Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer: papieren verloren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oldtimer: papieren verloren

Als je een Belgische oldtimer koopt, zonder papieren. Kan je dan een attest aanvragen voor verlies om terug in orde te zijn of hoe gaat dat juist in z'n werk?

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Niemand?

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Verlies van papieren bij de politie gaan vragen. Kost 100 euro.

Onlangs nog gedaan voor onze Honda CRX. Was wel een bevriende agent die alles gedaan heeft. Wendt u tot onze vrienden
      sigpic

Comment

niemand

Ik zou eens kijken of er géén item staat op oldtimerweb.

Maar jullie (KBK) waren vermoedelijk al eigenaar van de CRX.
        Ian wil een odtimer kopen zonder papieren , dus da's allemaal
        niet zo evident.

Comment

Dit is een lastig geval.

In principe is het volgens mij het handigst als de vorige eigenaar (diegene op wie hij ingeschreven was) de papieren aanvraagt. Ik hoop voor jou dat het een nog bestaand merk is, anders is het helemaal onhandig.

Comment

Duplicaat van een inschrijvingsbewijs

Het is mogelijk een duplicaat van een beschadigd inschrijvingsbewijs te bekomen. Het beschadigd exemplaar moet BIJ het aanvraagformulier GEVOEGD worden.

Indien het origineel verloren of gestolen werd, doe dan aangifte ervanbij de politie die u een attest van verlies of diefstal zal afleveren. Dit attest moet de volgende gegevens bevatten :

*

naam, voornaam en volledig adres van de titularis
            *

plaatnummer
            *

gegevens van het voertuig
            *

datum, zegel, naam en handtekening van de overheid die het aflevert.

Dit ORIGINEEL attest moet bij het aanvraagformulier gevoegd worden.

(Bron: http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm)

In principe is het de vorige eigenaar die het verlies moet aangeven, het inschrijvingsbewijs stond immers op zijn naam. Sommige politiediensten maken niettemin op vraag van de koper dergelijk attest op.

Als het een Belgische auto is, kan je via de invoerder een duplicaat aanvragen van het gelijkvormigheidsattest.

Comment

Het gaat om een VW Polo 1F, die voor onderdelen verkocht wordt. Maar ik was misschien van plan om het chassis nummer ook over te zetten gezien dat Belgisch is, en van mijn Polo niet.

Degene die hem verkoopt heeft hem oorspronkelijk gekocht met de bedoeling om er een crossauto van te maken, dus had toen al geen papieren meer. Maar omdat hij het zonde vond om zoiets kapot te rijden verkoopt hij hem weer.

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Bedenk wel dat, in principe, het voertuig bij de aangifte aan de politie moet kunnen worden vertoond. De politie moet immers het chassisnummer kunnen controleren. Dit wat betreft het inschrijvingsbewijs.

Een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest kan je - tegen betaling - aanvragen bij de officiële dealer (Volkswagen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                  Als je een Belgische oldtimer koopt, zonder papieren. Kan je dan een attest aanvragen voor verlies om terug in orde te zijn of hoe gaat dat juist in z'n werk?
                  de eigenaar die de papieren verloren heeft kan om deze papieren gaan.
                  jij niet ( anders kan iedereen een auto stelen zonder papieren en dan gaan voor papieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Dit is een lastig geval.

In principe is het volgens mij het handigst als de vorige eigenaar (diegene op wie hij ingeschreven was) de papieren aanvraagt. Ik hoop voor jou dat het een nog bestaand merk is, anders is het helemaal onhandig.

ook mijn mening

succes ermee

Comment

Working...
                    X