Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbruik Mercedes e55 amg V8 kompressor??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verbruik Mercedes e55 amg V8 kompressor??

    Ik wil me een mercedes e55 amg (w211) V8 kompressor aanschaffen maar ik zou eerst graag weten hoeveel ie verbruikt.
    Weet er iemand hoeveel km's ik met een volle tank van mercedes e55 (w211) kan doen?
    en wat is de tankinhoud?

    mvg,

  • #2


    vraag het hier eens, je vraag staat hier fout.

    Comment


    • #4
      Dat is de atmosferische versie.
      Ik zou zeggen, reken minstens op 15 liter.

      Comment


      • #5
        Eerder 20.

        En een tank van 80 liter denk ik.

        Comment


        • #6
          Reken op een minimumverbruik van 13L en een gemiddelde van 16-18L.

          Comment


          • #7
            Van de 55 Kompressor heb ik enkel gehoord dat hij meer verbruikte dan de 63 motor, al heb ik daar geen bewijs van. Het enige waar ik kan mee vergelijken in mijn S63 AMG. 'k Zou denken dat het verbuik misschien gelijkaardig zou kunnen lopen want wat de 63 minder zou verbruiken, dat compenseert de S door zijn 350-400kg hoger gewicht.

            Zelf verbruik ik een 15.5 liter bij gemengd gebruik. Dat zou overeenkomen met in een gebied als Oost Vlaanderen wonen met dus vrij veel ritten in stedelijk gebied afgewisseld met wat langere afstanden. En daarbij gebruik ik dagelijks het vermogen van de wagen.
            Ben je minder speelvogel en heb je het enkel voor het hoge koppel dat je af en toe eens gebruikt, dan kom je met 14.5L toe. De enige vraag is of je dan echt een AMG nodig hebt of beter een E500 koopt...

            Op zich is dit redelijk en als ik bij gelijk gebruik een gelijkaardige wagen met 3.0 (benzine of diesel) rij, dan kom ik niet zoveel lager uit.

            Waar een dergelijke motor wel meer verbruikt is als je hem enkel als weekendwagen voor de boodschappen op zaterdag gaat gebruiken.
            Op dit ogenblik doe ik enkel korte ritjes in stadverkeer gezien ik de ganse week weg ben voor het werk (en daarvoor vlieg ik). De wagen wordt dus elk weekend slechts een 30-40km gebruikt voor wat boodschappen etc en dan zit ge aan 19 liter. Op zich normaal is want je brengt 2.2 ton steeds op gang vanuit stilstand en als je maar 30-40km rijdt met je speelgoed, dan wil je je amuseren, zeker in de Zuid Franse steden met de lekker weergalmende muren
            Maar als je 40km per week rijdt, wat doet het er dan toe of je wagen 8L of 20L verbruikt? Je bent 8 ipv 3 Euro kwijt...
            Last edited by The Swede; 04/11/2010, 13:33.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #8
              als je zoiets koopt, telt het verbruik niet meer

              Comment


              • #9
                Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
                als je zoiets koopt, telt het verbruik niet meer
                Grote misvatting.

                Comment


                • #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                  Als je zuinig wilt koop een 200 cdi met amg pakket.
                  En die zijn dan ook nog niet zuinig

                  Comment


                  • #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
                    als je zoiets koopt, telt het verbruik niet meer
                    Dat klopt voor de nieuwkoper.

                    Het probleem komt wanneer een autofan met bescheidener budget gaat afwegen of hij een nieuwe Golf diesel of een 118d wil kopen voor 25000 Euro... of voor wat minder, een tweedehands wagen met meer power zou kopen.
                    De eerste reactie als je een E55 (of 750i, etc) ziet staan voor 22K, is er makkelijk eentje van "ik kan me dat permitteren want ik kan me ook een nieuwe 118d van 25K permitteren".

                    Een E55 AMG van 22K is nu wel een koopje tegenover de nieuwprijs, maar de gebruikskost is nog steeds dezelfde als nieuw (hoger zelfs wegens sleet).
                    Het is een wagen van 22K die in onderhoud, onderdelen, sleet, verbruik, etc een kost met zich meebrengt die in relatie zit tot de nieuwprijs van 100000 Euro... en in relatie tot het inkomen van de nieuwkoper.

                    Om die reden zie je vaak dergelijke prestatiewagens, maar zelfs "gewone" zware wagens type BMW 540i, Audi A8 4.2, etc verloederen wanneer ze in tweedehands zijn gekocht.

                    Ik begrijp dus dat iemand die echt zoiets overweegt en intelligent te werk wil gaan, wel eerst wil nagaan hoeveel de gebruikskost (incluis het verbruik) gaat zijn. En gezien de indianenverhalen in de goegemeente (en spijtig genoeg ook hier) gespuid worden over hoeveel "nen dikke naft" wel moet verbruiken, kan ik die vraag best begrijpen.


                    Over het algemeen, zou ik eerder willen verwittigen voor de hoge prijs van AMG onderdelen. Het onderhoud en het verbruik gaan de grote kost niet maken, maar als je eens andere remmen of zo moet steken, amai mijn frak ! Aan een stelletje schijven vooraan en blokken rondom ben je al gauw meer dan 3000 Euro kwijt, ofte een klein maandsalaris.
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      3000 Euro kwijt, ofte een klein maandsalaris.
                      Gast

                      Comment


                      • #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                        Volledig mee ééns . Ik erger me aan mensen die aan het verbruik denken .
                        Al je je zoiets toch kunt permiteren wat maakt het dan uit of hij 15of 25liter verbruikt .
                        Jaarlijks 2000euro tax betalen en pinnig doen over het verbruik.
                        Zoiets gaat echt geen 10liter verbruiken maar eerder het dubbel. Als je zuinig wilt koop een 200 cdi met amg pakket.
                        volledig oneens mee!!!

                        Zelf zou ik ook liever een C63AMG hebben dan onze 250 cdi.... aankoop en taks, geen probleem... maar aan 30.000km/jaar ga je toch al effe tellen.

                        c250 cdi: met 70 eur diesel geraak ik 850km ver.
                        c63 AMG: met 90 eur naft geraak ik 430km ver

                        dus grof gerekend:

                        op 30.000km kost de c63 AMG mij: 6300 eur
                        op 30.000km kost de c250 cdi mij: 2500 eur

                        Ongeveer 4000 eur/jaar... enkel en alleen maar aan "naft", dat stemt tot nadenken. Op 4j tijd is dat 16.000eur. Dat kan je aan andere zaken misschien beter besteden, bijvoorbeeld rasechte "toys".

                        4000eur/jaar klinkt misschien weinig, want inderdaad "4000 eur is toch rap verdiend??"... volledig mee eens, maar 4000 eur overgehouden/gespaard/opzijgezet dat duurt wel wat langer dan verdienen hé.

                        Enfin, de rekening moet ieder voor zich maken maar ben er vast van overtuigd dat ik niet de enige ben die hierover zo over denkt. Er is nog altijd een verschil tussen "kunnen betalen" en "willen betalen". En degene die het "kunnen" zullen er vast wel es over nadenken want anders zouden ze in 't leven ni staan waar ze nu staan.

                        my ²c.
                        Porsche 996 GT3 RS
                        Porsche 964 RS
                        BMW ///M3 e30
                        Mercedes c250 CDI AMG
                        www.flamebox.be

                        Comment


                        • #14
                          LPG installeren!!
                          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                          Comment


                          • #15
                            Als het verbruik financiëel niet uitmaakt, blijft toch het beperkte rijbereik. Als je elke 300km aan de pomp staat naar Zuid-Frankrijk...pfff.

                            Los daarvan, ik heb ooit de vergelijking gemaakt tussen mijn 330d nieuw, en een tweedehands M3 (<1j,<10k km).
                            Alles meegerekend: BIV, rijtaks, brandstofkost en -verbruik, verzekering etc, zou de M3 op een gebruik van 4j/40000km, een €4000 per jaar extra kosten. Dat lijkt me nog redelijk.

                            Comment


                            • #16
                              wat ben je met zo een wagen als je elke keer als je aan de lichten naast een dikke m3 staat en denkt "wat gaat dit sprintje mij weer kosten."

                              het doet mij eigenlijk een beetje aan dit denken

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                              Last edited by ; 04/11/2010, 16:23.

                              Comment


                              • #17
                                Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                volledig oneens mee!!!

                                Zelf zou ik ook liever een C63AMG hebben dan onze 250 cdi.... aankoop en taks, geen probleem... maar aan 30.000km/jaar ga je toch al effe tellen.

                                c250 cdi: met 70 eur diesel geraak ik 850km ver.
                                c63 AMG: met 90 eur naft geraak ik 430km ver

                                dus grof gerekend:

                                op 30.000km kost de c63 AMG mij: 6300 eur
                                op 30.000km kost de c250 cdi mij: 2500 eur

                                Ongeveer 4000 eur/jaar... enkel en alleen maar aan "naft", dat stemt tot nadenken. Op 4j tijd is dat 16.000eur. Dat kan je aan andere zaken misschien beter besteden, bijvoorbeeld rasechte "toys".

                                4000eur/jaar klinkt misschien weinig, want inderdaad "4000 eur is toch rap verdiend??"... volledig mee eens, maar 4000 eur overgehouden/gespaard/opzijgezet dat duurt wel wat langer dan verdienen hé.

                                Enfin, de rekening moet ieder voor zich maken maar ben er vast van overtuigd dat ik niet de enige ben die hierover zo over denkt. Er is nog altijd een verschil tussen "kunnen betalen" en "willen betalen". En degene die het "kunnen" zullen er vast wel es over nadenken want anders zouden ze in 't leven ni staan waar ze nu staan.

                                my ²c.
                                En dan vergeet je nog dat je tegen dat je eerste set banden op je C250 op is je waarschijnlijk al aan je 4e set achterbanden op die AMG zit

                                Comment


                                • #18
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                  Als het verbruik financiëel niet uitmaakt, blijft toch het beperkte rijbereik. Als je elke 300km aan de pomp staat naar Zuid-Frankrijk...pfff.

                                  Los daarvan, ik heb ooit de vergelijking gemaakt tussen mijn 330d nieuw, en een tweedehands M3 (<1j,<10k km).
                                  Alles meegerekend: BIV, rijtaks, brandstofkost en -verbruik, verzekering etc, zou de M3 op een gebruik van 4j/40000km, een €4000 per jaar extra kosten. Dat lijkt me nog redelijk.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  En dan vergeet je nog dat je tegen dat je eerste set banden op je C250 op is je waarschijnlijk al aan je 4e set achterbanden op die AMG zit

                                  Klopt inderdaad.

                                  Het probleem is gewoon dat mensen appelen met peren vergelijken.

                                  Een tweedehands C63 of een M3 die hetzelfde kost als een C250CDi of een 320d gaat niet op als vergelijking. Het éne kan je je permitteren, het andere misschien niet.

                                  Als je de twee wil vergelijken, kijk dan hoeveel de totaalkost van de auto zal zijn (bezine, taks, banden, onderhoud, verzekering, etc) wanneer je hem plant te vervangen.
                                  Zal de C63 je op vier jaar 20000 Euro kosten en de C250 CDi 10000 Euro, dan moet je ofwel een C63 vinden die 10000 Euro goedkoper is dan die C250 die je overweegt (en het OK vinden dat je een minder nieuwe auto zal hebben die leuker rijdt), ofwel moet je voor jezelf uitmaken dat je 10000 Euro wil spenderen aan die AMG.

                                  Ikzelf heb de afweging gemaakt toen ik mijn AMG kocht. Ik wist dat het duurder zou zijn dan ik eigenlijk gepland had (gezien ik eerder naar een 740i of E500 mikte).
                                  Mijn madam heeft me gevraagd wat ik met dat geld wou doen dat ik extra opzij ging zetten... "Ah... later een mooiere auto mee kopen natuurlijk !" (of welk antwoord verwacht je anders van een autofan).
                                  Gezien de korting etc die ik kreeg, was het dus snel besloten. En ik heb nog geen moment spijt gehad.
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #19
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                    Volledig mee ééns . Ik erger me aan mensen die aan het verbruik denken .
                                    Al je je zoiets toch kunt permiteren wat maakt het dan uit of hij 15of 25liter verbruikt .
                                    Jaarlijks 2000euro tax betalen en pinnig doen over het verbruik.
                                    Zoiets gaat echt geen 10liter verbruiken maar eerder het dubbel. Als je zuinig wilt koop een 200 cdi met amg pakket.
                                    Tax betaal je maar 1 kéér om de jaar dat zal geen probleem zijn, maar het verbruik is wel belangrijk voor iemand als mij die elke dag rijdt.
                                    Ik wil niet bij elke tankstation stoppen en opnieuw tanken.

                                    Comment


                                    • #20
                                      Ik zou doen wat Swede eerder al zei. Koop u een e500 die al voldoende krachtig is (zeker de versie met 388pk) en een pak zuiniger. Met zo'n wagen laat ge ook al 95% van het wagenpark achter u.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X