Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PVG nummer BMW 118 bouwjaar 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• PVG nummer BMW 118 bouwjaar 2008

hallo, ik heb een bmw 118d van 2008 gekocht uit duitsland.
    heb EG certificaat in mijn bezit maar blijkbaar kan ik geen afspraak maken voor de keuring om de wagen in te voeren.

Heb iets anders nodig met PVG nummer op
    Weet iemand wat ik moet doen en hoelang ik daarop moet wachten?

Thanks

auto's vanaf +/- 1998 hebben europees gelijkvormigheidsattest en moeten dus geen invoerkeuring meer hebben. dat was enkel voor auto's van voor 1998.

stel dat je het europees gva toch niet hebt (wordt in buitenland niet altijd meegegeven met de wagen als die afgeleverd wordt), dan moet je duplicaat aanvragen (kan enkel in land van herkomst)

je moet dus gewoon naar douane om hem in te voeren, dan krijg je roze inschrijvingsformulier met vignet 705.

samen met dat formulier en het gelijkvormigheidsattest ga je dan naar de keuring om een keuring voor verkoop te doen en dan is het al in orde om in te schrijven

denk er wel aan: als je roze formulier instuurt, vergeet dan niet de buitenlandse papieren mee te sturen , anders krijg je het terug. en ge kunt gemakkelijk 3-4 weken wachten aangezien het om een buitenlandse gaat

je kan dus beter zelf naar DIV gaan , er zijn enkele dagen dat iemand van douane aanwezig is, dan kun je beter op dat moment gaan, dan heb je de plaat volgende dag (en niet risico dat je papieren verloren gaan met post)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door derlob Bekijk Berichten
      hallo, ik heb een bmw 118d van 2008 gekocht uit duitsland.
      heb EG certificaat in mijn bezit maar blijkbaar kan ik geen afspraak maken voor de keuring om de wagen in te voeren.

Heb iets anders nodig met PVG nummer op
      Weet iemand wat ik moet doen en hoelang ik daarop moet wachten?

Thanks
      gewoon naar de invoerder van bMW in bornem bellen , daar geven ze je het PVGnummer

Comment

Working...
      X