Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FORD C-max

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• FORD C-max

heb interesse in een ford c-max van maart 2006' 1.6 TDCI met 109 pk
    naar het schijnt zijn er met c-maxen van een bepaald jaar heel wat problemen , weten jullie met welke dat is ?
    algemene ervaring met c-max?

Ik heb er eentje gehad.een 1.6tdci van 2004.
    algemene indruk:prima rijdersauto met schitterende wegligging,strak stuurgedrag,comfortabel,stil en zuinig=>op dat vlak heb ik echt spijt dat ik hem heb weg gedaan

problemen:wagen gekocht op 80000kms=>84000 alternator en plastieken buizen van intercooler naar inlaatspruitstuk vervangen,100000=>katalysator gebroken en katsteun vervangen,102000=>volledig dashboard vervangen(wel onder garantie van ford omdat het tijdens update van radio stuk was gegaan),110000=>brandplaatjes/verstuivers die lekken,knop voor achterklep te openen vervangen,elk onderhoud nieuwe remblokken voor(en nee ik rij nie gelijk ne zot maar de c-max staat daar voor bekend),120000kms=>ijzeren buis tss turbo en intercooler vervangen.kortom een garage bezoek onder de 500 a600 euro was er nooit bij de maat was voor mij vol na dat ik tijdens een wasbeurt ook nog eens zag dat de kitnaden van deuren en motorkap aan het roesten waren en mijn garagist(een officiele dealer waar ik op 2 jaar tijd zo een slordige 2400 euro voor herstellingen en onderhoud had achter gelaten!!!)mij doodleuk vertelde dat ik maar moest gaan klagen bij de dealer die de auto had verkocht en dat zij mij maar mijn12 jaar roestgarantie moesten geven!!! geen kaas gegeten van service bij ford

tip:de 1.8 tdci zou veel minder storingen hebben want die 1.6 is een peugeot motor en de 1.8 niet maar das van horen zeggen.........nu terug gelukkige toyota rijder=>in vergelijking een tank om mee te rijden maar een plezier om te betalen

mvg tim

Comment

Het eerste productie jaar van de 1.6 (2004/5) kan je best mijden. De 1.8 en 2.0 diesels zijn net zoals de benzines bullet proof
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oh ja ik was ook nog vergeten dat als je turbo eraan gaat je van ford uit bijna verplicht wordt de hele motor te vervangen.....

ik zou gewoon verder zoeken naar een 1.8 en die 1.6 links laten liggen want dat is rommel

grtz tim

Comment

Je moet het wel juist vertellen hé. Met de turbo's zelf is niets mis. Het is door de kleine carterinhoud,de te lange onderhoudsintervallen en de milieubeschermde randaparatuur dat de smeerkanaaltjes verstroppen. Eerst lopen de nl de nokkenassen en de kettingspanner van de nokkenassen in. Dan gaat de turbo kapot door een gebrek aan smering. De motor is op dat moment al verloren. Ik heb deze week eentje gedaan waarvan de kettingspanner naar de haaien was (tikt). Bij demontage bleek dat motor zelf ook al overleden was. De eerste blijf je odd best af. Van na 2006 heb je wel de aangeâste motoren en een juist type olie. Deze hebben wij dan ook reeds +200kkm probleemloos rijden. De superbetrouwbare maar ruigere 1.8 en de evenzeer betrouwbare en erg performante 2.0 lijken me ideaal
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

mischien wel wat een overbodige reactie na zulke lange tijd...

rij zelf met een c-max 1.6tdci van 2005, gekocht begin 2008 met 30.000 km nu bijna 5 jaar heb ik er 180.000km mee.
            enige wat ik heb moeten laten vervangen was de alternator en dit zo'n 6.000km geleden...
            verder heb ik nog geen kost gehad van herstellingen.
            wel steeds zijn onderhoud gekregen zoals beschreven, is ook gechipt geweest op +-40.000km.
            of ik moet heel veel geluk hebben tot nu toe of is het puur toeval ???
            zelf ook geen sportief rijder dus wie weet lig het soms niet aan de wagen maar aan de

mvg flowrider.

Comment

Working...
            X