Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies ivm leasing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies ivm leasing

Even de hulp inroepen van de mensen met ervaring

Het zit als volgt in elkaar: Ik wil beginnen als zelfstandige in bijberoep. Mijn eerste idee was om daarvoor een oude break aan te schaffen, dat voldeed ruimschoots voor wat het moest dienen. Nu heb ik geheel toevallig een aanbod gekregen om voor een labo te gaan rijden. Dus bij diverse dokters stalen ophalen enz.... Best mooi rustig werk (in de avond dus geen file). Het zou toch gaan over minstens een kleine 700km per week. Niet meteen ideaal dus voor een oude break met hoogstwss + 180.000km op de teller...Voor zo'n werk moet je iets zuinig en betrouwbaar hebben. Dus ben ik na aan het denken om iets nieuw te leasen.
    Ik heb het zeker niet hoog in mijn bol en zou al zeer tevreden zijn met een nieuwe Dacia Logan Van 1.5dCi lichte vracht. Met de hoogstnodige opties (o.a. airco) komt die op 10.600 euro, en dat via de car configurator dus zonder enige korting. Zeker niet overdreven dus.

Maar nu mijn uiteindelijke vraag: Hoe bekijkt men de situatie van een eenmanszaak? Uiteindelijk lease je wel op de zaak, maar wss zal men eerst mijn financiele situatie doorlichten hé? En dat is niet zo positief, want we hebben pas een huis gekocht en dat is natuurlijk niet gratis. Laat ons zeggen dat er in principe geen ruimte meer is voor andere leningen de eerste 2 jaar. Heb ik dan pech of is dat anders omdat het over de zaak gaat.
    Want uiteindelijk brengt die Dacia mij geld op terwijl de rest alleen maar geld kost...
    Want enkel dat labowerkje alleen al zorgt op maandbasis voor minstens 1400 euro omzet.
    Ben ik dan correct als ik denk dat een Dacia op leasing van +-200-300 euro/maand dan gewoon te bekomen moet zijn?

Alvast bedankt ;o)

Mag een slotje op aub.

Comment

zo snel al?

Is de deal afgesprongen ofzo?!

Ik denk dat je inderdaad als zelfstandige in bijberoep afgewogen wordt op je "persoonlijke" credibiliteit. Dus mogelijk moet je "iets" kunnen voorleggen eer je een leasing of autolening krijgt.

Waarom kies je niet voor een vennootschapsvorm? Er zijn schitterende voorwaarden voor starters de eerste jaren... Praat eens met een boekhouder. Voordelen zijn enorm denk ik, zeker als je al minstens 1400€ per maand omzet draait met een "eerste klein jobke".

Als het een lichte vracht is kan je hem volledig fiscaal inbrengen, je betaald vennootschapsbelasting ipv personenbelasting op de inkomsten (verschil van dik 20%!) etc.

Wel opletten, als ik het goed bereken krijg je met die labotransporten ongeveer 0.4€/km ongeveer.
      Dat is niet kei-veel hé. Als je de kosten van je wagen neemt (banden, onderhoud, afschrijving, verzekering, brandstof etc) en je moet ook je loon eraan over houden, dan is dat niet zo ruim. Als je eens enkele keren de pech hebt om een boete te scoren (wat ook wel kan, in het stad eens snel even dubbelparkeren om snel iets op te halen, snelheid eens uit het oog verloren,...) moet je er aan bijleggen imo
      Veel transporteurs nemen zelfstandigen aan in onderaanneming met een eigen camionette, heb zo ene gekend. Allemaal goed, tot de dag dat hij een nieuwe camionette moest kopen en merkte dat hij eigenlijk 4 jaar "voor niets" had gereden

Dus veel succes, en als je het goed doet (geen boetes, kosten laag houden) is het zeker doenbaar! Maar ik zou zeker andere zaken zien bij te nemen om je kost goed te verdienen.
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

dubbel
        Last edited by Timmeke-Tim; 04/07/2011, 12:10.
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Best is inderdaad bij de boekhouder informeren , ik zou een starters bvba kiezen om te starten .

Comment

Working...
          X