Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verkoop van wagen na overname

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verkoop van wagen na overname

Hallo allemaal,

Ik had eens vraagje en ik hoop hier een slimme mens te vinden die me van antwoord kan voorzien.

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe wagen besteld ( Ford Fiesta) en ik ben met de garage overeengekomen dat ze mijn huidige wagen zouden overnemen aan 5700 euro. Dat staat ook zo op de bestelbon. Ik kan geen dag zonder een wagen dus een overname was voor mij het gemakkelijkst. Nu is een paar dagen geleden mijn nonkel naar de Filipîjnen vertrokken en hij heeft me zijn wagen achtergelaten. Nu zou ik eigenlijk deze wagen kunnen gebruiken. En zo zou ik kunnen proberen om mijn huidige wagen aan een hogere prijs te verkopen op de particuliere markt.
    Maar zou dat een probleem zijn? Ben ik nu verplicht om mijn huidige wagen aan de overeengekomen prijs met de garage over te laten? Of zou het hun niet uitmaken zolang ik maar de nieuwe wagen correct betaal? Mij lijkt het allesinds logisch dat ze al tevreden zijn dat ze hun geld krijgen voor de bestelde wagen. Zelf zouden ze de wagen enkel direct voor export aan een exporteur verkopen.

misschien beter vermelden welke wagen er overgelaten zal worden.

Kunnen ze deze schatten, misschien ga je nooit van een particulier er meer van krijgen.

Aan de andere kant een garage geeft meestal weinig bij een overname omdat hij ook nog winst dient te maken op de verkoop.
    Dus opeens zeggen van ik verkoop hem zelf gaan ze waarschijnlijk niet graag hebben.

Comment

Het gaat over een BMW 118d van 2005 met 200000km. Met leder interieur , parkeersensoren, automatische airco, Ik dacht er toch wat meer voor te kunnen vragen.

Comment

5700€ is gene vette. Volgens mij kunt ge daar zeker nog min. 7000€ voor krijgen.

Comment

Dan ga ik morgen zeker eens naar de garage bellen.

Comment

Wel opletten wanneer er een overnamepremie in de overnameprijs vervat zit. Deze wordt enkel toegekend die wagens die minimum 6 maanden ingeschreven zijn, op jouw naam of op iemand die op hetzelfde adres woont.

Verder lijkt me er niet direct een probleem, wel even contact opnemen met je dealer natuurlijk.

Comment

Idem als Per sempre.

Gewoon even contact opnemen met uw dealer. Juis in het geval van overnamepremies even checken dat alles kan blijven zoals het opgemaakt is.
              Voor de rest zie ik ook geen problemen.

Comment

Toen ik een paar weken geleden mijn nieuwe auto kocht, had de garage ook een voorstel tot overname gedaan, en er meteen bijgezegd dat ik hem ook zelf mocht verkopen en dat in dat geval de overname gewoon niet zou doorgaan, en zo is uiteindelijk ook geschied. Denk dat het overnemen door de garage eerder een gunst is die zij u aanbieden (opdat jij sneller overstag gaat voor een nieuwe bij hen te kopen), maakt het voor u makkelijker maar zij moeten nadien ook weer van die auto vanaf geraken (liefst met winst) terwijl dat niet hun core business is.

Kortom het zou mij verbazen als uw dealer daar moelijk over zou doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Toen ik een paar weken geleden mijn nieuwe auto kocht, had de garage ook een voorstel tot overname gedaan, en er meteen bijgezegd dat ik hem ook zelf mocht verkopen en dat in dat geval de overname gewoon niet zou doorgaan, en zo is uiteindelijk ook geschied. Denk dat het overnemen door de garage eerder een gunst is die zij u aanbieden (opdat jij sneller overstag gaat voor een nieuwe bij hen te kopen), maakt het voor u makkelijker maar zij moeten nadien ook weer van die auto vanaf geraken (liefst met winst) terwijl dat niet hun core business is.

Kortom het zou mij verbazen als uw dealer daar moelijk over zou doen.

De dealer zal er inderdaad niet moeilijk over doen, maar ik wil maar zeggen dat de overnameprijs van de andere wagen van de nonkel merkelijk veel lager zal liggen in verhouding.

De overnameprijs bestaat waarschijnlijk nu uit overname handelaar + overnamepremie. De overnameprijs voor de wagen van de nonkel zal enkel overnameprijs handelaar zijn.

Het is inderdaad een gunst, en de dealer zal niet moeilijk doen, maar hem verwittigen lijkt me niet zo slecht niet?

Comment

Hem verwittigen is mijn ogen het minst dat je kan doen.
                    Kwestie dat uw dealer ook tegen zijn contacten kan zeggen dat de wagen niet binnenkomt.

Per Sempre: werk jij altijd met overnamepremie in uw overnameprijs? Soms niet apart?

Comment

Als de dealer er moeilijk over zou doen dat je de auto zelf verkoopt is het een teken dat hij u veel te weinig gegeven heeft.

Comment

Die geven toch altijd veel te weinig?
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Die geven toch altijd veel te weinig?
                          Voor de ene te weinig, voor de andere precies wat ze in gedachten hadden. Feit is wel dat de dealer er niet mee moet blijven zitten nadien he. En vooral dat elk overnamebod vrijblijvend is.

Een overname doen is een dienst naar de klant toe; en aangezien een autodealer geen vzw is...

Comment

Idd, als ik vorig jaar mijn Saxo overliet aan de garage waar ik de C4 kocht (was wel tweedehands), dan kreeg ik daar ook amper iets voor.

Uiteindelijk heb ik hem via dit forum verkocht gekregen.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Per Sempre Bekijk Berichten
                              Voor de ene te weinig, voor de andere precies wat ze in gedachten hadden. Feit is wel dat de dealer er niet mee moet blijven zitten nadien he. En vooral dat elk overnamebod vrijblijvend is.

Een overname doen is een dienst naar de klant toe; en aangezien een autodealer geen vzw is...
                              Sommige mensen lijken dit niet te beseffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Referee_deluxe Bekijk Berichten
                                Dan ga ik morgen zeker eens naar de garage bellen.
                                Er heen gaan en afspraken op papier laten zetten, voorkomt kans op discussie later.

Comment

De garage deed er inderdaad niet moeilijk over. Ik mocht dat gerust zelf verkopen. En ik heb er met veel onderhandelen 6800€ voor gekregen.
                                  Ik had het probleem dat als ik de koppeling losliet dat de auto begon te rammelen. Nadat er 2 verkopers me zeiden dat dat het vliegwiel was, ben ik toch eens bij een bevriende expert langs geweest en het bleek uiteindelijk de druklagers te zijn. En alle opkopers wisten onmiddelijk dat ze naar die verdomde koppeling moesten luisteren

En als je een 6 jaar oude BMW op het internet zet dan krijg je meer dan genoeg reactie, maar wel erg eenzijdig. Alleen exporteurs of opkopers. en allemaal van buitenlandse afkomst

Ach ja, 1100 meer dan in de garage das toch ook al wat.

Comment

Lijkt mij gezien de wagen en kilometerstand een correcte prijs.
                                    Ook die 1100 euro meer tov de garage is een vrij normaal waarde.

Geen slechte zaak gedaan lijkt me.

Comment

Working...
                                    X