Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 120d Coupe (163Pk; diesel)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 120d Coupe (163Pk; diesel)

Hallo

Ik zou graag dit jaar deze auto aanschaffen. Nu had ik graag van mensen die deze auto hebben of ooit met deze auto hebben gereden eens een mening krijgen over de wagen.

Alvast bedankt

http://www.bmw-e82.com/photos/large/677.jpg

Mijn vorige firmawagen was een 120d en was één van de leukste auto's waar ik mee gereden heb.

Btw, is dat geen ex-auto van een forummer? Kar komt me bekend voor.
    AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Mijn vorige firmawagen was een 120d en was één van de leukste auto's waar ik mee gereden heb.

Btw, is dat geen ex-auto van een forummer? Kar komt me bekend voor.
      Hopelijk reageert deze persoon dan. Het is niet dat ik volgende week die auto koop, maar zou toch kijken om dit jaar de auto aan te schaffen. Nog ik maar 20 ben vind ik dit een redelijke sportieve wagen en maar behoud toch zijn klasse. En naarmate ik meer informatie over die wagen vind hoe meer ik het een aantrekkelijke wagen vind!

Alvast bedankt voor je reactie erop en laten we hopen dat hier meer mensen hun mening hier kwijt willen om me toch nog een beter zicht te geven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QuinoXx Bekijk Berichten
        Hopelijk reageert deze persoon dan. Het is niet dat ik volgende week die auto koop, maar zou toch kijken om dit jaar de auto aan te schaffen. Nog ik maar 20 ben vind ik dit een redelijke sportieve wagen en maar behoud toch zijn klasse. En naarmate ik meer informatie over die wagen vind hoe meer ik het een aantrekkelijke wagen vind!

Alvast bedankt voor je reactie erop en laten we hopen dat hier meer mensen hun mening hier kwijt willen om me toch nog een beter zicht te geven!
        Gevonden ... 't is die van GregV. Hier is het topic van die auto:
        AutoMinded.be

Comment

Gevonden ... 't is die van GregV. Hier is het topic van die auto:
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=29209
          Ideaal om een tweedehandsprijs op te drijven, lijkt me, dit topic ;-)

Comment

Ik heb een 120d, maar het is geen Coupé.
            (Hé, dat rijmt. )

Wat wil je daar over weten? Welke opties interesseren je eigenlijk?
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Hier nog een 120d-rijder , voor eventuele vragen : shoot

Comment

vraag maar!

Comment

Tja,de keren dat ik al in de 1 reeks gereden heb was ik wel verschoten van de uitgebalanceerdheid voor een wagen uit deze klasse. Subliem,behalve de ruimte
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ja, de normale informatie die je overal zowat vind zoals verbruik en verdere weet ik al.

Maar de ervaring ontbreekt mij. De wagen is niet zo goedkoop en daarom wil ik er echt wel zeker van zijn van de wagen. Ooit hem ik 1maal mee geweest als passagier en vond dat de wagen echt prachtig was op alle vlakken. Misschien zoals vele mensen me wel vertellen dat de ruimte beperkt is maar is dat dan HET vlak om het niet te doen?

Comment

Ik heb ooit eens op een dag proefgereden met de 20i en 20d. Beide 5 deurs. De ruimte is enkel beperkt als je vanachter gaat zitten. Als bestuurder zit je perfect. Heb alles bij elkaar toch 300km gereden en fit uitgestap. (wel wat geagiteerd in de postieve zin want het zijn beklijvende auto's)

De 1 is de driverscar uit zijn klasse,en dant weet je dat je niet de ruimte van een MPV mag verwachten wat trouwens onmogelijk is met zijn langsliggende motor en achtertractie.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ja, de normale informatie die je overal zowat vind zoals verbruik en verdere weet ik al.

Maar de ervaring ontbreekt mij. De wagen is niet zo goedkoop en daarom wil ik er echt wel zeker van zijn van de wagen. Ooit hem ik 1maal mee geweest als passagier en vond dat de wagen echt prachtig was op alle vlakken. Misschien zoals vele mensen me wel vertellen dat de ruimte beperkt is maar is dat dan HET vlak om het niet te doen?
                        Wij hebben een 116iA gekocht als 2de wagen en hadden ervoor al eens een 118d voor een week als vervangwagen gehad en ik vond de ruimte meer dan genoeg. Koffer is groot genoeg (voor ons toch als 2de wagen) en ik (1m80) kon achter mijn pa zitten (1m85). Het is niet de ruimste auto uit zijn klasse maar toch ruim genoeg vind ik. Afwerking is ook top en het iDrive systeem is (nu toch) zeer gebruiksvriendelijk. Voor de rest kan ik je niet verder helpen
                        Edit: zie net dat het een coupé is, ik sprak over een vijfdeurs...
                        Last edited by C'Mon; 05/03/2011, 12:46.

Comment

Er zijn bij mijn weten niet echt gekende problemen met de 120d. Van de allereerste facelift 120d's (modeljaar 2007) waren er wel eens met turbo problemen, maar bij die van 2008 zou dat opgelost moeten zijn (andere turbo).

Zelf heb ik op ruim 100.000km geen enkel probleem gehad met mijn 120d. Hij heeft met ruime voorsprong het meest inspirerende rijgedrag in zijn klasse. Als je dan nadien in een Golf of A3 stapt heb je zo'n gevoel van "bah, dit is het niet". Ook de ergonomie is nagenoeg perfekt, je vindt meteen een ideale zitpositie. De motor is erg vlot, soepel en toch zuinig: ik had een effectief verbruik van rond de 6L/100km. Als je geen zee van ruimte nodig hebt vind ik het de perfekte daily. Daarom heb ik trouwens ook opnieuw voor een 1 serie gekozen

Als ik dan toch minpunten zou moeten opnoemen:
                          • beenruimte achterin (obviously)
                          • de runflats doen een beetje afbreuk aan het rijplezier en comfort, maar dat valt te veranderen
                          • de interieur afwerking is goed maar toch net iets minder dan bv. een A3. Bij mijn coupé had ik ook een klein kraakje in het dashboard, maar mijn sportshatch is dan weer volledig kraakvrij
                          • Over de looks zijn meningen verdeeld. Ik vind hem prachtig, anderen vinden hem maar een lelijk eendje.
                          AutoMinded.be

Comment

Hallo

Ik zou graag dit jaar deze auto aanschaffen. Nu had ik graag van mensen die deze auto hebben of ooit met deze auto hebben gereden eens een mening krijgen over de wagen.

Alvast bedankt

http://www.bmw-e82.com/photos/large/677.jpg
                            De verkoper zal content zijn als je 'dit jaar' een auto wil kopen en hij nu te koop staat
                            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Er zijn bij mijn weten niet echt gekende problemen met de 120d. Van de allereerste facelift 120d's (modeljaar 2007) waren er wel eens met turbo problemen, maar bij die van 2008 zou dat opgelost moeten zijn (andere turbo).

Zelf heb ik op ruim 100.000km geen enkel probleem gehad met mijn 120d. Hij heeft met ruime voorsprong het meest inspirerende rijgedrag in zijn klasse. Als je dan nadien in een Golf of A3 stapt heb je zo'n gevoel van "bah, dit is het niet". Ook de ergonomie is nagenoeg perfekt, je vindt meteen een ideale zitpositie. De motor is erg vlot, soepel en toch zuinig: ik had een effectief verbruik van rond de 6L/100km. Als je geen zee van ruimte nodig hebt vind ik het de perfekte daily. Daarom heb ik trouwens ook opnieuw voor een 1 serie gekozen

Als ik dan toch minpunten zou moeten opnoemen:
                              • beenruimte achterin (obviously)
                              • de runflats doen een beetje afbreuk aan het rijplezier en comfort, maar dat valt te veranderen
                              • de interieur afwerking is goed maar toch net iets minder dan bv. een A3. Bij mijn coupé had ik ook een klein kraakje in het dashboard, maar mijn sportshatch is dan weer volledig kraakvrij
                              • Over de looks zijn meningen verdeeld. Ik vind hem prachtig, anderen vinden hem maar een lelijk eendje.

BEDANKT !! danku iedereen voor de info ik laat iets weten als de auto er is !

Comment

Die 120d van in de foto staat ZEKER niet te koop

Is een auto van een collega van me, en eigendom van het bedrijf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten

Zou hem graag kopen! Maar was om als voorbeeld te gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten

Misschien weet de topicopener iets wat uw collega nog niet weet
                                    AutoMinded.be

Comment

Ik zou deze graag kopen binnen 1.5 jaar

(en hij weet het ook nog niet)
                                      2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Dat gevoel had ik ook toen ik een A3 TDI-170 full-full-option reed ... dat tegen een 120d is eigenlijk geen vergelijk. En ergens wel spijtig, want een A3 ziet er zo knap uit, en de wagen zit degelijk in elkaar.

Comment

Working...
                                        X