Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmw 320d e90 motorblok vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bmw 320d e90 motorblok vraag

Hopelijk kunnen jullie mij helpen ivm met mijn aangekochte bmw 320d e90 van 2006.

ik heb al veel gelezen op forum's dus ik weet zelf niet meer wat ik moet gaan geloven.

Ik heb de 150 pk versie 320d gekocht van 2006 zoals ik al eerder zei, mijn vraag is nu, is dit nog altijd hetzelfde motor als in de oudere E46 320d of is het gewoon de 163 pk maar ''wat terug geschroeft'' ik vind het niet prettig met de gedachten dat ik met een oude generatie motor rondrij. alvast bedankt.

Jouw blok zat inderdaad ook in de e46, maar verschilt wel van de 136 pk versie. Dat blok heeft motorcode 204D1 en werkt met pompverstuivers. Jouw blok heeft motorcode 204D4. Deze maakt gebruik van een common rail inspuiting en werd geleverd in 122/150 en 163 pk uitvoering. Ook in de e9x serie.

De blokken die nu worden geleverd, zijn ondertussen wel al enkele evoluties verder. Ik zou daar niet mee inzitten om met een 'oude generatie' motor rond te rijden. :-).

Op uwe motor staat een serienummer. Als je dat vindt, kan je daar ook de juiste motorcode mee opzoeken.
    Last edited by ; 29/11/2011, 21:15.

Comment

De e46 heeft nooit de 163pk versie gehad...

Die 150pk versie van u is een dichtgeknepen 163pk versie !

De laatste versie van een oude serie is meestal probleemvrij....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        De e46 heeft nooit de 163pk versie gehad...

Die 150pk versie van u is een dichtgeknepen 163pk versie !

De laatste versie van een oude serie is meestal probleemvrij....
        klopt, maar wel een 150pk variant. En de vraag is nu: Is het zo'n motor of een gedowntunede 163pk?

Comment

ja dat is wat ik mij afvraag want wat ik zo echt raar vind is dat de 163 pk van 0-100 in 8.7 doet en de 150 pk versie in 9.7 ....-_-'' als ik hem laat chippen heeft ie 195 pk en gaat die van 0-100 in 8.9 wel daar snap ik dus echt niets van , maarja de vraag was uiteindelijk als de mijne gewoon een dicht geknepe 163 was. Want op andere forums zeggen ze dat de e46 blok alleen maar in de e90 zitten van 2005 en vanaf 2006 niet meer.... alvast bedankt
          Last edited by ; 29/11/2011, 22:14.

Comment

heb ik al gezien , staat mijne nog niet eens tussen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
              heb ik al gezien , staat mijne nog niet eens tussen
              GOED ZIEN...

M47TUD20

Vanaf september 2001 kregen de 320d modellen de M47TU motor, waarin de TU staat voor technical update. Deze motor kreeg een longvolume van 1995cc, wat vooral het koppel ten goede kwam. Deze motor zorgde ook voor een zuiniger verbruik en een grotere kracht bij lage toeren, de keerzijde was de iets hogere uitstoot en gewicht van de motor.
              Toepassing:
              • 85 kW (115 pk) en 280 Nm
                • 2001-2005 E46 318d

• 110 kW (150 pk) en 330 Nm

M47TU2D20

De motor werd opnieuw geactualiseerd in 2004 en kreeg de toepasselijke naam M47TU2D20. De cilinderinhoud bleef ongewijzigd maar het vermogen nam wel toe.
              Toepassing:

Nb: wanneer je hem gewoon door bmw terug op 163pk laat zetten, ga je al veel winnen...
              Last edited by ; 29/11/2011, 22:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                GOED ZIEN...

M47TUD20

Vanaf september 2001 kregen de 320d modellen de M47TU motor, waarin de TU staat voor technical update. Deze motor kreeg een longvolume van 1995cc, wat vooral het koppel ten goede kwam. Deze motor zorgde ook voor een zuiniger verbruik en een grotere kracht bij lage toeren, de keerzijde was de iets hogere uitstoot en gewicht van de motor.
                Toepassing:
                • 85 kW (115 pk) en 280 Nm
                  • 2001-2005 E46 318d
                • 110 kW (150 pk) en 330 Nm

M47TU2D20

De motor werd opnieuw geactualiseerd in 2004 en kreeg de toepasselijke naam M47TU2D20. De cilinderinhoud bleef ongewijzigd maar het vermogen nam wel toe.
                Toepassing:
                dus als ik het goed begrijp heb ik een M47TU2D20 motor wat 163 pk's ook hebben tot ze de 177 pk's hebben uitgebracht begrijp ik het goed ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
                  dus als ik het goed begrijp heb ik een M47TU2D20 motor wat 163 pk's ook hebben tot ze de 177 pk's hebben uitgebracht begrijp ik het goed ?
                  juist maar dan de "Belgische" versie ervan met 150pk
                  177pk was volgens mij een nog recentere evolutie met nieuwe turbo (waar in het begin trouwens aardig wat problemen mee waren, 2007 als ik me nog goed herinner)
                  2.0 JTDm

Comment

Ik zit nog snel met een vraagje.De auto is van duitsland maar staat al bij de handelaar. Aangezien hij de gelijksvormingheidsattest nog niet heeft ,die hij maandag aangevraagt heeft , kan ik de auto niet meenemen en hij kan hem nog niet keuren. Nu is mijn vraag hoelang duurt het ongeveer voor dat zo een gelijksvormingheidsattest aankomt ? Hij heeft hem deze maandag aangevraagd.
                    alvast bedankt

Comment

Working...
                    X