Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
    Als ik je link lees kan je ook tot 1 jaar op UK platen rijden?

Dus bij import enkel de BTW betalen in douane kantoor maar nog niet inschrijven en verzekeren op chassisnummer?

Wie weet meer?
    Hij weet er misschien meer van (heeft maar een maandje of 2 *dacht ik* met transitplaten gereden):

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
      Hoelang mag men rijden met de transitplaten ?
      Ik zou willen wachten tot de nieuwe biv regeling
      In principe mag je ze enkel gebruiken voor 'transit'. Als je ze gebruikt betaal je geen verkeersbelasting. Meestal geven ze je hiervoor een aanmaning, of als je geluk hebt en de politieagent in kwestie is niet op de hoogte laten ze je door, of in het slechtste geval nemen ze je auto in beslag. Transitplaten zijn hier op het forum al vaak aanbod gekomen en dit is was ik er mij van herinner. Denk dat er in het 'auto kopen in Duitsland' topic ook al vaak over geschreven is ;-)

Comment

je kan ook een europese transitnummerplaat aanvragen

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2007:068:0015:0024:nlDF

Last edited by carman; 21/12/2011, 20:34.

Comment

Iemand die een Porsche al ingevoerd heeft?
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            Iemand die een Porsche al ingevoerd heeft?
            Nee, maar is geen probleem ook... Enkel +6 maand "retard" (van Porsche uit) op de verwachte levertijd.

Comment

iemand een idee wat dan de totale wachttijd zou zijn voor een cayenne diesel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                Nee, maar is geen probleem ook... Enkel +6 maand "retard" (van Porsche uit) op de verwachte levertijd.
                ja ge kunt ze daar niet echt uit de show room kopen met dat stuur aan de verkeerde kant

eens naar googlen voor een gewone cayenne
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Is de kilometerteller dan ook in kilometer of blijft dit in miles?

Comment

Ik heb net navraag gedaan naar een audi Q5 TDI 2.0 s-tronic in de UK. Deze zou pas in november geleverd kunnen worden. Dit is toch wel even balen. Iemand een betere optie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVH11 Bekijk Berichten
                      Ik heb net navraag gedaan naar een audi Q5 TDI 2.0 s-tronic in de UK. Deze zou pas in november geleverd kunnen worden. Dit is toch wel even balen. Iemand een betere optie?
                      hieral is de levertijd gevraagd ?

als je van een uitdaging houd kan je hongarije proberen.
                      hongaarse florint is aan het crashen tegenover de euro

je kan de pagina vertalen met google

Comment

gisteren nog een mailtje gehad van Audi Watford UK
                        leveringstijd is nogmaals ingekort
                        zou nu half maart kunnen zijn
                        dus leveringstijd is nu ongeveer 5 maand voor de audi A5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                          gisteren nog een mailtje gehad van Audi Watford UK
                          leveringstijd is nogmaals ingekort
                          zou nu half maart kunnen zijn
                          dus leveringstijd is nu ongeveer 5 maand voor de audi A5
                          Vorige week zei hij nog 8 maanden
                          Heeft hij een reden opgegeven??

Comment

Herbij laat ik weten dat Mercedes tax free sales London definitief gesloten is voor tourist sales, orders van Stuttgart.

Specifiek gevraagd bij afhaling van mijn wagen op 26/01/2012

Comment

Herbij laat ik weten dat Mercedes tax free sales London definitief gesloten is voor tourist sales, orders van Stuttgart.

aie, moest er eens van komen hé.
                              En hun lopende orders worden wel nog verwerkt??

Comment

Lopende orders worden afgewerkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                  Vorige week zei hij nog 8 maanden
                                  Heeft hij een reden opgegeven??
                                  Ja 8 maand is natuurlijk perfect mogelijk als je nu je bestelling doet. Ze hebben natuurlijk maar een beperkt aantal slots per maand, dus hoe meer bestellingen ze binnen krijgen hoe sneller alles opschuift. Nu volgens mij zijn ze wel zeer conservatief in hun levertijden.
                                  Ik denk dat 7 maanden ook wel mogelijk is hoor .

Wel de exacte leverdatum krijg ik maar binnen een paar weken. Omdat de auto's per schip naar UK gaan. En die vertrekt niet iedere week , dus je moet ook hier weer wat geluk hebben. als je de boot net mist kan het 3 weken opschuiven.
                                  Last edited by carman; 31/01/2012, 17:38.

Comment

bedankt voor de melding heb eerste post aangepast

Met een Audi of BMW kunnen we ook leven

proficiat met je nieuwe importkar

trouwens dom van Mercedes, wie in UK koopt , die koopt prijsbewust dus die gaat niet plots een MB in Belgie kopen maar een audi of bmw in UK. Dus ze gaan er zeker geen euro extra aan winnen.
                                    gaan ze nu Polen en Hongarije ook proberen afblokken ? In principe heb je vrij verkeer van goederen in europa, dus niemand kan je verbieden om in een ander land een wagen te kopen.
                                    Last edited by carman; 31/01/2012, 19:58.

Comment

Afblokken is niet de juiste term, je mag/kan in de UK nog steeds kopen hoor maar dan een RHD.
                                      Wat Mercedes dus doet zal vermoedelijk niet verboden worden door Europa. Ze leveren maar dan voor de markt waar je koopt.
                                      En in Polen heb je uiteraard dat probleem niet, is zelfde Euro spec wagen als hier.

Comment

ter info de nieuwe brochure feb 2012 is uit voor de audi a5 UK

in tegenstelling tot in Belgie is er in UK GEEN prijsverhoging

er zijn een pak nieuwe motoren beschikbaar onderandere 2.0 TDIe met nog lagere CO2
                                        en nog zuiniger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                          hieral is de levertijd gevraagd ?

als je van een uitdaging houd kan je hongarije proberen.
                                          hongaarse florint is aan het crashen tegenover de euro

je kan de pagina vertalen met google
                                          Wat een interessante informatie allemaal.
                                          Wil het nu toch wel lukken dat ik naar een premium op zoek ben en heel veel handel in HU en er goeie contacten heb (de taal! Die taal!).

Zeg, nog een vraagje, als je in UK ene samenstelt, is dat de prijs? Of gaat er zoals in Belgie nog onderhandelde korting af? Of is dat daar niet de gewoonte?

Comment

Working...
                                          X