Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 107 vs. Suzuki Alto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 107 vs. Suzuki Alto

Beste Autoforum.be bezoekers,

ik ben een jonge dame en wil graag binnenkort eindelijk mijn eigen autotje kopen.

Wil graag een klein en redelijk sportief eco wagentje kopen maar heb weinig verstand van auto's eerlijk gezegd.

Ik zit te twijfelen tussen een Peugeot 107 en een Suzuki Alto, beiden staan in promotie zie ik op hun websites...

Kunnen jullie me in het kort (maar mag ook uitgebreid natuurlijk) even de voor- en nadelen van beide wagens meedelen als dat kan a.u.b.?

Ik zoek namelijk een zo goedkoop mogelijke wagen met zoveel mogelijk voordelen en opties als het kan, wie niet eigenlijk

Als jullie andere wagens in gedacht hebben van dezelfde klasse mogen jullie me ook meedelen maar dan liefst ook met voor- en nadelen met deze 2 bovenvermelde wagens die ik heb opgenoemd...

Alvast bedankt en veel liefs,
    Ann

De Peugeot heeft alleszins het voordeel dat hij niet lelijk is, dat is al zeker
    De Peugeot 107, Citroën C1 en de Toyota Aygo zijn trouwens drie dezelfde auto die ze samen hebben ontwikkeld. Mss eens de moeite om eens bij die andere merken ook eens te gaan kijken?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Als je sportief zoekt kan je eventueel ook een Twingo overwegen met spoilerkit of een Fiat 500 multair (benzine met turbo en eco!) bekijken. Deze laatste staat momenteel ook in promo.

Comment

De alto heeft 5 jaar garantie zoals de aygo.
        Puur op uiterlijk vind ik de Alto wel knap.

In ieder geval als je de keuze moet maken tussen een C1, Peug 107 of Aygo, zou ik zeker voor de Aygo gaan.

Als de keuze moet gemaakt worden tussen de Aygo & Alto, zou ik de Alto nemen.

Comment

Eerst en vooral enorm bedankt voor de snelle reacties mensen...

Vandaag heb ik een paar andere auto's ontdekt en zit nu te twijfelen tussen een 2dehands Smart Roadster Coupé bouwjaar 2005 (prijzen schommelen tussen de 7000 en de 8000 euro zo te zien met een kilometerstand tussen 50 000 en 70 000 km) en de nieuwe Suzuki Swift die in promotie staat met als optie Airco & metalen velgen (3-deurs) voor een prijs van 12,100 euro met 5 jaar garantie...

In eerste instantie lijkt de Suzuki Swift met al zijn opties en voordelen supervoordelig en aantrekkelijk ten opzichte van de Roadster Coupé maar het design van de Roadster Coupé spreekt me énorm aan en kan het niet van mij afzetten, wat denken jullie ervan?

Ik weet wel dat de fiscale pk van de Roadster Coupé zeer laag is dat men ongeveer 70 euro aan jaarlijkse auto-belastingen maar omdat de Roadster Coupé een 2dehands wagen is en omdat er ook hoogstwaarschijnlijk geen garantie aan verbonden zal zijn maak ik me een beetje zorgen om of er mankementen zullen optreden

Hopelijk mag ik hier een paar reacties en meningen lezen over mijn twijfels en zorgen

Veel liefs,
          Ann

P.S.: wat denken jullie over het verbruik van beide wagens? Iemand enig idee?

Alsook wil ik ook te weten komen hoeveel ongeveer een jaarlijkse onderhoud min of meer zou bedragen moest ik met zo'n Roadster Coupé bij een Mercedes garage zou binnenspringen?
          Last edited by ; 02/04/2011, 19:06.

Comment

als je graag iets sportief wilt dan moet je gewoon die smart nemen. De versnellingsbak mag dan wel kut zijn maar ik denk dat die auto gewoon 200 klassen hoger staat dan een 107 op gebied van rijplezier. Financieel gezien is zo'n smart ook niet slecht imo. De grootste afschrijving is al achter de rug. Een nieuwe auto schrijft gewoon erg veel af en de kans dat de smart zijn waarde goed houdt zit er dik in.

Ik zou zeggen volg uw hart nu je nog jong bent en geniet enkel jaren voordat je in een banale gezinswagen moet rijden

ik heb gezocht naar de test van Top Gear maar ik vind hem niet. Ze zijn erg te spreken over de wagen meen ik

Comment

Maar hoe zat het met de betrouwbaarheid van de motor? Draaiden die niet na 100.000km in de soep?
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Maar hoe zat het met de betrouwbaarheid van de motor? Draaiden die niet na 100.000km in de soep?
                Vraag ik mij ook af, iemand idee of ervaring?

Comment

By the way, weten jullie soms of er Mercedes garages zijn waar ze 2dehands Smart Roadsters verkopen met een eventuele garantie erbij?

Indien wel, waar en welk garages?

Comment

wij zijn heel tevreden over onze nissan pixo, dit is dezelfde wagen als de suzuki alto. Klein, toch 4 deuren, snel genoeg voor normaal gebruik en heel zuinig. We zitten aan een gemiddeld verbruik van 4,5liter/100km nu.

helaas zijn er ook minpunten; de koffer is klein, maar de achterbank platleggen is heel makkelijk, dus geen probleem. En het kwaliteitsgevoel is bij zo'n goedkoop auto'tje niet echt aanwezig.

ik raad je deze wagen wel aan, met 1 tip: neem centrale vergrendeling als optie!

kwa goedkoop rijden, kan er maar weinig aan zo'n pixo of alto tippen.
                    2015 BMW S1000R
                    2010 Renault Clio RS Cup
                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MX251088 Bekijk Berichten
                      By the way, weten jullie soms of er Mercedes garages zijn waar ze 2dehands Smart Roadsters verkopen met een eventuele garantie erbij?

Indien wel, waar en welk garages?
                      In Hasselt al gaan horen bij Mercedes?

Comment

Als het tss de Smart en de Suzuki Swift gaat zou ik geen seconde twijfelen en voor de Swift gaan. Staat bekend voor zijn plezierig rijgedrag en betrouwbaarheid.

Ik heb het genoegen gehad eens te mogen rijden met een Smart roadster coupé van een kennis. Da's plezant voor efkes maar ik zou zoiets nooit kopen. Redelijk lawaaierig, harde ophanging en die automaat was een ramp. Ga vooral eerst uitgebreid testrijden vooraleer ge u zo eentje koopt.

Comment

Wij hebben een ondertussen vorige swift diesel. Rijdt idd leuk en best sportief. Enige nadeel aan de auto is dat doordat hij vrij sportief rijdt hij voor een gewone auto redelijk hard geveerd is. Als sportiviteit u niks zegt gaat u dat storen denk ik omdat ge er dan niks aan hebt, anders is het goed te doen. Tis gewoon wat harder dan de meeste auto's in zijn klasse, een 206 bv dempt korte oneffenheden wel merkbaar beter weg. Op snelheid is het wel net goed, alleen als ge traag rijdt is het wat harder.
                          De diesel is ook erg zuinig als ge erop let, als ge gewoon rijdt iets minder, maar is misschien omdat ge met een kleine motor al snel veel gas geeft.
                          Als ge niet veel km's doet en van rijden houdt zou ik zeker de benzine nemen, een diesel pas niet echt in zo een autootje. De diesel is ook niet lineair, ge moet er een beetje mee leren rijden, als ge geen gevoel hebt voor auto's (zoals mijn moeder) is die motor echt niet alles omdat ge dan de hele tijd in een verkeerd toerental rijdt en niet doorhebt hoe ge hem vloeiend laat rijden.
                          Pluspunten zijn:
                          sportief
                          zuinig
                          plaats achterin (echt nog ruim, koffer wel niet, maar ok voor zijn klasse)
                          standaard uitrusting: op de diesel zitten altijd elektrische ramen en airco, benzine weet ik niet.

minpunten
                          verbruik op de snelweg als ge wat doorrijdt, hij heeft geen 6e versnelling
                          beetje hard geveerd.
                          het stuur is wat gevoelloos, te veel servo, alleen als ge hard genoeg rijdt voelt ge echt de weg. Tis niet overdreven erg dat ge niet weet in welke richting uw wielen staan, maar het mocht iets gevoeliger, in een 206 ofzo is dat beter.

Ik zou voor een vorige generatie swift benzine gaan, scheelt toch niet zoveel met de nieuwe. Die moeten 2de hands toch niet veel meer kosten, tenzij ge veel km's doet, dan een diesel, maar dan iets anders dan een swift, voor op de snelweg zijn er betere auto's denk ik. Een alto zou ik niet kopen, wat een lelijk ding.

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

zoiets dus
                          Last edited by GeeZer; 03/04/2011, 13:32.

Comment

Ook het overwegen waard -> er heeft hier zo ééntje in de garage gestaan tot verleden jaar.

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                            X