Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volvo 2.4 benzine motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • volvo 2.4 benzine motor

    iemand ervaring met deze motor in de 170pk versie? is toch een gedownsizede 2.5 5-pitter, niet?

    kan je die ook op lpg leggen, of is het bij dit type motor niet aan te raden?

    hoe zit het met verbruik? en heeft die een riem of ketting (bij riem: wanneer te vervangen)?

  • #2
    ongelooflijk sterke en betrouwbare motor,D riem moet worden vv op 120 of 160d km afhankelijk van bouwjaar. Wel een zuipschuit
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #3
      ik heb een 2.4T in een C70... 190pk, super motor , en denk niet dat het ook enig probleem zou geven op LPG te leggen... mijne is van '03 dus riem maar op 160k, bij die van '98 tot '?? idd op 120k

      mijn verbruik 11-12l ...weinig autostrade

      kopen?

      Comment


      • #4
        dat is gewoon de 2.5 5-pitter

        Dat is dus de eerste die in de 850 gelegd geweest is. Een enorm soepele en mooi klinkende motor.
        Die kan heel wat kilometers aan en is uitstekend geschikt om er even veel op lpg te bollen.
        Zoek maar een 850, S70 of V70 op lpg in occasie, en je zal zien dat er enkele tussen zitten met > 300 000 km.

        Hij is niet zo zuinig, maar wél zuiniger dan zijn 2.0-afgeleide.
        En op lpg is dat verwaarloosbaar.

        Riem of ketting zou ik moeten opzoeken, weet ik niet zo vanbuiten.
        __________________________

        2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

        Comment


        • #5
          Soepel, klinkt goed, klimt niet super graag in de toeren en in een S80 vlot, maar niet meer dan dat. Beetje te sloom ivg met het verbruik, imo. Maar wel een aangenaam blok.

          Comment


          • #6
            In de tijd dat ik nog een S60 had regelmatig een S60 2.4 als vervangwagen gehad. De 140 pk versie was ongelooflijk tam. De 170 pk soortgenoot was echt prettig om rijden. Vooral het 'lichte' karakter in vergelijking met mijn diesel viel me daarbij op.

            Comment


            • #7
              Kennis van me heeft een V50 2.5 met automaat. Die zit aan 9L gem. verbruik.

              Comment


              • #8
                2.4 170 pk vijfpitter .......
                een van de lekkerdere motoren ooit.

                Comment


                • #9
                  Zeer goede motoren, lusten inderdaad wel een slok als je ze sportief gebruikt.
                  Mijn vader heeft een V70 2.4 170 pk van 2001 zijn gemiddelde verbuik is 8.5 liter.
                  Motoren hebben een distributieriem en geen ketting.

                  Op LPG doen ze het heel goed enkel uitkijken vanaf 2000 zijn ze met deze motoren overgeschakeld op vaste klepstoters i.p.v. de hydraulische welke een extra smering vereisen bij LPG.
                  '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                  '08 S60 2.4D
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                  Comment


                  • #10
                    gisteren een testrit gedaan. Was zwaar ontgoocheld. Ik vond de motor voor 170pk extreem weinig pit hebben.

                    Ik rij sinds 2 weken (voor het eerst) met een diesel (116d), en miste bij de volvo duidelijk koppel onderin. Ben ik nu een dieselrijder geworden?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                      gisteren een testrit gedaan. Was zwaar ontgoocheld. Ik vond de motor voor 170pk extreem weinig pit hebben.

                      Ik rij sinds 2 weken (voor het eerst) met een diesel (116d), en miste bij de volvo duidelijk koppel onderin. Ben ik nu een dieselrijder geworden?
                      Als je koppel onderin wil zou ik voor de 2.4T of 2.5T gaan.
                      '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                      '08 S60 2.4D
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                        gisteren een testrit gedaan. Was zwaar ontgoocheld. Ik vond de motor voor 170pk extreem weinig pit hebben.

                        Ik rij sinds 2 weken (voor het eerst) met een diesel (116d), en miste bij de volvo duidelijk koppel onderin. Ben ik nu een dieselrijder geworden?
                        Je moet de motor hoger in toeren houden. Rijdt veel leuker en verbruikt daarom niet meer (zie ook topic in Techniek-gedeelte).

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                          gisteren een testrit gedaan. Was zwaar ontgoocheld. Ik vond de motor voor 170pk extreem weinig pit hebben.

                          Ik rij sinds 2 weken (voor het eerst) met een diesel (116d), en miste bij de volvo duidelijk koppel onderin. Ben ik nu een dieselrijder geworden?
                          ja ...

                          Comment


                          • #14
                            hij mag zijn 116d hebben

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                              ja ...
                              kort en bondig

                              Comment


                              • #16
                                2.4T heeft koppel genoeg vind ik, ik mankeer nooit power/vlotheid

                                Comment


                                • #17
                                  Een turbo benzine moet je dan ook chippen hè
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                                    2.4T heeft koppel genoeg vind ik, ik mankeer nooit power/vlotheid
                                    turbo he...
                                    maar die klimt niet meer zo lekker tot 6500 tr. Of wel?

                                    Comment


                                    • #19
                                      hier klimt die wel vlot tot redline ja, heb wel een automaat dus iets boven 6000 rpm schakelt die al bij planken (niet gechipt)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                                        hier klimt die wel vlot tot redline ja, heb wel een automaat dus iets boven 6000 rpm schakelt die al bij planken (niet gechipt)
                                        Die van mij enkel in 1ste versnelling tot 6000 rpm (beperking van het vermogen in 1ste versnelling) bij alle andere versnellingen gaat die door tot 6500 rpm . (niet gchipt)
                                        '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                        '08 S60 2.4D
                                        http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                        http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                                        Comment

                                        Working...
                                        X