Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi RS4 B7 Avant

Bon, ik heb overlaatst een topic gezet ivm de M5.
    Daadoor is deze van mijn lijst geschrapt.

Als alternatief heb gekozen voor de Audi RS4 Avant (V8 420pk) bj +- 2006-2008.

Maar dus heb ik wederom jullie advies nodig:

Wat zijn de voor- en nadelen van deze wagen.
    Uiteraard gaat het vooral om de nadelen en minpunten van deze wagen...
    Wat gaat er snel kapot, welke problemen kan je krjgen, ...

Bedankt!

Carbon build in de motor en de dempers zijn de grootste problemen voor zo ver ik weet. Er zijn hier enkele die je meer info kunnen geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
      Carbon build in de motor

Is dat die vieze zwarte brij in de kleppen?

Denk dat je hiermee al een betere koop gaat doen, dan aan een E60 M5 Ze geven meestal wel minder pk's dan opgegeven dacht ik, die 4.2 FSI's.. Maar dat kan de pret niet drukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
        Carbon build in de motor en de dempers zijn de grootste problemen voor zo ver ik weet. Er zijn hier enkele die je meer info kunnen geven.
        Jup, DRC

Carbon build-up kom je ook af en toe tegen, geen idee of Audi intussen al een oplossing heeft gevonden.

Ze halen quasi nooit hun 420 pk, eerder 370-380 gemiddeld.

Comment

Ach ja, niet veel atmo motoren die hun pk's halen hoor, zelfde verhaaltje met de E9x M3, belangrijkste is dat ze de beloofde prestatie's wel neerzetten en dat doen ze wel!

Ik vind 't nog steeds een van de vetste Audi's die er in het laatste decennia gemaakt zijn (samen met de B5 RS4), ik zou zeggen, doen!

Comment

Ne zwèrte, zo ene moede hebbe!!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
              Ne zwèrte, zo ene moede hebbe!!
              Zwart of donkergrijs

Comment

njam njam

Comment

Beste blijft toch Mugello blauwe avant met grijze optics en witleder interieur

Comment

Interieur mét alcantara stuur...

en zo buiten (maar dan in rs4)

Comment

laatste is dan ook een RS6 ;-)

RS4 Avant in Daytona Grey! Dat is hèt!
                      Enkel een verouderde navigatie, maar valt een mouw aan te passen door een 2010 versie om te bouwen naar A4 interieur.
                      Voor de rest topwagen!

Trouwens de RS series zijn dan meestal ook al de facelift en uitgefaseerde versie van het model dat op de markt is. (een model bij Audi verschijnt in fases, normaal eerst altijd het nieuwe model, 2jaar nadien de S versie en 2 jaar voordat model vernieuwd wordt brengen ze de RS vesie uit die dan grotendeels vrij is van kinderziektes.)
                      Last edited by ; 20/07/2011, 15:03.

Comment

Tot en met de E39 zou ik in deze klasse altijd resoluut de M modellen van BMW aangeraden hebben maar. Leuk zijn deze nog steeds net zoals deze RS modellen,maar wil je toch relatief "goedkoop" rijden denk ik dat de Mercedes AMG V8 en Jaguar R V8S/C het langste zorgeloze leven beschouwt zijn.
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

mercie voor de info.
                          Lijkt mij dan toch een goede keuze

Comment

en waar kan ik de fikale pk's enzo terug vinden van de RS4?
                            DE kw vind ik zonder probleem, maar de ficale pk's niet.
                            Wat is eigenlijk wil weten is wat ik extra ga moeten dokken per jaar en voor de inverkeerstelling. Het gaat dus voor een model 2007

Comment

ZIe http://tools.kluwer.be/BIV_AB/inform...galhelp_nl.jsp. Een RS4 is een 4,2 liter dus 21 fiscale pk's.

Rijtaks: €1.924 (http://www.autogids.be/belasting-op-inverkeerstelling.html?gclid=CI_1r97JpKoCFYpB4QodI n4vXA)

De BIV is afhankelijk van de leeftijd van de wagen. Zie http://ww2.autoscout24.be/nl-be/serv...uals_tax2.aspx. Je gaat zowiezo in de zwaarste categorie zitten. Als de auto tussen de 2 en 3 jaar is, dan betaal je €3965. Voor een RS4 van tussen de 5 en 6 jaar betaal je €2726.
                              Last edited by ; 28/07/2011, 18:27.

Comment

Bedankt, perfect antwoord, met een goede link, nu kan ik het zelf opzoeken als ik het nog eens wil bekijken!
                                Als ik een goede RS4 heb gevonden post ik foto's

Comment

Hmm, ben ik nu beter om geen RS4 of M3 te kopen met de komst van de nieuwe biv?
                                  Ik zou deze pas kopen in januari...

Ik las dat sommige wagens 10000€ biv gaan moete dokken...

Ben ik dan beter af met een 2dehands 335d?

Comment

Je kan hem idd beter voor januari kopen: dit jaar pakweg 3000 euro biv (als hij een jaar of 4 oud is), tegenover de nieuwe biv volgend jaar: 10.000*0.33 + 3000*0.66 = +/- 5500 euro (als dit de correcte regel is).

Comment

Klopt deze berekening?
                                      Want dan wordt een 335d veel interessanter op de 2dehandsmarkt binnen enkele jaren...

Kan ik ergens de nodige gegevens vinden voor de nieuwe biv voor een 335d?

Comment

Ik dacht dat die nieuwe BIV-regeling alleen voor nieuwe auto's was vanaf januari en dat die voor tweedehandswagens stelselmatig ging worden ingevoerd over een periode van 3 jaar ...

Correct me if I'm wrong .

Comment

Working...
                                        X