Mededeling

Collapse
No announcement yet.

C1 vs 107 vs aygo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• C1 vs 107 vs aygo

Bij ons thuis willen ze een nieuw autotje kopen.

het zal gaan tussen een

citroen c1
    peugot 107
    toyota aygo

In mijn ogen zijn ze alle drie hetzelfde. wat denken jullie hier over?
    ervaringen?

ze zijn alledrie dezelfde

toch geeft toyota meer garantie dan citroën en peugeot

Dan moet ge gewoon beginnen rekenen: wie is de goedkoopste en weegt dat op (als het toyota niet is) dat je daar minder garantie op hebt.

Peugeot zit aan basisprijs 5790€ (1500€ recyclage premie inbegrepen)

Citroen zit aan basisprijs 5700€ (1500€ recyclage premie inbegrepen)

Toyota zit aan basisprijs 6590€ (1300€ recyclage premie inbegrepen), maar 5 jaar garantie en 5 jaar bijstand
    www.peugeotforum.be

Comment

Ofwel kunt ge nog altijd kiezen voor die met het mooiste logo.

Comment

dank u allen,

het is peugot geworden, liefst had ik citroen gehad maar peugot was in stock hoe wij hem wouden

Comment

Ben wel's benieuwd naar dit autootje.

Toen ik onlangs voor m'n dochter een auto zocht, ben ik naar een exemplaar van amper 1j oud gaan zien...wat daar allemaal al aan los hing, niet te geloven. Om nog maar te zwijgen van de belabberde rij-eigenschappen. (was een basisdiesel 107)
          Misschien was het ding in zijn eerste levensjaar al behoorlijk "gebruikt" geweest..maar toch.

Comment

Deze modellen bestaan niet in diesel.

We hebben hem helemaal standaard genomen, het allergoedkoopst omdat het onze bedoeling is hem maar anderhalf jaar te gebruiken.

Als er mensen zijn die ook zo een wagentje hebben, laat gerust weten waar op te letten en hoe het is

... en lelijk dat die beestjes zijn
            ... maarja, spotgoedkoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the_dinosaur_jr Bekijk Berichten
              Deze modellen bestaan niet in diesel.

We hebben hem helemaal standaard genomen, het allergoedkoopst omdat het onze bedoeling is hem maar anderhalf jaar te gebruiken.

Als er mensen zijn die ook zo een wagentje hebben, laat gerust weten waar op te letten en hoe het is

... en lelijk dat die beestjes zijn
              ... maarja, spotgoedkoop
              bestaan "niet meer" in diesel ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                bestaan "niet meer" in diesel ;-)
                Was ook mijn eerste reactie... Was dat niet de 1.4HDI die hier inlag?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Ben wel's benieuwd naar dit autootje.

Toen ik onlangs voor m'n dochter een auto zocht, ben ik naar een exemplaar van amper 1j oud gaan zien...wat daar allemaal al aan los hing, niet te geloven. Om nog maar te zwijgen van de belabberde rij-eigenschappen. (was een basisdiesel 107)
                  Misschien was het ding in zijn eerste levensjaar al behoorlijk "gebruikt" geweest..maar toch.
                  Zou ik niet verwachten van een Toyota. Waarschijnlijk is er niet veel Toyota aan aan die auto?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                    Ofwel kunt ge nog altijd kiezen voor die met het mooiste logo.
                    Kijk, dat vind ik nu bullshit... Gelukkig staan er smileys bij.

Ik kijk altijd naar de rechtstreekse concurrenten en als daar bijna dezelfde wagens bijstaan, maar van een ander merk, geldt het prijsargument. Zo kocht ik in 2007 een Skoda Octavia Combi, omdat de Passat Variant die ik eigenlijk op het oog had, een even grote koffer had en al de rest toch van VAG was...

Nu ben ik verliefd aan het kijken naar een Seat Alhambra omdat de Sharan die ik eigenlijk op het oog had, dezelfde is. Helaas zullen dreigende investeringen volgend jaar (ik heb hier een apparaatje van €30.000 dat dreigt kapot te gaan en aangezien de auto ook met vennootschapsgeld moet betaald worden, moet ik zuinig zijn) ertoe nopen slechts een midi-MPV aan te kopen, gaat het tussen de Grand C4 Picasso en zijn neef de Peugeot 5008, al is de Zafira Tourer nog altijd niet kansloos, net als de Grand Scenic.

Er zijn valabele argumenten om toch voor het duurdere logo te kiezen. Van Seat heb je bv. bitter weinig dealers en als je geen mogelijkheid hebt om je wagen naar de garage te doen, kan je gerust €3000 meer betalen voor de Sharan die een garage om de hoek heeft (al vind ik de Alhambra mooier dan de Sharan). Maar als het enkel om het logo en imago is, vind ik dat je een slaaf van Mr. Marketing bent. Je mag je dan heel wat wanen met je car van €5000 meer, maar eigenlijk ben je een zielenpoot die zich liet oplichten om een imago (een immaterieel vast activum ).

Nogmaals: soms is dat gerechtvaardigd. Mijn dokter koos ook voor de VW Golf ipv de Seat Leon omdat dit imago voor hem zin heeft (beter imago=patiënten denken dat het hem goed gaat=nog meer patiënten). En zo zijn er nog argumenten. Maar als die niet tellen... Dan vind ik dat triestig.

Comment

Working...
                    X