Zowat alles zit er standaard op... Of zijn er andere wagens die beter zijn in dit concept?

Salonactie voor het topmodel 2WD diesel
    normaal 25400 euro + metaalkleur + open dak -> nu voor 22500 euro.

Voor de uitrusting check http://www.ssangyong.be/fileadmin/me...01-2012_NL.pdf

Er zitten standaard zelfs verwarmbare achterstoelen op

Heb een testrit aangevraagd. Ben eens benieuwd wat ze voor de 525d touring gaan geven. Bij BMW was het alvast gene vette als ik een 318d of X1 1.8d zou kopen. Een X1 of 318d met de gewoonlijke opties komt al op 35000 euro

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Leuk dat je enthousiast bent over onze Korando.

Wist je zelfs dat we op het autosalon nog een andere actie hebben gelanceerd?
    Namelijk dat als je de Korando zou aankopen en er toch niet tevreden over zou zijn je hem gewoon terug kan inleveren!

Voor meer info over de 'Niet tevreden geld terug' actie surf naar www.niettevredengeldterug.be

Veel plezier met je testrit!

Het SsangYong team

Comment

Ik moet de testrit nog maken. Ben in elk geval al gebeld door de dealer dat ik van harte welkom ben. Momenteel doet mijn huidige auto het nog goed, dus een vervanger is geen topprioriteit maar je weet nooit natuurlijk hoelang die het nog gaat trekken. Ben in elk geval benieuwd naar de inruilwaarde en dan zien we wel.

Over de andere actie had men mij niks verteld maar ik was ook pas tegen sluitingstijd daar geraakt.

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Wat is de origine van de motor?

de oudere Ssanyongs waren voor mij geen plezierige wagens om in te rijden maar ik acht
        ze wel vrij betrouwbaar en relatief goedkoop in OH
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ligt een Mercedes motor in normaal (in de vroegere toch).
          2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
          2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
          2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Wij rijden sinds 2005 met een Ssangyong Rexton en die bevalt gewoon prima. Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten (enkele maanden geleden is de batterij wel vervangen, maar dat lijkt me niet abnormaal). We zijn inmiddels op zoek naar een nieuwe wagen, maar de Ssangyong is ons altijd bevallen. Oké, hij heeft wat minpunten, maar prijs/kwaliteit zit het goed. De service bij onze dealer is uitstekend en de kosten van het onderhoud zijn bijlange niet zo hoog dan bij andere merken.

Met de Korando heb ik ook al een testrit gemaakt en dat is zeker een prima wagen. Onze testwagen was geen full-option (als ik het mij goed herinner was het de basisversie), maar hij reed wel goed. De week ervoor hadden we een testrit gedaan met een BMW 525d en dan is het verschil wel gigantisch :p
            Maar zoals gezegd: Ssangyong is prijs/kwaliteit gezien een goede keuze.

Comment

Mercedes motoren liggen er blijkbaar niet meer in. Het zouden motoren van eigen makelij zijn. Wat zijn de minpunten trouwens volgens u?

Ik heb mijn hart aan BMW verkocht maar mijn echtgenote heeft graag een auto met een hogere zit. Aangezien auto's gigantisch snel in waarde dalen, koop ik liever occassies. Maar een RAV4, X1 en co zijn eigenlijk erg duur in aanschaf (rond 35000 euro). Daarom dat ik met het idee speelde om een nieuwe auto te kopen maar in een lage prijsklasse zonder te moeten inboeten aan luxe. Voor de prijs van een X3 met 150.000kms heb je een nieuwe auto... De Korando heeft hetzelfde concept als een X1 of RAV4 maar kost een pak minder. Bijkomend zouden ze betrouwbaar moeten zijn. De afwerking leek mij dik in orde, werkelijk alle opties zitten erop, qua model best wel mooi getekend... Een Rexton is qua prijs wel een stukje duurder. Alleen het verbruik ligt vrij hoog vrees ik. Rond de 8 liter gemiddeld zei de dealer me. Maar dat is wellicht eigen aan het concept. Langs de andere kant is het wellicht een auto die gigantisch hard in waarde zal zakken omdat er geen vraag naar is op de occassiemarkt. Heb eens op autoscout zitten kijken en je vindt Ssangyongs zonder kms aan belachelijk lage prijzen... Maar toch... die testrit moet ik doen...

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Een SSangYong moet je idd. niet kopen als je regelmatig van auto wilt wisselen.

Comment

Zoals gezegd is onze Rexton al 7 jaar oud, dus dan moet je sowieso niet teveel meer verwachten van de restwaarde. Een minpunt aan onze wagen is bijvoorbeeld dat het stuur zeer direct stuurt bij hoge snelheden waardoor het soms lastig is om rechtdoor te rijden bij harde wind op de snelweg. Maar dat is dus eigenlijk normaal bij auto's zonder variabele stuurbekrachtiging. Ik meen mij te herinneren dat dit al 'opgelost' is bij de Korando.

Comment

om eerlijk te zijn ben ik ondertussen ook al geinteresseerd in die wagen voor die prijs...maar ook in een auris hybrid, etc

ik ben hier ooit op het forum gekomen toen ik een rexton wou aanschaffen, de reden waarom niet was omdat de lv met 33% van de wielbasis opeens verdwenen was voor particuliere aftrekbaarheid

ben benieuwd naar je bevindingen na de testrit, al weet ik dat zoiets hoogstpersoonlijk is maja

Comment

In Autogids nr.841 staat een vergelijkende test van zes softroaders waaronder de Ssangyong Korando. Daar komt hij op de laatste plaats terecht. Daarom is hij echter nog geen slechte wagen, alleen is de concurrentie op vlak van wegligging en comfort toch iets beter. Zijn prijs is z'n paradepaardje want alle concurrenten zijn merkelijk duurder. Ga gewoon testritten en als die meevalt zou ik niet twijfelen.

Comment

grote auto met veel opties voor weinig geld.
                        mechanisch zal die wel goed zijn, zoals de meeste Aziaten, maar verwacht niet echt een auto die solide aanvoelt zoals een BMW
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          grote auto met veel opties voor weinig geld.
                          mechanisch zal die wel goed zijn, zoals de meeste Aziaten, maar verwacht niet echt een auto die solide aanvoelt zoals een BMW
                          Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Mechanisch allemaal ok,maar de beleving is er niet
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Mechanisch allemaal ok,maar de beleving is er niet
                            En dat is dan een groot nadeel als je een Duitser gewend bent

Comment

Leuk om te horen dat jullie zo positief zijn over ons merk.

De "Niet tevreden geld terug" actie loopt nog steeds door.
                              Neem zeker een kijkje op www.niettevredengeldterug.be

Veel plezier met de testrit(ten)

Het SsangYong-team

Comment

Working...
                              X