Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met de airco

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Probleem met de airco

Beste,

Mijn airco heeft het meer dan waarschijnlijk begeven. Telkens ik mijn airco aanzet komt er niet-gekoelde lucht de wagen binnen.

Weet er iemand waar het probleem kan liggen.

Met vriendelijke groeten.

9 van de 10 laten hervullen met koelgas

Comment

en dan best de lek laten herstellen

een airco moet niet hervuld worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Er zit altijd wel ergens een minieme lek in.

En 100gr ontsnapt gas is al genoeg om niet voldoende te koelen

Comment

er moet geen minieme lek inzitten

golfke op 6 jaar niet laten bijvullen
          clk op 9 jaar niet laten hervullen
          fabia op 11 jaar niet laten bijvullen
          airco draait alleen wanneer nodig, wat volgens sommige een reden is om lekken te krijgen

een omega van de vadere, deed nog geen seizoen met een vulling

Comment

er moet geen minieme lek inzitten

golfke op 6 jaar niet laten bijvullen
            clk op 9 jaar niet laten hervullen
            fabia op 11 jaar niet laten bijvullen
            airco draait alleen wanneer nodig, wat volgens sommige een reden is om lekken te krijgen

een omega van de vadere, deed nog geen seizoen met een vulling

ik zit in de airco branche, bij auto airco moet ge geluk hebben
            als dat een klein lek is en je moet maar 1x per jaar bijvullen of minder, ga jij je halve auto laten demonteren voor de verdamper te vervangen? die zit meestal ergens in het dachboard ( of goe schrijft ge da) en daarna hebt ge bijna zeker rammels ergens.

ik persoonlijk zou dan liever ieder jaar den boel laten bijvullen is veel goedkoper zeker als ge maar enkel jaren met de auto doet

Comment

Gewoon blijven gebruiken tot hij niet meer koelt en dan pas laten bijvullen. Zo doe ik het toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                ik zit in de airco branche, bij auto airco moet ge geluk hebben
                en ik zit in de compressor-branche

zo'n systeem is perfect afdichtbaar, ik vind het alleszins niet normaal dat er een schadelijk gas zomaar in de atmosfeer komt, ook al is dat maar miniem

mensen vinden het niet meer normaal dat ze water of olie moeten bijvullen, maar een airco mag lekken

Comment

en ik zit in de compressor-branche

zo'n systeem is perfect afdichtbaar, ik vind het alleszins niet normaal dat er een schadelijk gas zomaar in de atmosfeer komt, ook al is dat maar miniem

mensen vinden het niet meer normaal dat ze water of olie moeten bijvullen, maar een airco mag lekken

inderaad alles is perfect afdichtbaar, maar je moet kijken of de kost om het eventuele kleine lek te dichten de moeite waard is.

je moest eens weten hoeveel duizenden kilos koelgas er lekt per jaar bij gewone koeling, waar je van de klant gewoon om de zoveel tijd moet komen bijvullen omdat een definitieve herstelling te duur is. en dan spreek ik niet over 1 kg zoals bij een auto maar over 200 a 300 kg ( paar jaar geleden)
                  en dan zwijg ik nog over wat ze buiten europa uitsteken, koeling met de bijvulfles gewoon eraan met de kraan open???? en af en toe nieuw fleske
                  in gans europa prijzen we onszelf de markt uit met al die overdreven regels en milieu boelshit ( wat gewoon een nieuwe vorm van belasting is) terwijl al de rest aan alles zijn kl*ten veegt.
                  maar je das een andere ozonlaag zeker

wil gewoon de topicstarter maar raad geven om hem daar niet te veel kosten laten aan te maken als het een klein lek is die veel geld kost om te laten repareren

Comment

Ik heb een bmw E60 waarvan de airco niet koelt, nu had ik gisteren het gas laten vervangen maar zonder resultaat. Nu blijkt dat de pomp geen stroom krijgt ??
                    Alle zekeringen zijn in orde maar aan de stekker van de airco komt geen spanning aan.
                    Iemand raad of ervaring hier omtrent ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                      Ik heb een bmw E60 waarvan de airco niet koelt, nu had ik gisteren het gas laten vervangen maar zonder resultaat. Nu blijkt dat de pomp geen stroom krijgt ??
                      Alle zekeringen zijn in orde maar aan de stekker van de airco komt geen spanning aan.
                      Iemand raad of ervaring hier omtrent ?

controleer eens of je aan/ uit knop nog werkt je moet een klik horen als je de airco aanlegt aen de motor draait
                      ofwel is het de regeling/bediening ofwel het relais denk ik

Comment

controleer eens of je aan/ uit knop nog werkt je moet een klik horen als je de airco aanlegt aen de motor draait
                        ofwel is het de regeling/bediening ofwel het relais denk ik
                        Heb ik gecheckt ja, ik hoor niks en merk niks van extra belasting tijdens stationair draaien bij het opzetten. Ik had ook al in gedachten dat het de schakelaar zou kunnen zijn maar het is voor min of meer zeker te zijn alvorens een nieuwe te zetten.

Comment

meet hem eens uit met een ohmmeter

Comment

Als het koelgas niveau te laag is schakelt hij zichzelf dan niet uit?
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

bij de g van 88 wel

Comment

meet hem eens uit met een ohmmeter
                                Waar kan ik deze uitmeten zonder hem uit het dashboard te halen ?

Comment

Waar kan ik deze uitmeten zonder hem uit het dashboard te halen ?

niet tenzij je een electronisch schema van je wagen hebt, en je eventueel de draden van die knop ergens anders kan kortsluiten

Comment

Juist eens zitten zoeken naar de relais maar kwam ik toevallig het zekeringsschema tegen, nu blijkt na dubbele check dat er een zekering mist .
                                    Dit is gedaan door de vorige eigenaar maar waarom ??
                                    Zekering geplaatst en de airco werkt maar geeft geen koele lucht zoals het hoort, nieuw euvel waar kan dit aan te wijten zijn ?
                                    Gas is zaterdag pas vervangen, heeft de pollenfilter hier ook een betekenis in ?

Comment

Juist eens zitten zoeken naar de relais maar kwam ik toevallig het zekeringsschema tegen, nu blijkt na dubbele check dat er een zekering mist .
                                      Dit is gedaan door de vorige eigenaar maar waarom ??
                                      Zekering geplaatst en de airco werkt maar geeft geen koele lucht zoals het hoort, nieuw euvel waar kan dit aan te wijten zijn ?
                                      Gas is zaterdag pas vervangen, heeft de pollenfilter hier ook een betekenis in ?

tja waarom, doet hij zoiets??? misschien voor het verbruik

pollenfilter is zeker van belang, maar dat merk je als deze vol zit geven de blazers in de auto niet veel

ps vraagje, komt de dikste alu buis onder de motorkap van de airco koud als de airco aanligt? ( de dunste moet lauw tot warm zijn)
                                      eigenlijk zou je de gasdruk moeten meten en dan kan je meer zeggen.
                                      de mogelijke oorzaken: verstopte filter droger ( juist gelijk een potje ), ergens een neep in de leidingen, of compressor defect (duur grapje)
                                      Last edited by BARTVDS; 31/05/2011, 20:41.

Comment

Onze renault megane moet om de 2 jaar zei de garage

Comment

Working...
                                        X