Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    en dat moeder belgie een hoop inkomen verliest
    Nog een paar misverstanden uit de weg ruimen:

1) je betaalt de BTW in Belgie dus vaderje staat verliest niks
    2) wisselkoerrisico kan je indekken en is maar een deel van je winst.
    3)de invoerder in belgie kan niet veel doen vermits er in de EU vrij verkeer van goederen is en ook de garantie is EU geldig. Dank u europa.
    4) Je mag vooral dank u zeggen aan Jaguar en Landrover . Deze willen op hun thuismarkt zoveel mogelijk verkopen . Vermits ze enkel in het premium segment zitten + 30 000 euro valt daar dus de grootste winst te rapen (audi A5, A6, A7, A8 en BMW 520 enz) Dat is de enige reden waarom er in dit segment zo een groot prijsverschil zit. Als audi iets wil verkopen in UK moeten ze hun prijzen laten zakken .

Dus enkel een invoerder verliest er aan, maar daar lig ik niet wakker van . Trouwens zelfstandigen en bedrijven hebben fleetkortingen in Belgie die in de buurt liggen van de UK prijzen. Dus het is eigenlijk vooral de particulier die ze dik rollen. Dus zeker geen kompasie hebben.
    Last edited by carman; 31/10/2011, 22:27.

Comment

Ligt ook aan de particulieren die zich laten rippen hé?
      Als je de voorkeur geeft aan een BMW van 40.000K met 2 jaar garantie boven een KIA van 20.000K met 7 jaar garantie dan weet je dat je niet meteen de beste financiele keuze maakt hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
        Ligt ook aan de particulieren die zich laten rippen hé?
        Als je de voorkeur geeft aan een BMW van 40.000K met 2 jaar garantie boven een KIA van 20.000K met 7 jaar garantie dan weet je dat je niet meteen de beste financiele keuze maakt hé
        Wie in UK koopt is financieel een stuk beter af met de BMW dan met de KIA hier.
        Door de korting in de UK kan je na 1 jaar je auto hier verkopen voor de aankoopprijs die je ginder betaalde. Ga maar is op zoek in belgie naar een Audi A5 sportback van max 1 jaar oud ! Je gaat die niet vinden onder de 36000 euro. Dus je hebt weinig of geen kapitaalverlies. Binnen 10 jaar ben je wel je 20k van je Kia kwijt.
        Dus beter nog wat sparen voor een A4 of A5 zou ik zeggen en ieder jaar eentje bestellen in de UK
        Trouwens UK is meestal 3 jaar garantie. Als je bijbetaalt kan je zelfs tot 5 jaar garantie krijgen ook in Belgie.
        Last edited by carman; 31/10/2011, 22:26.

Comment

Wagens van meer dan 30.000 euro koop je best in de uk.
          Zelfs heb je hier fleetkorting ... dan nog is de uk het heilige land. Partikulier of niet ... dit heeft er niets mee te maken.
          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Iemand een klein vermoeden wat het verschil zou zijn op een RR. sport?

greets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvesvg Bekijk Berichten
              Iemand een klein vermoeden wat het verschil zou zijn op een RR. sport?

greets
              startprijs belgie : 63 600 euro incl BTW voor een RR SE
              UK : 39858 GBP zonder UK VAT
              39858 GBP * 0.87 = 45039 euro + 21% BTW in belgie te betalen = 54491 euro
              als ik niet misreken is de startprijs dus 9109 euro goedkoper in UK
              rest moet je zelf uitzoeken of opties verschillen ? LHD ?

We're sorry, the page you requested cannot be found. Follow the links to access the homepage or to further browse our website.

We're sorry, the page you requested cannot be found. Follow the links to access the homepage or to further browse our website.

Comment

Zoals ik reeds zei, ik ben bezig een touareg aan te schaffen in de uk. Ik moet een voorschot betalen van 20.000 euro. Alleen wens ik wel bankgarantie van alan-day. Dat kennen ze daar niet . Morgen zal ik meer weten indien ze bankgarantie kunnen geven mocht bijv de garage op de fles gaat.
                Heel simpel ... Geen bankgarantie is geen aankoop in de uk .

Comment

Is Denemarken niet het meest interessantste autoland?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                    Naar het schijnt van wel, maar Denemarken is verder weg dan de UK en het Deens heeft niet elke Belg onder de knie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                      Naar het schijnt van wel, maar Denemarken is verder weg dan de UK en het Deens heeft niet elke Belg onder de knie .
                      In cømbinatie met een schøne väkantie møet dät tøch te døen zijn?

Comment

In cømbinatie met een schøne väkantie møet dät tøch te døen zijn?
                        Daar heb je een punt !

Comment

Ja, binnen de eurozone wel.

Maar wat momenteel meespeelt in het voordeel van de UK is dat de wisselkoersen een rol spelen en die momenteel gunstig staan.

Comment

wie kent goede autotransporteurs ?

Vraag via PM binnengekomen en is ook inderdaad is intressant om te weten:

Wie kent er in Belgie een goede en betrouwbare autotransporteur die de wagen in UK kan oppikken ? En wat zijn de prijzen ? Dan kunnen we vergelijken wat prijsverschil is tegenover hem zelf gaan halen. Ik heb nu toch 11000 euro's winst tegenover de aankoop in Belgie.

Comment

Dat wil je toch niet?

Een auto die afgehaald wordt door een transporteur, hoe ga je de BTW voldoen bij de douane? Of geef je een gedekte cheque mee aan je transporteur?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                Dat wil je toch niet?

Een auto die afgehaald wordt door een transporteur, hoe ga je de BTW voldoen bij de douane? Of geef je een gedekte cheque mee aan je transporteur?

BTW bij de douane is in belgie te betalen ? Dus dat kan je zelf volgens mij.
                                dus gewoon wagen ophalen en voor de deur afzetten is de vraag.
                                Last edited by carman; 04/11/2011, 22:05.

Comment

Maar wat momenteel meespeelt in het voordeel van de UK is dat de wisselkoersen een rol spelen en die momenteel gunstig staan.
                                  Denemarken behoort toch niet tot de eurozone?

Maar idd, ik vind het al een heel avontuur met vele valkuilen om in Engeland te gaan, als je dan nog geen Deens spreekt, is het wel erg gevaarlijk. Stel je voor dat je fel kanariegeel met rode bolletjes als kleur neemt ipv zilver metallic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                    Vraag via PM binnengekomen en is ook inderdaad is intressant om te weten:

Wie kent er in Belgie een goede en betrouwbare autotransporteur die de wagen in UK kan oppikken ? En wat zijn de prijzen ? Dan kunnen we vergelijken wat prijsverschil is tegenover hem zelf gaan halen. Ik heb nu toch 11000 euro's winst tegenover de aankoop in Belgie.
                                    Vraag hier eens prijs.

Ik weet dat zij geregeld naar engeland gaan en weten waar zij bepaalde merken moeten afhalen .

PS ik werk er niet maar ken ze goed.

Comment

Niet waar. De verschillen zijn zo groot dat de Veranderende wisselkoersen maar een heeeeeeeel kleine factor is. Voorzover ik kan zien wordt de pond zelfs terug goedkoper tov de euro.

Comment

Wat de aankoop in de uk betreft:
                                        Na de 2 jaar europese garantie val je terug op de garantie van de invoerder...

vb: Een collega van me heeft een x3 en is al aan haar 3de turbo toe.
                                        Auto is van 2004 en 160k km.
                                        Bmw heeft nooit onderdelen gerekend, alleen werkuren.
                                        Dus zou ik die 5 jaar garantie toch overwegen...
                                        Natuurlijk zal je als zelfstandige, de "probleem" auto gewoon verkopen na 2/5 jaar. Als het zelfs zo lang duurt.

Maar voor een particulier is het net iets anders.

- Geen afschrijving van het kapitaal. (belastingsvoordeel)
                                        - Geen gedeeltelijke btw aftrekbaarheid
                                        - Geen korting voor zelfstandigen...

Om dan je auto zomaar te verkopen omdat er een productiefout in zit, doe je veel verlies.
                                        Je verwacht dat je garage service verleent voor je "dure" auto, niet ?

Vandaar deels het prijsverschil misschien ?
                                        In bornem zullen ze exact weten wat ze per klant moeten rekenen, om alle productiefouten te kunnen dekken.(na de 2/5 jaar officiele garantie)

En natuurlijk ook de pond.
                                        Dit is voor alle automerken...
                                        Mijn conclusie, koop je in de uk, houd dan het prijsverschil op je rekening om eventuele defecten na 2/5 jaar te bekostigen.Denk maar aan een vervangwagen ea.
                                        BMW uk ea., hebben voor mij nog niet bewezen hoe ze omgaan met defecten na 2/5 jaar.
                                        Wat er na de verkoop (levensduur) overblijft is je winst, met intrest.

Een bijkomend nadeel, gaan de 2dehandsprijzen niet te fel zakken; Als binnen enkele jaren al die uk wagens te koop worden aangeboden?

Zelf al koop je zelf niet in de uk, en blijf je hier kopen; Toch ga je er de nadelen van
                                        ondervinden...

Ik vind het een vreemde situatie, en de Belgische invoerders zullen toch met een antwoord moeten komen...
                                        Hoe gaan ze reageren als je voor de 5de maal met je probleemauto bij hen staat, met 5 jaar verlengde garantie aangegaan in de uk ?
                                        Kunnen ze niet stellen dat ze maximaal x aantal keren je auto repareren en dat hij dan terug naar de uk moet. (zal wel in de kleine letters van het contract staan)

nb: Je kan zelfs al 5 jaar onderhoud bijkopen in ponden... Is ook voordeliger.

nb2: Wie kan het contract voor de verlengde/ garantie vinden ? zowel de gewone 2 jaar en de verlengde. (uk en be)
                                        Last edited by ; 06/11/2011, 14:01.

Comment

een 120d komt op +-€ 68.000 (hopelijk moet daar de deense biv nog af....)

€1 is 7,4 DKK
                                          Last edited by ; 06/11/2011, 11:37.

Comment

Working...
                                          X