Mededeling

Collapse
No announcement yet.

renault grand scenic of peugeot 5008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• renault grand scenic of peugeot 5008

Wij twijfelen tussen de aankoop van een peugeot 5008 en een renault grand scènic.
    We zijn al naar beiden gaan kijken en hebben voor beiden prijs laten maken. Het prijsverschil is nog geen 10 euro. Met beiden een testrit gemaakt en de peugeot bevalt mij iets beter.

Peugeot:
    grote koffer
    sportiever en jonger (persoonlijk)
    goede zetels

Renault:
    mooier interieur/ exterieur (persoonlijk)
    veel zaken standaard zoals keyless go / ingebouwde gps tom tom / half leder & stof

maar hoe zit het met de betrouwbaarheid

Zijn er hier mensen die ook tussen beide getwijfeld hebben? Wat was jullie ervaring dan?
    Weet iemand hoe het zit met de restwaarde van peugeot en/of renault?

Geen twijfel en gaan voor de Peugeot. Bij Peugeot heb je een beter afgesteld onderstel,zeker en vast een veel beter afgewerkt interieur en als je dan nog eens voor de tweeliter diesel zou gaan een dijk van een motor op gebied van betrouwbaarheid en vermogen. De Renault vertrouw ik nog steeds niet. Heb van kenissen die bij Renault werken al heel wat horror verhalen gehoord......spijtig genoeg ook van de nieuwere waarvan ik hoopte dat ze beter waren
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Bullshit.
      Ga hier maar eens rondkijken: http://www.autoforum.be/forumdisplay.php?f=76

imo kan je met beiden weinig verkeerd doen
      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Ikzelf werk bij Renault en heb echt nog geen noemenswaardige problemen ondervonden bij de nieuwe 2 liter DCi hoor...

MRJ heeft het dan allicht over een alleenstaand geval, aan elke wagen mankeert ooit wel eens iets, dat is nu eenmaal zo.

Ikzelf vind de Scenic ook mooier (de Grand Scenic dan toch) en beter uitgerust standaard als de Peugeot, hoewel ik geen ervaring heb met de Peugeot...

Comment

Peugeot vind ik mooier. Ga in elk geval eens testrijden met beiden.

Comment

Ik spreek over de nieuwe modellen in het algemeen (elektronica,randtoebehoren) en de 1.5 dCi,over de 2.0 het ik geen ervaring
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Met die nieuwe Grand Scenic wordt kiezen nog moeilijker. Grand Scenic zou zelfs goedkoper uitkomen dan de 5008, met heel wat leuke dingen standaard zoals de navigatie waar je in de 5008 weer veel te veel voor zou betalen. Plus de mogelijkheid van een volwaardig reservewiel in de 5-zitter, is bij de 5008 bij mijn weten niet mogelijk.

Ik ga eerst nog eens kijken of in de nieuwe de stoeltjes niet ingeklapt kunnen worden, want dat vind ik wel erg goed van de 5008.

Comment

GSII of wat wou je alweer ?

Hallo ,

Kijk misschien ff in het topic "mijn franse wagen" en lees vooral de ervaringen van de eigenaars van zulke wagens....Renault GSIII en Peugeot5008

Ik kan je enkel mijn ervaringen laten lezen ....

Peugeot vind ik persoonlijk niet zo mooi , maar jij blijkbaar wel.

Heb je al een testrit gedaan met beide wagens ?

Restwaarde : gaat volgens mij niks uitmaken later , is wat de gek ervoor geeft .

Betrouwbaarheid : je zal al wel van elk merk gelezen/gehoord hebben dat er problemen zijn met 1 of ander onderdeel , elk merk heeft wel zijn meer gevoelige gebreken(vroeger was dit bvb de waterpomp bij een opel enz enz...)

Mijn vorige GSII was een auto van 2004 en daar viel zowat elke raam van naar beneden: 1x in garantie , 1 x 50 % , de laatste 2 keer : dichtgeplakt en gestut(passagierskant) MAAR....de motor een 1.9 dci liep als een trein !!

Naar Frankrijk nog mee op reis geweest 2 zomers terug en geen probleem gehad.(1250 km in 4 keer met 1/2 uur rust tussen elke rit van +- 300 km)

En zoals je nu leest : ik heb er terug 1 (ondertussen 15000 km van 05 2011 ) en heb nog (gelukkig maar) geen enkel gebrek kunnen constateren buiten dat er aan de middensteun/stijl de rubber niet zo mooi aansluit met het interieur(lees ff anders in mijn franse wagen), maar dat ie daarom slechter is dan een Peugeot ??

Bij Peugeot zal het dan wel iets anders zijn denk ik bij mezelf.....

Van een Peugeot-rijder zal je nu wel hetzelfde verhaal lezen omdat ie ook blij is met zijn wagen

Mijn motor is de 1.5 dci 110 pk en als je er "gewoon" mee rijd zal die het ook wel doen denk ik, maar indien het geen probleem is voor jou : neem een zwaardere (1.9 of 2.0 , ik had er ook voor gekozen als ik niet op een euro moest zien) Ik neem aan dat een grotere longinhoud beter is omdat je dan alles net even wat makkelijker kan doen(inhalen,optrekken,...maar je verbruikt wel meer uiteindelijk)

Comment

Grand Scenic is echt wel ferm nu met de facelift vind ik.

Comment

Gsiii

Tot 26% korting op de GSIII lees ik hier op het forum.............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                      Tot 26% korting op de GSIII lees ik hier op het forum.............
                      Volwaardig reservewiel, GPS standaard, optioneel achteruitrijcamera, lane departure warning, automatische grootlichten,... Voor een lekkere prijs. Renault is goed bezig.

Comment

Binnen enkele maanden sta ik waarschijnlijk voor dezelfde keuze. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de GS wegens de zeer volledige uitrusting en het feit dat hij net een FL kreeg. Hoop wel dat de 1.6 dci 130pk in het leasingbudget past. Rij nu met een GSII Exception met de 1.5 dci en dat is nipt, totaal geen koppel <2000tpm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Binnen enkele maanden sta ik waarschijnlijk voor dezelfde keuze. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de GS wegens de zeer volledige uitrusting en het feit dat hij net een FL kreeg. Hoop wel dat de 1.6 dci 130pk in het leasingbudget past. Rij nu met een GSII Exception met de 1.5 dci en dat is nipt, totaal geen koppel <2000tpm.
                          De nieuwe 1.5 dci (die ze voor de show gelabeld hebben met "Energy") zou wel iets krachtiger zijn: nog steeds 110 pk, maar 20 Nm meer koppel, 260 Nm t.o.v. 240 Nm die je nu hebt. Ik heb nu al uit diverse bronnen (1 en 2) gehoord dat dit zou voldoende zijn... For what's it worth...

Even ook vermelden dat Peugeot zijn 5008 op 115 g CO2 gekregen heeft, wel de 1.6 112 pk met semiautomaat. Daarmee is hij aan 80% aftrekbaar. Was nodig om nog te kunnen concurreren met de GS. Alleen jammer voor Peugeot dat ze dat nu pas doen, anders hadden ze hun 5008 ook nog kunnen promoten met 3% overheidspremie als ze dat voor eind 2011 hadden gedaan. Nu hebben particulieren daar niets aan

Comment

Ik heb zelf zitten twijfelen tussen de 2 begin dit jaar. Ik vond de 5008 mooier (of minder lelijk) en sportiever rijden (in de bochten is die wel beter hoor) en de GS trok me niet zo, vooral qua uiterlijk. Maar heb uiteindelijk gekozen voor de GS. Voornaamste redenen:
                            - betere gerobotiseerde automaat (EDC vs BMP); een WERELD van verschil!
                            - iets meer bagageruimte met achterzetels opgeklapt (7 plaatsen)
                            - Mooiere afwerking, meer handige snufjes, bvb panoramisch dak dat ook effectief open kan, mooie ledere bekleding, TomTom Carminat, Keyless, etc

Heb de auto inmiddels in bezit en ben voorlopig zeker tevreden van mijn keuze. Ook het vermogen van de 1.5dci is zeker niet minder als dat van zijn neefje van Peugeot. Rijdt soepel en vlot. Zeker geen racewagen maar dat weet je als je zo een auto neemt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ena Bekijk Berichten
                              Ik heb zelf zitten twijfelen tussen de 2 begin dit jaar. Ik vond de 5008 mooier (of minder lelijk) en sportiever rijden (in de bochten is die wel beter hoor) en de GS trok me niet zo, vooral qua uiterlijk. Maar heb uiteindelijk gekozen voor de GS. Voornaamste redenen:
                              - betere gerobotiseerde automaat (EDC vs BMP); een WERELD van verschil!
                              - iets meer bagageruimte met achterzetels opgeklapt (7 plaatsen)
                              Dat vind ik vreemd. Nu, het kan wel, maar ik dacht dat de koffer van de GS iets kleiner was dan die van de 5008, met neergeklapte zetels. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe die zetels ingeplant zijn...

- Mooiere afwerking, meer handige snufjes, bvb panoramisch dak dat ook effectief open kan, mooie ledere bekleding, TomTom Carminat, Keyless, etc

Heb de auto inmiddels in bezit en ben voorlopig zeker tevreden van mijn keuze. Ook het vermogen van de 1.5dci is zeker niet minder als dat van zijn neefje van Peugeot. Rijdt soepel en vlot. Zeker geen racewagen maar dat weet je als je zo een auto neemt...
                              De 5008 valt wel mee in vergelijking met o.a. de Touran, waar het me al verbaast dat de zetels niet optioneel zijn.

Wat je zegt klinkt niet vreemd in mijn oren. De meeste mensen die ik al gehoord heb vinden de 5008 een leukere wagen om mee te rijden (zelf heb ik nog niet die eer gehad, ik wacht op een testrit), maar als je eens kijkt naar de cijfertjes, wordt een GS meestal aantrekkelijker: minder verbruik, minder CO2 uitstoot, minder verkeersbelasting en BIV voor hetzelfde vermogen, volwaardig reservewiel in de 5-zitter, betere uitrusting, hogere aftrekbaarheid... Dan neem je zijn lelijkere uiterlijk (de gustibus...) en minder vlakke laadvloer graag erbij. Nu nog even wachten tot mijn fiscaal jaar gedaan is en als er dan geen nieuwe pottenbrekers bijkomen...

Overigens opvallend dat de meeste dilemma's die ik in deze aard gelezen heb op fora, gaan tussen 5008 en GS. De Citroen Grand C4 Picasso komt daar gelijk nooit in voor. Ik vraag me af waarom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                                Dat vind ik vreemd. Nu, het kan wel, maar ik dacht dat de koffer van de GS iets kleiner was dan die van de 5008, met neergeklapte zetels. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe die zetels ingeplant zijn...

De 5008 valt wel mee in vergelijking met o.a. de Touran, waar het me al verbaast dat de zetels niet optioneel zijn.

Wat je zegt klinkt niet vreemd in mijn oren. De meeste mensen die ik al gehoord heb vinden de 5008 een leukere wagen om mee te rijden (zelf heb ik nog niet die eer gehad, ik wacht op een testrit), maar als je eens kijkt naar de cijfertjes, wordt een GS meestal aantrekkelijker: minder verbruik, minder CO2 uitstoot, minder verkeersbelasting en BIV voor hetzelfde vermogen, volwaardig reservewiel in de 5-zitter, betere uitrusting, hogere aftrekbaarheid... Dan neem je zijn lelijkere uiterlijk (de gustibus...) en minder vlakke laadvloer graag erbij. Nu nog even wachten tot mijn fiscaal jaar gedaan is en als er dan geen nieuwe pottenbrekers bijkomen...

Overigens opvallend dat de meeste dilemma's die ik in deze aard gelezen heb op fora, gaan tussen 5008 en GS. De Citroen Grand C4 Picasso komt daar gelijk nooit in voor. Ik vraag me af waarom?
                                Ik heb persoonlijk ook de Grand C4 Picasso overwogen. Deze viel er bij mij af vanwege: gevoel in een bus te zitten, te veel zweefvliegtuig voor mij (te zachte vering, word ik zeeziek van), lelijk uiterlijk (zeer persoonlijk, ik weet dat velen hem mooi vinden), BMP (gerobotiseerde bak, zelfde als in Peugeot en dus ook zelfde nadeel) en plasticachtig gevoel. Ook vond ik hem - zelfs met de facelift van 2 jaar geleden erbij - een verouderd modelletje. Daar bovenop kwam nog eens barslechte service van de dealer, die zelfs na 10 dagen en verschillende mails en telefoons het nog niet nodig vond om een testrit voor mij in te plannen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ena Bekijk Berichten
                                  Ik heb persoonlijk ook de Grand C4 Picasso overwogen. Deze viel er bij mij af vanwege: gevoel in een bus te zitten, te veel zweefvliegtuig voor mij (te zachte vering, word ik zeeziek van), lelijk uiterlijk (zeer persoonlijk, ik weet dat velen hem mooi vinden), BMP (gerobotiseerde bak, zelfde als in Peugeot en dus ook zelfde nadeel) en plasticachtig gevoel. Ook vond ik hem - zelfs met de facelift van 2 jaar geleden erbij - een verouderd modelletje. Daar bovenop kwam nog eens barslechte service van de dealer, die zelfs na 10 dagen en verschillende mails en telefoons het nog niet nodig vond om een testrit voor mij in te plannen.
                                  De dealer maakt natuurlijk veel uit... Erg dom van die dealer om al aan de verkoopkant te laten zien dat hij geen interesse in zijn klanten heeft...

Comment

ach valt allemaal wel mee de C4 picasso. We hebben hier thuis de 1.6 diesel en die is meeeeer dan voldoende om deze wagen voor te bewegen. De BMP is enkel op de 1.6 e-hdi. Bij citroën/peugeot is dit trouwens een echte automaat op de 2 liter 163pk, terwijl de 150pk versie manueel is.
                                    De vrouw rijdt daarmee en die kent absoluut niets van eco-rijden maar slaagt er desondanks toch in om altijd rond de 6 liter te zitten. Zweverig gevoel vind ik niet echt, wel heel comfortabel op heel slechte wegen. Plastieken interieur is enkel als je erop aan het kijken bent. Tijdens het rijden heb je daar nooit last van (enfin ik toch niet want ik kijk naar de weg). Tot hiertoe na meer dan 4 jaar nog altijd zeer tevreden van.
                                    Onderhoud wordt gedaan in de peugeot garage waar ik met mijn auto ga.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Als ik de beide modellen vergelijk dan ziet de Renault mij er toch veel sportiever uit dan de 5008 hoor... :s
                                      Ik zou mijn geld eerder toevertrouwen aan een Renault ipv een Peugeot (en een betere uitrusting).

Een gerobotiseerde automaat, dát is pas horror.
                                      Vorig jaar tijdens onze vakantie in Spanje rondgereden in zo'n C4 Picasso Exclusive en degene die dat in elkaar gestoken heeft mogen ze voor mijn part afschieten.
                                      Dat ding rijdt voor geen meter, een echt busgevoel, zetels die ze uit een bus hebben gehaald volgens mij, slechte wegligging, ...
                                      Dat nog eens icm een gerobotiseerde automaat en het was compleet...

Enig pluspunt: veel plaats, maar daar blijft het dan ook bij!
                                      Achteraf voor de lol eens gekeken hoeveel je hier in ons land zou neertellen voor zoiets en de prijs kwam al snel boven de 30.000€ o_O

Comment

Die BMP bak van Peugeot, daar lees ik toch niet erg veel goeds over. Overweegt men in de Franche-Comté niet een dubbele koppeling te ontwikkelen?

Comment

Working...
                                        X