Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben dus op zoek naar een zaak waar ze voor een goede prijs en proper afgewerkt trekhaken plaatsen, liefst in de regio Zuid-Westvlaanderen.
Iemand ervaring?
Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
Audi A3 Sportback Amibition 2013
Een trekhaak nodig? Bij Patjes Trekhakencenter te Herzele bent u hiervoor aan het juiste adres. Samen met u zoeken we uit ons ruim assortiment trekhaken contacteer ons via email patjestrekhakencenter@skynet.be
BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Misschien offtopic maar dit onderwerp ligt toch stil. Wat bepaalt eigenlijk de kogeldruk? Is dat het chassis of de trekhaak zelf? Zou je met een achteraf geplaatste trekhaak meer druk aankunnen in theorie dan vanuit de fabriek?
Je moet vooral ook kijken naar je chassis. Je hebt trekhaken die bvb max 1500kg mogen trekken maar qua kogeldruk weinig verschil. De maximale kogeldruk wordt aangegeven door de constructeurs zelf.
Bij mijn wagen hangt er een sticker aan de binnenkant van de kofferklep met "max stutzlast 75 kg". Wagen zelf mag 1700kg trekken maar door de lange achterovergang moet je oppassen met je kogeldruk of je rijdt je achterophanging kapot.
Vb. een SUV à la Q7 of ML-klasse kan meer kogeldruk verdragen doordat de bol van de trekhaak dichter bij de achteras staat.
Vb. een SUV à la Q7 of ML-klasse kan meer kogeldruk verdragen doordat de bol van de trekhaak dichter bij de achteras staat.
een suv wordt meer geconcipieerd als sleper + het blijft een jeep...voor de reclamefolderfoto's moet hij nou eenmaal met 1 wiel in de lucht hangen
een golf break mag evenveel kogeldruk hebben als een golf hatch bvb
maar een golf hatch rijdt wel een stuk makkelijker met sleep omdat de achteroverhang korter is...makkelijker manouvreren, minder slingerneiging, etc
Zie dat ze altijd een merk/model-specifieke kabelset gebruiken. Want er wordt nog veel proswerk afgeleverd. Bv: parkeersensoren die blijven werken als er een aanhanger/fietsendrager/etc aangekoppeld is. Goeie kabelsets zijn voorzien van stekkers. Geen proswerk met kabeltjes aftakken, etc.
Beter 100 € meer uitgeven en alle comfort van een af-fabriek trekhaak.
Zie dat ze altijd een merk/model-specifieke kabelset gebruiken. Want er wordt nog veel proswerk afgeleverd. Bv: parkeersensoren die blijven werken als er een aanhanger/fietsendrager/etc aangekoppeld is. Goeie kabelsets zijn voorzien van stekkers. Geen proswerk met kabeltjes aftakken, etc.
Beter 100 € meer uitgeven en alle comfort van een af-fabriek trekhaak.
Idd, bij vorige auto nageplaatst en da gepiep was niet te doen als je achteruit moet rijden.
Blij dat het nu vanuit de fabriek erop zit
P.S.: Was één van Bosal en nochtans met fiches maar schakelde de sensors dus niet uit
Op mijn vorige twee wagens nageplaatste trekhaak gehad en dat was toch tweemaal niet 100% in orde. Bij de Jetta raakte ik steeds de grond als ik over een drempel reed, bij de Passat ook maar minder. De stekker gaf ook niet altijd het goede contact na een tijd bij de Passat, door het raken van de grond en omplooien en dergelijke.
Plaatsing was 1 maal bij VW zelf en de andere keer bij ATB, dus niet zomaar wat geklus.
Nu dus weer af-fabriek en dat werkt wel beter, maar spijtig genoeg afneembaar en dus een lager gewicht dat er aan mag. (Touran)
Comment