Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke berekeningsbasis gebruiken ze dan voor de BTW in euro?

Op basis van de wisselkoers op de factuurdatum of de koers van de dag dat je je bij de douane aanbiedt?
    staat in de eerste post !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
      natturlijk kan dat, ik ga nu 1 maart naar mijn verzekeringsagent, geef hem het roze formulier en plaat wordt aangevraagd, en daarmee is de auto ingeschreven.

meer is het niet
      Net langsgeweest en teruggestuurd. De heren DIV moeten nu ook kopie factuur hebben van de wagen alvorens te willen schrijven.

Comment

• Inderdaad hier ook problemen, verzekeringsagent kan niet online inschrijven, gebeld naar brussel met als resultaat, moet persoonlijk gaan naar div harelbeke (mijn geval) op di of do voormiddag als er een douanebeambte aanwezig is.

Nochtans alles in orde qua douane, btw betaald etc, doch moest gaan

Maken zelfs in Brussel langs telefoon problemen dat op het roze inschrijvingsformulier de douane roeselare vak R9 niet is ingevuld met engels plaatnummer, ze willen er een tweedehandse van maken zeker

Nog iemand ervaringen hiermee?

Comment

Inderdaad hier ook problemen, verzekeringsagent kan niet online inschrijven, gebeld naar brussel met als resultaat, moet persoonlijk gaan naar div harelbeke (mijn geval) op di of do voormiddag als er een douanebeambte aanwezig is.

Nochtans alles in orde qua douane, btw betaald etc, doch moest gaan

Maken zelfs in Brussel langs telefoon problemen dat op het roze inschrijvingsformulier de douane roeselare vak R9 niet is ingevuld met engels plaatnummer, ze willen er een tweedehandse van maken zeker

Nog iemand ervaringen hiermee?
          Vraag plaatnummer werd mij ook gesteld, meegegeven dat die wagen per extern transport thuis is afgezet. Paar dagen geleden ook gebeld met DIV Brussel en die spraken toen van keuring als er reeds een plaat had opgehangen. En zo blijven we bezig.

Comment

• Dat is toch ongelooflijke domme bureaucratie hé, alles is in orde met de douane en nu gaat de div opnieuw een douane ambtenaar laten nakijken of alles in orde is.

Gevolg, een halve dag vrijaf moeten nemen om naar het div kantoor te rijden en de wagen te kunnen laten inschrijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
              Klep wat minder en ogen wat meer open zou anders niet slecht zijn. Dat van de douane is klaar en duidelijk en is ondertussen al lang afgehaspeld. Niettemin DIV en keuringscentra mekaar tegenspreken als ik ze bel.
              Of een nieuwe wagen (en geen 2e hands) online kan ingeschreven worden, ondanks import, normaal niet volgens richtlijnen, was de vraag.
              Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
              Net langsgeweest en teruggestuurd. De heren DIV moeten nu ook kopie factuur hebben van de wagen alvorens te willen schrijven.
              Jij moet leren lezen, ik heb al 2 auto's ingevoerd dus ik moet m'n "klep" niet dichthouden. Het niveau zal hoog zijn aan je woordkeuze te lezen. En nogal logisch dat ze een kopie nodig hebben van je factuur hé! Dus succes ermee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Jij moet leren lezen, ik heb al 2 auto's ingevoerd dus ik moet m'n "klep" niet dichthouden. Het niveau zal hoog zijn aan je woordkeuze te lezen. En nogal logisch dat ze een kopie nodig hebben van je factuur hé! Dus succes ermee
                Niettegenstaande je er 2 hebt ingevoerd, blijkt dat online aanvragen anders niet te werken voor nieuw/import. Waarom DIV een kopie van mijn factuur moet hebben, als de douane dit reeds heeft opgevraagd, nagekeken en afgestempeld, is mij niet duidelijk, tenzij misschien voor toekomstige VAA redenen. Ik heb je van een -kopie factuur- anders toch ook niks zien melden.
                Soit.

Comment

• Zou je ook een Mini uit de UK kunnen halen?

Op hun UK-site vind je niks van tourist sales
                  Last edited by Dachero; 02/03/2012, 17:02.
                  ik ben geen twijfelaar
                  allez ik denk dat toch

Comment

Dat is toch ongelooflijke domme bureaucratie hé, alles is in orde met de douane en nu gaat de div opnieuw een douane ambtenaar laten nakijken of alles in orde is.

Gevolg, een halve dag vrijaf moeten nemen om naar het div kantoor te rijden en de wagen te kunnen laten inschrijven
                    Nummerplaat ondertussen toegekregen?
                    Hier nog steeds niks .. . Zou er vrijdagmorgen moeten geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                      Zou je ook een Mini uit de UK kunnen halen?

Op hun UK-site vind je niks van tourist sales
                      Tot vorige maand alleszins wel, Naish heeft er daar ene besteld.

Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
                      Nummerplaat ondertussen toegekregen?
                      Hier nog steeds niks .. . Zou er vrijdagmorgen moeten geweest zijn.
                      Denk dat ze wat onderbemand zijn want iedereen heeft gewacht.
                      En ik moest telkens 1 week wachten voor de nummerplaat omdat het import is. Was maar 1 dag per week ofzo dat ze die verwerken...

Comment

• Ga pas morgen dinsdag naar de div, eens zien hoe vlot of hoe traag het daar verloopt

Comment

Dat is toch ongelooflijke domme bureaucratie hé, alles is in orde met de douane en nu gaat de div opnieuw een douane ambtenaar laten nakijken of alles in orde is.

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                          Ga pas morgen dinsdag naar de div, eens zien hoe vlot of hoe traag het daar verloopt
                          Thor, als ik het had geweten had ik voor jou afgelopen donderdag wel eens even gekeken. De douane komen maar bepaalde dagen (in Kontich toch, en waarschijnlijk is dit overal zo).
                          Zelf donderdag geweest net voor sluitingstijd (was de laatste want achter mij werd te keet gesloten) vrijdag was de postbode er al met nr. plaat.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Bedankt El Greco.

In Harelbeke is de douane er enkel op di en do voormiddag

Comment

• Is ditzelfde "trucje" ook toe te passeen bij Porsche? Ik heb eventueel interesse in een nieuwe Boxter.

Zo ja, welk land is dan het interessantst binnen Europa? UK laat, op de website afgaand, niet veel prijsverschil zien...

Zou wel super zijn mocht ik hiermee mijn voordeel kunnen doen

Comment

• Volgende week mijn A5 ophalen in UK bij audi Watford, Heb reeds mijn belgische platen klaar liggen voor de nieuwe A5 .
                                Met TGV naar london en daar trein naar Watford. Terug via eu tunnel
                                Als het lukt probeer ik volgend weekend een reisverslag te plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                  Volgende week mijn A5 ophalen in UK bij audi Watford, Heb reeds mijn belgische platen klaar liggen voor de nieuwe A5 .
                                  Met TGV naar london en daar trein naar Watford. Terug via eu tunnel
                                  Als het lukt probeer ik volgend weekend een reisverslag te plaatsen.
                                  Zeker doen!!!
                                  En is het dan nog ver van het station naar de garage?

Comment

• 1,1 mijl of 23 min lopen volgens google , als het goed weer blijft ga ik te voet. Ik ga die dag genoeg in treinen en auto's zitten.

Comment

1,1 mijl of 23 min lopen volgens google , als het goed weer blijft ga ik te voet. Ik ga die dag genoeg in treinen en auto's zitten.
                                      ben benieuwd, nog geen enkele coupé zien rijden. Wel 2 sportbacks maja das *eek* :p

Comment

1,1 mijl of 23 min lopen volgens google , als het goed weer blijft ga ik te voet. Ik ga die dag genoeg in treinen en auto's zitten.
                                        Kan je niet met een vriend tot daar rijden en met twee wagens terugkeren?

Audi Watford ligt nogal langs een drukke baan om daar te voet toe te komen.

Comment

• ik zou dat ook te voet doen hoor, helemaal opgeladen met adrenaline voor het nieuwe speelgoed gaat ge daar rap aan de deur staan, niet?

Veel plezier ermee,
                                          teizman

Comment

Working...
                                          X