Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies: goedkope "snelle" auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies: goedkope "snelle" auto

Hallo,

Ik ben momenteel al een tijdje aan het googelen naar goedkope "snelle" auto's, maar ik geraak er niet wijs uit. Vaak vind ik discussies waar het gaat om bommen van auto's en dat is ook niet mijn bedoeling.

Ik rijd al 4 jaar met een mitsubishi colt 1.3, 75pk, mijn eerste auto van bouwjaar 1996. Ik vind het zeker een leuke auto en heb er al veel plezier aan beleefd, nog steeds btw
    Nu begin ik al enkele mankementen te krijgen aan mijn auto en heeft mijn garagist gezegd dat ik volgend jaar waarschijnlijk niet door de keuring zal geraken. Om die reden ben ik al wat aan het rondzoeken naar een volgende auto.

Ik ben op zoek naar een auto die wat pk's heeft, maar daarom ook niet teveel. (+- 110 a 120 pk)
    Het zou leuk zijn voor mij zijn moest de auto 0-100 op minder dan 10 sec. doen. (Colt doet er 12,5 over) Ik wil namelijk een verschil kunnen voelen tegenover mijn colt.
    Mijn prijsklasse ligt tussen de 1000 € en max 2500 €.

Ik heb al zitten zoeken naar colt gti, swift gti, golf gti etc, maar ik heb het gevoel dat die me net te duur zullen uitkomen voor mijn autoverzekering. Daarom dat ik ook niet te hoog in PK's wil gaan. Anders kost mijn verzekering meer dan mijn auto en dat is ook niet de bedoeling.

Iemand die tips en advies kan geven, graag welkom!

Peugeot 106 Rallye ofzo? Renault Clio 16V eventueel.

Hoe oud zou je max. willen gaan?

Comment

Met zo'n budget ga je natuurlijk niet ver springen he.
      Ik denk aan een Ford Puma 1.7 ofwel een Opel Tigra 1.6 16v
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Ik zou niet te oud willen gaan, max 15 jaar oud want ik heb het idee dat de kosten dan vaak beginnen te komen.

De peugeot rallye lijkt mij erg interessant, maar die heb ik nog nergens goedkoop gevonden.
        Renault clio 16v lijkt mij ook interessant, alleen ben ik nooit echt voor renault geweest. Ik heb vrienden die vroeger een renault hadden waar ze erg veel kosten aan hebben gehad.

Een toyota corolla 16v lijkt mij ook nog leuk en betrouwbaar, maar ik ken niemand met ervaring met deze auto's.

Comment

Nee, dat weet ik, maar ik kan me niet meer veroorloven doordat ik nog studeer en een weekendjobje brengt niet al te veel op. Het kan zijn dat mijn budget hoger wordt naar volgend jaar toe, maar dat is nog niet het geval.
          Tigra of Puma vind ikzelf niet mooi, dus dat valt voor mij al weg.

Comment

dus:

< 2500€
            > 100pk / < 10sec tot 100
            < pk's golf gti voor verzekering ...

Comment

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Honda Concerto 1.6 16v
              Voldoet aan alle voorwaarden

Comment

Djenne Die 106 XSI lijkt mij enorm interessant. Ik vind hem nog mooi ook en staat erg goedkoop. De honda civic staat me ook erg aan. Ik vind civic's ook fijn, maar heb vaak schrik dat die al "kapot" gereden zijn. Maar deze twee zijn erg interessant bedankt.

Evert die honda concerto vind ik ook fijn, maar hij mag misschien iets sneller. Ik weet niet waarom, maar ik wil zeker zijn dat de auto onder de 10 sec zit. (mss mentaal voor mij)

Stebenz, ja idd, want vanaf dat er gti of sport of wat dan ook achter komt te staan zullen de pk's al hoog liggen alsook de verzekeringskost. Ik heb trouwens geen idee wat zo'n auto me zou kosten aan verzekering, maar ik ga ervan uit dat dat genoeg zal zijn.

Comment

Bij argenta tellen enkel de pk's dus die GTI op de koffer doet de prijs niet opeens stijgen. Blijft gewoon de premie voor een 120 pk (106 gti dus).

Anyway, ik zou alvast de vooroordelen aan de kant zetten. Honda's zijn erg goede auto's. Aan een auto van 15j komen niet meteen kosten. Het groot onderhoud met dure slijtage onderdelen komt om de x aantal kilometer dus een auto van 5 jaar oud kan ook grote kosten in het vooruitschiet hebben. Daarnaast kan je mits wat hulp ook veel zelf aan je auto doen. Ophanging of het remsysteem vervangen mag geen probleem zijn. Dat komt neer op wat bouten losdraaien. Let wel op bij de motor. als daar stukken aan komen gaat het wel een dure grap worden. Als je naar een auto gaat kijken neem dan een compressiemeter mee, dat zegt al vrij veel. Natuurlijk moet je de auto ook steeds warm rijden en zelfs opnieuw 'inrijden' als de vorige bestuurder een rustige rijstijl had. Over dat laatste moet je eens wat opzoeken, ik heb het hier ook maar ergens gelezen...

De auto's dan. Blijf af van de liefhebbers modellen, die passen normaal ook niet in je budget. Hiermee bedoel ik dus de 106 rallye De 106 en de Saxo zijn allebei als GTi of VTS 16v geleverd met hetzelfde blok. 120pk in zo'n kistje en dat vliegt! 0-100 in lage 8s.
                  Het voordeel aan deze vrij krachtige wagentjes is dat ze ook erg zuinig gereden kunnen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                    De auto's dan. Blijf af van de liefhebbers modellen, die passen normaal ook niet in je budget. Hiermee bedoel ik dus de 106 rallye De 106 en de Saxo zijn allebei als GTi of VTS 16v geleverd met hetzelfde blok. 120pk in zo'n kistje en dat vliegt! 0-100 in lage 8s.
                    Het voordeel aan deze vrij krachtige wagentjes is dat ze ook erg zuinig gereden kunnen worden.
                    Ze zijn wel niet voor iedereen de beste keuze, die worden niet voor niets doodskistjes genoemd Maar als je weet waar je mee bezig bent zijn dat leuke wagentjes.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ja dat weet je idd nooit. Het is niet dat ik zot rijd, maar het is wel een plezier als je snel aan je snelheid zit

Hmm, ja die liefhebber auto's kan ik idd ook niet betalen. Het is vooral de peugeot 106 die me aanstaat. Natuurlijk wil ik die graag in een gti uitvoering, maar ik ben wel bang dat hij al hard heeft afgezien. Dat hangt natuurlijk af van de vorige eigenaar en dat kan je moeilijk weten. Ikzelf zit bij AXA, en ik heb er geen idee van of ze rekening houden met de gti of wat dan ook dat er op de auto mag staan. Ik had het enkel maar gehoord van anderen dat ze daar ook naar kijken bij je verzekering.

Daarnaast vraag ik me ook af of deze Franse merken wel echt betrouwbaar zijn? Want als ik zo'n auto zal kopen met mijn budget zal die al wat ouderdom en kilometers op de teller hebben.

Honda staat me ook wel erg aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Ze zijn wel niet voor iedereen de beste keuze, die worden niet voor niets doodskistjes genoemd Maar als je weet waar je mee bezig bent zijn dat leuke wagentjes.
                        De bestuurder maakt van de auto een doodskist imo Een Golf 6 crasht evenmin met een zot achter het stuur.

Comment

De bestuurder maakt van de auto een doodskist imo Een Golf 6 crasht evenmin met een zot achter het stuur.
                          Uiteraard, dat is ook wat ik wil zeggen. Het is wel zo dat als het misloopt in een Golf 6 je iets meer geluk kan hebben dan in een 106.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik heb op mijn 22ste een 106 GTI verzekert bij AXA voor 560eur, ze begonnen wel bij 800 maar aangezien ik er brandverzekering had en mijn vader daar een verzekering of 4 had hebben ze er wat vanaf willen doen, was via een onafhankelijke makelaar.

Honda's zijn redelijk bulletproof....maar eerlijk is eerlijk, met mijn Peugeot GTI heb ik miserie gehad (niet motorisch, maar wel al de rest) maar dat kwam door een oneerlijke verkoper die zei ervoor gezorgd te hebben maar er vooral mee gezwijnd en geprutst leek te hebben.
                            Dat is een risico bij zo'n auto's, dat vorige eigenaars ze "nog niet snel genoeg vonden"...
                            Maar een goeie, is een goeie.

Comment

Hmm voor die prijs zal dat bij mij niet lukken Ik betaal nu al 700 € verzekering voor mijn colt. In het begin zelfs 980. Ik heb ook geen idee hoe groot de prijsstijging zal zijn van mijn verzekering, dus dat moet ik ook maar eens navragen.

Ja, maar ik moet zeggen, zo'n 106 gti staat me natuurlijk wel aan. De schrik is alleen dat hij niet lang zal meegaan, maarja dat is idd een risico dat je neemt. Toch vraag ik me af of sommige merken niet betrouwbaarder zijn dan andere?

Comment

Een Honda lijkt me het beste als je goedkoop snel en toch degelijk wil rijden.....
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door springstof Bekijk Berichten
                                  Hmm voor die prijs zal dat bij mij niet lukken Ik betaal nu al 700 € verzekering voor mijn colt. In het begin zelfs 980. Ik heb ook geen idee hoe groot de prijsstijging zal zijn van mijn verzekering, dus dat moet ik ook maar eens navragen.

Ja, maar ik moet zeggen, zo'n 106 gti staat me natuurlijk wel aan. De schrik is alleen dat hij niet lang zal meegaan, maarja dat is idd een risico dat je neemt. Toch vraag ik me af of sommige merken niet betrouwbaarder zijn dan andere?

Vraag eens of je niet wat minder mag betalen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door springstof Bekijk Berichten
                                    Evert die honda concerto vind ik ook fijn, maar hij mag misschien iets sneller. Ik weet niet waarom, maar ik wil zeker zijn dat de auto onder de 10 sec zit. (mss mentaal voor mij)
                                    Autoweek zegt 9,5. Ik denk dat die 10,6 voor een automaat is.
                                    Ik zou mij niet zo vastpinnen op die 10 seconden. Een auto die de 100 haalt in minder dan pakweg 11 à 12 seconden kan al goed mee met het hedendaagse verkeer.

Die civicjes zijn ook goede voorstellen. Vandaag nog een bomma zien rijden met een Civic 1.5 benzine van mid jaren 90. Meestal zijn dat verzorgde wagens, met weinig kilometers. Alleen moet je die terug wat 'los' rijden.

Edit:
                                    Om bij hetzelfde merk te blijven: Mitsu Galant 2.0i. Ziet er mij eerlijke wagen uit (en 9.7 van 0-100)
                                    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                                    Last edited by ; 07/10/2011, 11:34. Reden: Toevoeging link

Comment

De 106 en de Saxo zijn allebei als GTi of VTS 16v geleverd met hetzelfde blok. 120pk in zo'n kistje en dat vliegt! 0-100 in lage 8s.
                                      Dat van dat vliegen kan ik bevestigen - m'n madam heeft nog zo'n Saxo gehad. Maar ze heeft hem weggedaan, want het zijn sardienblikskes als het op passieve veiligheid aankomt. Check hun NCAP-scores maar eens... Daarmee wil je niet aangereden worden.

Comment

Working...
                                      X