Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang (hoeveel kms) gaan een MINI cooper S mee?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe lang (hoeveel kms) gaan een MINI cooper S mee?

Ik ben van plan een okkazie MINI cooper S te kopen.

Ik heb er een op het oog met van 2007 met 125.000 km op de teller.

Nu vraag ik me af, is een 125.000 km veel voor een MINI, of zijn die beestjes dan 'op' gebruikt? Natuurlijk hangt veel af van hoe je hem gebruikt hebt, maar ik bedoel onder 'normale omstandigheden'.

stuur eens een pm naar forumlid william blake, deze persoon weet hier meer over.

Comment

het is niet de beste kwaliteit, zeker niet die eerste Mk.II's, maar wel erg leuk om mee te rijden! ik zou sowieso alle facturen opvragen, onderhoudsgeschiedenis, wat er wanneer vervangen is, enz.. ow en altijd het oliepeil controleren want die blokjes lusten graag een slok!

forumlid Individualizer heeft ook een Cooper S, hij heeft al ruim 170.000 km op de teller, maar 't is niet met z'n eerste motor

Comment

Nevenvraagje:
        Geldt dat voor mini's in het algemeen, of enkel voor de cooper s?
        Nu hoeveel km is zo'n mini gemiddeld 'op'?

Alleszins bedankt voor het antwoord!

Comment

Nooit zoveel als met een Honda

Persoonlijk denk ik dat een MINI niet slecht is,maar zeker bij de Cooper S veel de wagen van racertjes en dat is nu echt een mindere zaak hé
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pietohr Bekijk Berichten
            Nevenvraagje:
            Geldt dat voor mini's in het algemeen, of enkel voor de cooper s?
            Nu hoeveel km is zo'n mini gemiddeld 'op'?

Alleszins bedankt voor het antwoord!
            Voornamelijk de Mk.II's met de N14B16 motor (175 pk).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten

het is niet de beste kwaliteit, zeker niet die eerste Mk.II's, maar wel erg leuk om mee te rijden! ik zou sowieso alle facturen opvragen, onderhoudsgeschiedenis, wat er wanneer vervangen is, enz.. ow en altijd het oliepeil controleren want die blokjes lusten graag een slok!

forumlid Individualizer heeft ook een Cooper S, hij heeft al ruim 170.000 km op de teller, maar 't is niet met z'n eerste motor
              Inderdaad, eerste motor heeft het begeven aan 134000km. Het blok zelf is nog perfect in orde maar problemen met de ketting/tandwielen/spanner enz..
              Ondertussen alweer 44000km met de nieuwe motor, en die rijdt perfect, verbruikt totaal geen olie, enz...

PS: Een splinternieuwe motor incl turbo, koppeling, vliegwiel, met 1j garantie kun je in Duitsland al oppikken voor € 2200 + btw
              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Bedankt voor alle reacties.

Nog een vraag:

Is het normaal dat alle MINI's blijkbaar veel duurder te koop geplaatst worden dan de catalogusprijs (van autogids).

De cataloguswaarde (Autogids) van een MINI cooper S van 2007 is 10.501 euro, maar alles wat je te koop vindt is geprijst tussen de 12.500 en de 19.000 euro...

Overschatten eigenaars de waarde (en kan er dus sterk onderhandeld worden) of onderschat autogids de waarde?

Comment

Overschatten eigenaars de waarde (en kan er dus sterk onderhandeld worden) of onderschat autogids de waarde?
                  Dat hangt van u en van de verkoper af hé, hoe fel wilt gij een specifieke auto (kleur, opties, staat etc) en hoe rap wilt de verkoper er vanaf
                  Gij betaalt dus gij bepaalt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alejandro Bekijk Berichten
                    Bedankt voor alle reacties.

Nog een vraag:

Is het normaal dat alle MINI's blijkbaar veel duurder te koop geplaatst worden dan de catalogusprijs (van autogids).

De cataloguswaarde (Autogids) van een MINI cooper S van 2007 is 10.501 euro, maar alles wat je te koop vindt is geprijst tussen de 12.500 en de 19.000 euro...

Vraag en aanbod

Comment

is de 1600 compressor beter dan? En heeft bmw die zelf ontwikkeld, of hebben ze ergens een blok geleend?
                      2200 euro voor een blok is idd weinig, san valt t te overwegen
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

De compressor is van Chrysler,de nieuwe is een BMW/PSA motor
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                        X