Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe best een importwagen uit Duitsland betalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe best een importwagen uit Duitsland betalen

Heeft iemand veel ervaring met import uit Duitsland,
    heb een exclusieve quattro 80 op het oog in Berlijn,
    alsook een M3. Maar bedragen van 25.000 steek
    ik best niet onder m'n vloermat zeker om 800km
    te rijden?

yu merci

Overschrijven en dan ophalen
    ----------------------------------------------------------------------------------
    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
    Pictures here: BMW 7 Series
    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
    It might need half a starsystem to turn around,
    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Alle auto's die ik totnogtoe in Duitsland ben gaan halen werden steeds op voorhand betaald via een Europese overschrijving. Heb nog geen enkele keer problemen ondervonden. Als het Autohaus waar je koopt een serieuze indruk nalaat, dan kan je die vooruitbetaling zonder kopzorgen doen in vertrouwen.

Comment

Voor mij geldt hetzelfde, ik heb ook vooruit betaald en dan gaan ophalen. Was wel bij een officiele BMW dealer...

Indien het particulier is, zou ik het zo wel niet doen denk ik. Best dan eens bij de bank navragen wat het veiligste is.

Comment

Er is een mogelijkheid om een Europese overschrijving te doen met spoed. 's Morgens de betaling doen en 's namiddags de auto afhalen is perfect mogelijk. Kost wel iets van 15€ ofzo. Zo heb ik het toch de laatste keer gedaan.
          Anders een gecertificeerde bankcheque.

Comment

.......nog even vergeten te vermelden dat ge in principe niet met zoveel cash geld onderweg moogt zijn. Als ik me niet vergis is daar een max. van 15K.

Comment

Een checque moesten ze bij mij toch niet van weten precies, ook geen bankcheque, al kan dat laatste ook aan de gebrekkige communicatie (Duits in mijn geval, Engels in hun geval) gelegen hebben
              Heb uiteindelijk dan in België een identieke wagen gevonden aan dezelfde prijs, dus heb er verder geen ervaring mee. Ik ging dan maar voor cash gaan. Maar een veilig gevoel geeft dat niet echt natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kjeff Deblauwe RS4 Bekijk Berichten
                Heeft iemand veel ervaring met import uit Duitsland,
                heb een exclusieve quattro 80 op het oog in Berlijn,
                alsook een M3. Maar bedragen van 25.000 steek
                ik best niet onder m'n vloermat zeker om 800km
                te rijden?

yu merci
                Of je nu 5 eur of 25.000 eur op zak hebt, dat zien de mensen toch niet aan je?

Comment

Neen, maar je zal maar eens een redelijk serieus ongeval krijgen ofzo, en dan moeten vaststellen in het ziekenhuis later dat het geld foetsie is.

Maar een willekeurig voorbeeldje he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    zo'n risico neem je gewoon niet.
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Nee, maar het mag officieel niet.

Nu ja, ik heb al een B7 RS4 cash betaald in Germany . Cash blijft de way to go, omdat je de auto eerst wilt zien IRL voor je hem betaalt. Alleszins, ik toch.

Comment

heb mijn Porsche ook cash betaald in Munchen. En heb toch de indruk dat ze dat liefst hebben!
                        Ze gaan wel eerst met uw geld naar de bank om te checken of alles echt is! en dat voelt wel raar aan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Nu ja, ik heb al een B7 RS4 cash betaald in Germany . Cash blijft de way to go, omdat je de auto eerst wilt zien IRL voor je hem betaalt. Alleszins, ik toch.
                          Voila.

Comment

Ik steek ze in m'n schoen, dus ik zal wat hoger lopen aan de ene kant
                            merci voor de tips alleszins

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              .......nog even vergeten te vermelden dat ge in principe niet met zoveel cash geld onderweg moogt zijn. Als ik me niet vergis is daar een max. van 15K.
                              ??

Er is een meldingsplicht aan de douane wanneer je naar landen buiten de EU reist als je meer dan € 10.000 bij je hebt.

Als je binnen de EU reist met meer dan € 10.000 op zak heb je geen meldingsplicht tov de douane. Wanneer de douane het geld opmerkt kunnen ze daar wel vragen over stellen. Een antwoord 'ik ga die auto daar kopen' is dan ook meer dan voldoende.

Comment

Ik weet uit ervaring dat wanneer je cash betaalt, je vaak nog extra korting krijgt.

Comment

Working...
                                X