Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies: goedkope "snelle" auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies: goedkope "snelle" auto

Hallo,

Ik ben momenteel al een tijdje aan het googelen naar goedkope "snelle" auto's, maar ik geraak er niet wijs uit. Vaak vind ik discussies waar het gaat om bommen van auto's en dat is ook niet mijn bedoeling.

Ik rijd al 4 jaar met een mitsubishi colt 1.3, 75pk, mijn eerste auto van bouwjaar 1996. Ik vind het zeker een leuke auto en heb er al veel plezier aan beleefd, nog steeds btw
    Nu begin ik al enkele mankementen te krijgen aan mijn auto en heeft mijn garagist gezegd dat ik volgend jaar waarschijnlijk niet door de keuring zal geraken. Om die reden ben ik al wat aan het rondzoeken naar een volgende auto.

Ik ben op zoek naar een auto die wat pk's heeft, maar daarom ook niet teveel. (+- 110 a 120 pk)
    Het zou leuk zijn voor mij zijn moest de auto 0-100 op minder dan 10 sec. doen. (Colt doet er 12,5 over) Ik wil namelijk een verschil kunnen voelen tegenover mijn colt.
    Mijn prijsklasse ligt tussen de 1000 € en max 2500 €.

Ik heb al zitten zoeken naar colt gti, swift gti, golf gti etc, maar ik heb het gevoel dat die me net te duur zullen uitkomen voor mijn autoverzekering. Daarom dat ik ook niet te hoog in PK's wil gaan. Anders kost mijn verzekering meer dan mijn auto en dat is ook niet de bedoeling.

Iemand die tips en advies kan geven, graag welkom!

Peugeot 106 Rallye ofzo? Renault Clio 16V eventueel.

Hoe oud zou je max. willen gaan?

Comment

Met zo'n budget ga je natuurlijk niet ver springen he.
      Ik denk aan een Ford Puma 1.7 ofwel een Opel Tigra 1.6 16v
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Ik zou niet te oud willen gaan, max 15 jaar oud want ik heb het idee dat de kosten dan vaak beginnen te komen.

De peugeot rallye lijkt mij erg interessant, maar die heb ik nog nergens goedkoop gevonden.