Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen maar geen factuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

als je nonkel nergens die 7000€ op papier staan heeft, zal hij niet ver komen vrees ik. 500€ winst op die wagen is trouwens ook niet veel dus zullen ze (rechtbank) ook hun twijfels hebben over de "zo gezegde" 7000€.
    want trek er de btw vanaf en hij zou die wagen met verlies verkocht hebben.

als natuurlijk dezelfde wagen zoals uw nonkel in occasie bv 13000€ staat, zou je idd kunnen aanvechten dat de verkoopprijs veel te laag was. maar als een gelijkaardige wagen ook voor een 7500€ a 8000€ verkocht wordt, zal de 7000€ overname wel wat hoog geweest zijn.

veel succes
    wimoptiek.be op

Comment

Ik heb vandaag nogmaals contact gehad met de district manager van D'Ieteren voor Oost- en West - Vlaanderen.
      Hij zit ook verveeld met de zaak en heeft ook al uitleg gevraagd aan Verstraeten.

Ik heb hem meegedeeld dat het plan van Verstraeten al van in den beginne gesmeed geweest is aangezien er helemaal niets op papier staat.
      Geen overname contract, geen kopie van de bestelbon, geen factuur, geen bewijs van betaling van een voorschot.

Het is ook niet normaal dat men 6 à 7 keer naar de garage moet gaan om uw factuur te eisen van een nieuwe wagen. Die persoon van D'Ieteren moet toch ook aanvoelen dat er hier iets serieus mis is.

Ik heb ook meegedeeld aan de district manager dat hij garage Verstraeten op de hoogte mag brengen en mag meedelen als de zaak niet rechtgetrokken wordt dat we dan naar de correctionele rechtbank stappen wegens oplichting.
      Er zit een advocaat in de familiale verzekering en die kunnen we dan aanspreken om voor ons te pleiten.

Ook heb ik de district manager op de hoogte gebracht van deze thread op het forum en dat deze al gelezen is door 1600 personen. Dus hoe meer mensen deze lezen, hoe meer druk wij kunnen uitoefenen om de zaak recht te trekken.

Spijtig genoeg is zijn oude wagen al verkocht anders ging ik die gaan ophalen in de garage, er is immers toch geen overname contract ondertekend.

Comment

Verstraeten.. ik ken ook 2 mensen die er een auto gekocht hebben, en die daar nu niet meer gaan.
        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
          als je nonkel nergens die 7000€ op papier staan heeft, zal hij niet ver komen vrees ik. 500€ winst op die wagen is trouwens ook niet veel dus zullen ze (rechtbank) ook hun twijfels hebben over de "zo gezegde" 7000€.
          want trek er de btw vanaf en hij zou die wagen met verlies verkocht hebben.
          btw?

Nog nooit gehoord van marge-regeling zeker?

Comment

Schandalig dat ze mensen zo oplichten! Ik wens je nog veel succes met de verdere afhandeling!
            gr
            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
            Current:
            1987 Mercedes-Benz W124 200D
            1979 Mercedes-Benz W123 280E
            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
            Ex:
            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
            1976 Mercedes-Benz W123 250
            1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
            1980 Mercedes-Benz W123 280
            1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

D'Ieteren is een reden om geen VAG-product te kopen
              - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Je kunt de invoerder toch niet verantwoordelijk stellen voor een sjoemelende dealer. Indien deze garage effectief dubieuze praktijken voert, wat hier links en rechts geïnsinueerd wordt, zullen ze snel hun concessie kwijt zijn. En pardon my French, maar ergens is je oom toch ook wel een simpele ziel geweest in deze affaire he.
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

dus als iemand met het syndroom van Down in een winkel stapt, dan moogt ge die bedriegen?
                  Het is aan de verkoper om zich eerlijk op te stellen en te zien dat alles in orde is.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Geen overname contract ?
                    Opgeven als gestolen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                      Je kunt de invoerder toch niet verantwoordelijk stellen voor een sjoemelende dealer. Indien deze garage effectief dubieuze praktijken voert, wat hier links en rechts geïnsinueerd wordt, zullen ze snel hun concessie kwijt zijn. En pardon my French, maar ergens is je oom toch ook wel een simpele ziel geweest in deze affaire he.
                      Inderdaad, ik heb contact met iemand van D'ieteren en die spreekt dat voor een overname kwestie, want daar is het nu naartoe verschoven, hij niets kan ondernemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        dus als iemand met het syndroom van Down in een winkel stapt, dan moogt ge die bedriegen?
                        Het is aan de verkoper om zich eerlijk op te stellen en te zien dat alles in orde is.
                        Dat is mijn mening ook. De verkoper dient zich eerlijk op te stellen, hij moet inderdaad zijn boterham verdienen maar hij mag de mensen niet oplichten. Hij moet dus alles op papier zetten en niet zoals hier alles achter houden en dan eventjes met de cijfertjes goochelen om de rekening te laten kloppen.

Comment

wat is de marktwaarde van zijn vorige auto, zowel particulier als bij overname door een dealer?
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            wat is de marktwaarde van zijn vorige auto, zowel particulier als bij overname door een dealer?
                            De 1.4TDI Formula Sport (Ik vermoed dat het deze wagen is?) staat in het boekje van vorige maand aan 6.120 als overname bij bouwjaar 2006 met een verkoop van 7.380 EUR. Weliswaar met een nieuwprijs van 14.775 EUR...
                            Last edited by ; 07/07/2010, 11:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door casper_remapped Bekijk Berichten
                              Inderdaad, ik heb contact met iemand van D'ieteren en die spreekt dat voor een overname kwestie, want daar is het nu naartoe verschoven, hij niets kan ondernemen.
                              Die mannen zijn dus het probleem aan het verschuiven.
                              En komen dus op voor hun garagist ipv de klant.
                              Proper mannen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Geen overname contract ?
                                Opgeven als gestolen...
                                Nog zo gek niet.

Comment

maar dan zou je wel een sleutel in je handen moeten hebben denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                    Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                    De 1.4TDI Formula Sport (Ik vermoed dat het deze wagen is?) staat in het boekje van vorige maand aan 6.120 als overname bij bouwjaar 2006 met een verkoop van 7.380 EUR. Weliswaar met een nieuwprijs van 14.775 EUR...
                                    hetgeen ik ook al geschreven heb.
                                    als die wagen aan een normale prijs herverkocht is.....
                                    gaat een garage geen 7000€ betalen om door te verkopen aan 7500.
                                    het is nog altijd geen liefdadigheidsinstelling.
                                    wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      btw?

Nog nooit gehoord van marge-regeling zeker?
                                      geen btw dan maar dan nog gaan ze meer dan 500€ winst willen maken. ze moeten de wagen helemaal opkuisen nakijken en 1jaar garantie geven.
                                      moest de wagen aan een opkoper verkocht zijn, gaat de garage geen of heel weinig winst maken. maar aangezien de wagen in hun eigen garage verkocht geweest is.
                                      wimoptiek.be op

Comment

Uiteraard hebben ze hier geen 500 euro winst gemaakt maar zeker het tienvoud.
                                        Aangezien ze in eerste instantie de eco premie en DPF premie in hun eigen zak wouden steken ( 3000 euro).
                                        Na herhaaldelijk aandringen om toch een factuur te krijgen konden ze niet anders dan die premies op de factuur zetten en hebben ze dan maar het verschil gemaakt met de overname......

De overgenomen auto is tegen een relatieve lage prijs verkocht geweest zodat die snel weg was, zoniet dan was ik die nu al gaan terughalen...

Comment

ik wil niet den ambetanterik uithangen, maar een vlugge check op kapaza, geeft 8resultaten en telkens van 7000 tot 7800€.

het blijft natuurlijk een rare situatie en je wilt opheldering dat is logisch.
                                          maar bel bv. eens naar een andere seat garage en vraag telefonisch wat ze nog geven voor de wagen. ze gaan toch een richtbedrag kunnen geven en het zal er geen 4000€ naast zitten. (ofwel zeggen ze 4000€ ofwel 7000€)

vraag het desnoods aan dieteren zelf aangezien je toch al met hun contact gehad hebt
                                          wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                          X