Ik vraag mij af of er hier zijn die deze administratieve molen al eens meegemaakt hebben, en mij kunnen adviseren?
Situatie: mijn bvba heeft een auto X die bijna 5 jaar oud is. Ik wil die onttrekken en verder privé (door mijn vrouw) laten gebruiken, en een nieuwe Y laten aanschaffen door de bvba. Welke papierwinkel dient er doorlopen te worden, met welke papieren, in welke volgorde, en wanneer schiet ik best in gang?
Ik denk aan (maar misschien ontsnappen mij er nog?):
- Papieren die in de garage toekomen samen met de nieuwe wagen
- Melding aan de verzekeringsmaatschappij van gebruik van de auto X => afsluiten nieuwe BA verzekering voor X
- Melding aan de verzekeringsmaatschappij van gebruik van de auto Y => aanpassen polis voor X naar polis voor Y
- Keuring van auto X
- Aanvraag nieuwe nummerplaat voor auto X
- Opstellen onttrekkingsdocument van X voor boekhouding bvba
- Schatten restwaarde auto X (voor bepalen BTW)
- Bijkomende vraag: mag ik bij levering van Y onmiddellijk de nummerplaten van X afschroeven, op Y laten monteren en ermee wegrijden?
Iemand ervaring mee, of nuttige tips in dit verband?
Situatie: mijn bvba heeft een auto X die bijna 5 jaar oud is. Ik wil die onttrekken en verder privé (door mijn vrouw) laten gebruiken, en een nieuwe Y laten aanschaffen door de bvba. Welke papierwinkel dient er doorlopen te worden, met welke papieren, in welke volgorde, en wanneer schiet ik best in gang?
Ik denk aan (maar misschien ontsnappen mij er nog?):
- Papieren die in de garage toekomen samen met de nieuwe wagen
- Melding aan de verzekeringsmaatschappij van gebruik van de auto X => afsluiten nieuwe BA verzekering voor X
- Melding aan de verzekeringsmaatschappij van gebruik van de auto Y => aanpassen polis voor X naar polis voor Y
- Keuring van auto X
- Aanvraag nieuwe nummerplaat voor auto X
- Opstellen onttrekkingsdocument van X voor boekhouding bvba
- Schatten restwaarde auto X (voor bepalen BTW)
- Bijkomende vraag: mag ik bij levering van Y onmiddellijk de nummerplaten van X afschroeven, op Y laten monteren en ermee wegrijden?
Iemand ervaring mee, of nuttige tips in dit verband?
Comment