Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Astro 4,3 V6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chevrolet Astro 4,3 V6

Hallo,

Ik sta op het punt om men eerste wagen aan te schaffen. Hij is niet voor dagelijks gebruik.
    Ik zag een chevrolet Astro 4,3 V6 van 1989 te koop aangeboden ingericht als camper.
    Aangezien ik veel surf en wat wil roadtrippen van tijd tot tijd leek me deze wagen de unit bij uitstek. Hij is voorzien van een LPG installatie. Motorisch,volgens de verkoper, volledig inorde. Ik denk dat hij is ingeschreven als lichte vracht.

Kan iemand mij vertellen of op weg helpen wat mij dit in totaal ongeveer kan kosten mbt tot verzekering ed.
    Taxen zouden maar 120€ zijn

Bouwjaar: 1989
    brandstof: LPG
    km stand: 205 000
    Vraagprijs: 4000€
    interieur ziet er op foto goed uit

dank bij voorbaat

owja ik ben 27 en ben 3 jaar in bezit van men rijbewijs

Comment

Gewoon eens vragen aan uw verzekeraar , voor een duidelijk en correct antwoord althans....
      Heb je nog nergens verzekering, gewoon eens rondwinkelen bij verschillende.
      Die mannen maken toch graag offertes.

Comment

Ja dit heb ik gedaan. Maar echt concreet antwoord heb ik niet gehad.
        Eigenlijk zou ik willen weten of dit een slimme/ gewone of domme aankoop is. Mijn verzekeringsmakelaar zegt dat ik beter wat meer geld kan uitgeven aan een nieuwer model van camionette, maar dit is eigenlijk niet de bedoeling.
        Heb ook wat raad gevraagd aan mechanical engineers die iets of wat ook met auto's bezig zijn. 2/3 was pro indien ik de prijs naar beneden zou krijgen.

Ik had ook graag geweten hoe duur dit is betreffende onderhoud ed.

grts

Comment

Misschien dat Timmie met zijn Camaro hier verder kan helpen met tips....?

Comment

verzekeringen gaan nooit begrijpen waarom je met zoiets oud rondrijd.
            toegegeven, als je iets voor hebt mag je blij zijn als je 1000 euro krijgt bij een perre total.
            swat.

onderhoud enz hangt er allemaal van af, je gaat hier meer info van over terugvinden dan veel europese wagens. wat het sleutelen dan weer handiger maakt.
            onderdelen zelf zijn zeker nog voorradig, dus hier is ook niet direct een probleem buiten dat je ze soms moet wetenn te vinden.
            wat voor jou al het belangrijkste is is dat de motor+ transmissie in orde is.
            transmissierevisie en motorrevisie kosten nu eenmaal geld

je kan altijd eens horen bij de de

nog een leuk weetje, als je iets an je motor moet doen dan komt heel het dashboard eruit om aan de motor te werken. ( ook voor bougies te vervangen )
            geen zorgen, het is er voor gemaakt.
            andere leuke dingen in dit soort wagens zijn bvbeeld een captains chair, een bestuurdersstoel die je 360 degrees kunt ronddraaien.

Comment

ik vind het ook zo'n toffe karren zo'n astrovan, net als de ford econoline van mijn buurman

Comment

Hoe zit dat met het aantal km? Iemand zei me dat die Amerikaanse karren best wel lang kunnen bollen. Maar 205 000km voor een benzinemotor is best veel he.

Comment

tis en blijft een gok, je kan altijd via vab een test laten doen om je wat gerust te stellen

Comment

Ik ben van de verkoper teweten gekomen dat de wagen NIET is gekeurd voor verkoop. Hij zei dat de nummerplaten al zijn ingeleverd. Hij zei dat er een afspraak moet gemaakt worden voor de keuring en dat ze de wagen komen ophalen met Z-platen.
                    Is dit link of normaal? De kosten van de keuring zijn voor hem neem ik aan?

Comment

Dat moet je onderling maar regelen. (maar die kosten zijn normaal voor hem)

Comment

ok, ik ben gaan kijken en het beviel me wel. motorgeluid is echt nice! Je zag wel dat hij niet nieuw was, maar dat kan ook niet anders denk ik.
                        Er zat een kleine speling op het stuur maar dit blijkt wel een meer voorkomend probleem te zijn met Van's (google).
                        Hij gaat hem nog laten keuren voor verkoop. Als we een prijs overeen komen en de keuring is goed neem ik hem wel.

Heb even naar de kostengeheel gekeken zodat ik weet wat me dit zou kunnen kosten.

Inschrijving: 61,5€
                        Verkeersbelasting: 127,51€
                        Verzekering: 460€

Hij is goedgekeurd als kamper dus de verkeersbelasting zou dan gelijk zijn als lichte vracht.
                        Ben ik nog wat vergeten of iets fout?

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Comment

Working...
                        X