Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opvullen van airco tijdens garantie ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• opvullen van airco tijdens garantie ?

vinden jullie het kunnen dat je ervoor moet betalen
    ik bedoel : auto is nieuw, airco is leeg

...dan is er fit in de installatie
    auto is fabriek-af nigoe opgevuld zegt garage

bobo betaalt, mocht klacht pennen naar mb-belgie

als ze zelf toegeven dat hij niet goed gevuld is af fabriek (hetgeen eigelijk bullshit is want dat kunnen ze niet weten hoeveel er toen opzat), dan zou ik toch schrijven.

Comment

Met een klacht indienen doe je niets verkeerd.

Nu weet ik wel niet wat ze voorschrijven in zulke gevallen, maar ik denk dat aircogas zowieso geen garantie is, omdat dat altijd wel vervliegt.

Nu is de kans groter dat je met een lek zit dan dat hij niet goed genoeg opgevuld was, want dan had je airco nooit gewerkt in mijn ogen

Comment

aircogas is idd geen garantie

maar dat de airco leeg is bij 21k /18 maand is ni just

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          aircogas is idd geen garantie

maar dat de airco leeg is bij 21k /18 maand is ni just
          Nope, zelfs voor smart is dat niet juist

9/10 zit je met een lek.

Die is van na 02/2008 productie dus he, of heb je een stockwagen gekocht? Want daarvoor was er een klein probleem met leidingen.

Wat het ook kan zijn:
          - beschadiging na werken aan motor (zakken achteras)
          - sturing kleppen
          - Schakelaar

Maar voor de laatste 2 gevallen zou er voldoende gas nog opgezeten hebben, en dan zou het dus nu nog niet goed zijn.

Comment

ik weet het ni maar auto was eerste cdi 40kw in belgie

Comment

Zit bij het aircogas niet standaard een kleurstof? Dan zou een lek toch vrij goed zichtbaar moeten zijn...
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

Comment

nu zit er gas met fluor op, maar ik zit met het probleem dat vanaf oktober smartgarantie is verlopen, als systeem volgend jaar weer leeg is vrees ik zelf voor een nieuwe airco op te draaien

Comment

vandaag naar 008001777777 gebeld
                  kreeg anouk aan de lijn, volgens mij een knap kind of madamme

smart/benz neemt geen verantwoordelijk, ttz ze bevelen me om voor einde garantieperiode binnen te komen en te laten checken op lekken

ief : reseveer de turbo alvast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                    Zit bij het aircogas niet standaard een kleurstof? Dan zou een lek toch vrij goed zichtbaar moeten zijn...
                    Nope, moet je zelf bijdoen.

Is pokkeduur, dus waarschijnlijk hebben ze dat er wel opgedaan

Comment

carlito ?
                      jij als benz-soldaat, vind jij dat klant binnen de garantie ervoor moet opdraaien ?

en daarna als belg ?

Comment

carlito ?
                        jij als benz-soldaat, vind jij dat klant binnen de garantie ervoor moet opdraaien ?

en daarna als belg ?
                        Als Benz-soldaat:

Kijken waar de lek zit, en als er een lek is => garantieaanvraag indienen (niet zeker dat het toegestaan wordt)
                        Als je enkel bij hebt laten vullen => geen garantie, is zoals lucht in banden, dat kan vervliegen

Heel dat verhaal van "te weinig op af-fabriek" geloof ik niet. Dan had je airco nooit naar behoren gewerkt.

Airco is een moeilijk geval. Als de lek via de condensor komt bvb als gevolg van steenslag tijdens rijden => geen garantie volgens mij.

Nuja, het is zo dat ze bij elke garantieaanvraag een exacte omschrijving van het probleem moeten geven. Wanneer ze in Brussel merken dat veel Smarts van die periode bvb hetzelfde probleem hebben krijg je sneller terugbetaald in garantie.

Comment

lucht in rubber vervliegt, das een natuurfenomeen
                          r22 in staal NIET, of hun rubber joins zijn niet goed

Comment

alle geluk krijg je op de keuring met een lekke airco geen rooie kaart

Comment

lucht in rubber vervliegt, das een natuurfenomeen
                              r22 in staal NIET, of hun rubber joins zijn niet goed
                              da is geen r22 die daarop zit, dag mag trouwens niet meer, is nu 134a

Comment

zoveel te beter

Comment

Als je het zwart-wit bekijkt: een airco die na 18 leeg is verliest gas -> lek -> garantie
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Als je het zwart-wit bekijkt: een airco die na 18 leeg is verliest gas -> lek -> garantie
                                    True.

Maar als de lek via de condensor gebeurt, door een steeninslag ofzo, is het ineens niet meer zwart-wit te bekijken. Of valt een ruit met steenslag ook onder garantie volgens jou?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      True.

Maar als de lek via de condensor gebeurt, door een steeninslag ofzo, is het ineens niet meer zwart-wit te bekijken. Of valt een ruit met steenslag ook onder garantie volgens jou?
                                      Ik denk dat je zonet je eigen vraag beantwoordt hebt
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

akkoord carlito
                                        maar als niet

Comment

Working...
                                        X