Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TUV en Fahrzeugbrief

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• TUV en Fahrzeugbrief

Bij een duits ingeschreven wagen, stel dat er bepaalde dingen zijn opgenomen in de Fahrzeugbrief (TUV approved), kunnen ze hier dan nog moeilijk doen op de keuring? Ik dacht ergens gelezen te hebben van niet.

iemand die uitsluitsel kan geven?
    2011 Porsche Boxster S Black Edition

zolang alles die TUV goedgekeurd is ook een CE stempel heeft doen ze op de keuring niet moeilijk.

Comment

en wat bij turbo kits die zijn opgenomen in de fahrzeugbrief? Stel een Golf V R32 met HGP turbo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
        Golf V R32 met HGP turbo?

dik 10 jaar geleden was het 'geen' probleem bij mijn A4 1.8T .. met andere Turbo - 300 pk (dubbel vermogen van standaard dus) - Abt ombouw. Individuele keuring doorlopen en wel 3 maanden gewacht op goedkeuring van Brussel.

Ik zou echter toch eens voorzichting informatie vragen bij bv. de stationschef.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten

dik 10 jaar geleden was het 'geen' probleem bij mijn A4 1.8T .. met andere Turbo - 300 pk (dubbel vermogen van standaard dus) - Abt ombouw. Individuele keuring doorlopen en wel 3 maanden gewacht op goedkeuring van Brussel.

Ik zou echter toch eens voorzichting informatie vragen bij bv. de stationschef.
          idd, ik herhinner me daar iets van, herken je nick .

Feit is, ABT en VW werken al lang samen, dat ze toen hier in Brussel toestemming gaven kan ik nog inkomen. Echter, als we spreken over HGP of Rothe Motorsport, gaan die mensen wrs wel moeilijk doen...

Comment

idd, ik herhinner me daar iets van, herken je nick .

Feit is, ABT en VW werken al lang samen, dat ze toen hier in Brussel toestemming gaven kan ik nog inkomen. Echter, als we spreken over HGP of Rothe Motorsport, gaan die mensen wrs wel moeilijk doen...
            ben uiteindelijk persoonlijk bij de ambtenaar in Brussel langsgeweest aangezien we een trip naar de UK gepland hadden. Betwijfel zeer sterk of deze man überhaupt ooit van Abt gehoord had.

Individuele keuring Alken:
            "ahhaa, ik zie het al .. er zit een turbo op"
            "yep .. maar het is standaard een turbomotor"
            "mmm .. waarom dan een individuele keuring"
            "omdat hij 300 pk heeft ipv 150"
            "ajaa .. door er een turbo op te zetten"

Als ik zie wat er links en rechts in het verkeer zit met kenteken, dan zou een netjes uitgevoerde HGP met alle veranderingen in de fahrzeugbrief toch mogelijk moeten zijn.

let wel op (mocht je het gaan proberen) dat ze alles! in het individuele rapport meepakken. Ik mocht een jaar later weer alle papieren opzoeken, omdat er geen originele vering onder zat (stond ook op de fahrzeugbrief, maar was niet overgeschreven).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten
              Als ik zie wat er links en rechts in het verkeer zit met kenteken, dan zou een netjes uitgevoerde HGP met alle veranderingen in de fahrzeugbrief toch mogelijk moeten zijn.
              Moet VW ook geen toestemming geven, de belgische invoerder?

Comment

indien het een belgische wagen met aftermarket aanpassingen ben je het beste af met handtekeningetjes van de constructeur, VW, Gm,, ford , whatever. als zei het goedkeuren is het over het algemeen ook goed voor belgie.
                probleem is dat die contructeurs geen stempel gaan zetten onder iets dat niet van hun hand komt.
                mogelijke oplossingen voor dit probleem, gaan dineren met hoge pieten van autoconstructeurs welke gemachtigd zijn dit goed te keuren. moet je de juiste mensen voor kennen.
                andere oplossing bevat een scanner, printer, en een stevig stukje kalligrafie

2de plaats is een keuring als alleenstaand geval. waarbij ze alles opmeten wat er op te meten valt en waarschijnlijk nog meer. truk is om een auto te gebruiken waar men in belgie niets van kent en ook nog nooi hier is ingeschreven.

3de plaats komt een TUV keuring, indien mogelijk met CE certificaat . probleem zit hem in het feit dat ze er dan nog over durven vallen dat een TUV keuring geen GOCA goedkeuring is waarna je al je onderdelen nog GOCA certified moogt maken.

4de plaats is de ( ik hou me van den domme techniek )
                bij deze techniek zorg je dat al het aangepaste aan u wagen zo onzichtbaar mogelijk is door gebruik te maken van modder, zand , vet en olie. en indien ze ergens een opmerking over maken, doen alsof je niks weet.
                welke turbo ? welke verlaging ? ik heb die zo gekocht ? die uitlaat komt van bij de constructeur zelf, de vorige was doorgeroest .
                bij deze laatste techniek helpt het om sommige blikken al op voorhand te oefenen voor de spiegel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  indien het een belgische wagen met aftermarket aanpassingen ben je het beste af met handtekeningetjes van de constructeur, VW, Gm,, ford , whatever. als zei het goedkeuren is het over het algemeen ook goed voor belgie.
                  probleem is dat die contructeurs geen stempel gaan zetten onder iets dat niet van hun hand komt.
                  mogelijke oplossingen voor dit probleem, gaan dineren met hoge pieten van autoconstructeurs welke gemachtigd zijn dit goed te keuren. moet je de juiste mensen voor kennen.
                  andere oplossing bevat een scanner, printer, en een stevig stukje kalligrafie

2de plaats is een keuring als alleenstaand geval. waarbij ze alles opmeten wat er op te meten valt en waarschijnlijk nog meer. truk is om een auto te gebruiken waar men in belgie niets van kent en ook nog nooi hier is ingeschreven.

3de plaats komt een TUV keuring, indien mogelijk met CE certificaat . probleem zit hem in het feit dat ze er dan nog over durven vallen dat een TUV keuring geen GOCA goedkeuring is waarna je al je onderdelen nog GOCA certified moogt maken.

4de plaats is de ( ik hou me van den domme techniek )
                  bij deze techniek zorg je dat al het aangepaste aan u wagen zo onzichtbaar mogelijk is door gebruik te maken van modder, zand , vet en olie. en indien ze ergens een opmerking over maken, doen alsof je niks weet.
                  welke turbo ? welke verlaging ? ik heb die zo gekocht ? die uitlaat komt van bij de constructeur zelf, de vorige was doorgeroest .
                  bij deze laatste techniek helpt het om sommige blikken al op voorhand te oefenen voor de spiegel.

1e plaats, uitgesloten tenzij iemand namen kan geven
                  2e plaats, auto die ze niet kennen zal moeilijk zijn, het is niet dat Duitse merken zeldzaam zijn...
                  3e plaats, eventueel wel, goed op voorhand gaan bevragen bij een stationschef wat mogelijk is
                  4e plaats, hier moet je dan geluk hebben, hangt wrs af van station tot station. Ze zullen toch snugger genoeg zijn om bijv te weten dat een Golf R32 geen turbo heeft???

Volgens mij moet je ook heel veel geluk hebben...

Comment

1e plaats, uitgesloten tenzij iemand namen kan geven
                    2e plaats, auto die ze niet kennen zal moeilijk zijn, het is niet dat Duitse merken zeldzaam zijn...
                    3e plaats, eventueel wel, goed op voorhand gaan bevragen bij een stationschef wat mogelijk is
                    4e plaats, hier moet je dan geluk hebben, hangt wrs af van station tot station. Ze zullen toch snugger genoeg zijn om bijv te weten dat een Golf R32 geen turbo heeft???

Volgens mij moet je ook heel veel geluk hebben...
                    1. NO GO ... D'Ieteren is op dat gebied een van de moeilijkste partijen
                    2. Dan moet het al echt iets zeldzaams zijn, want de rest staat in het systeem
                    3. meeste kans op slagen
                    4. dan moet je wel eerst een en ander uit de fahrzeugbrief laten halen, want ze kunnen (veel niet, maar) wel lezen

Ik heb er toendertijd over nagedacht om de pk's op papier te laten terugzetten (de oude eigenaar kon dat regelen), maar uiteindelijk niet gedaan ivm verzekering etc.

Een turbo (of misschien zelfs 2 ) verbergen op een atmo blok wordt moeilijk.

Comment

Working...
                    X