Mededeling

Collapse
No announcement yet.

range rover lichte vracht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• range rover lichte vracht

Hoi,

Stel... ik koop een range rover 2.5dse ('9 en ik doe de nodige aanpassingen om deze in te schrijven als lichte vracht.
    Ik weet dat je geen BIV moet betalen en dat de rijtax ca. een 120€ is.

Hoe zit het nu eigenlijk met de verzekeringen? Is hier een merkbaar verschil in, of moet ik het daar niet voor laten?

Het idee zint me wel, maar ik zou toch eerst wat meer willen weten hoe het juist zit met de verzekeringen...

Alvast bedankt!!

Groeten

De achterbank zal je moeten verwijderen. Heb je daar rekening mee gehouden ?

Verder moet je geweldig opletten met de Range Rovers van die jaren. De airco-unit, radio-unit incl cd-wisselaar, maar vooral de luchtvering laten het nogal eens afweten. En vooral de herstelkosten vd luchtvering zijn gigantisch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
      De achterbank zal je moeten verwijderen. Heb je daar rekening mee gehouden ?

Verder moet je geweldig opletten met de Range Rovers van die jaren. De airco-unit, radio-unit incl cd-wisselaar, maar vooral de luchtvering laten het nogal eens afweten. En vooral de herstelkosten vd luchtvering zijn gigantisch
      Daar is inderdaad rekening mee gehouden

Range rovers van '98? Ik ken verschillende mensen die er eentje hebben gehad en nooit veel problemen mee gehad.
      Een keertje blaasbalken moeten veranderen alhoewel dit niet persé nodig was (zakte gewoon naar beneden als contact afstond, maar blaasde gewoon terug op wanneer je hem terug startte.)

Niemand die hier met ervaring heeft met lichte vrachten?

Bedankt MBman

Comment

De verzekering bij een lichte vracht is iets duurder.

Anders moeten we ff concrete cijfers gebruiken. Een Range Rover 2.5DSE heeft 13 fiscale pk en 136pk.

Normaal inschrijven zou je dus kosten:
        BIV: 346,80
        jaarlijks: 686,86.

Bij lichte vracht:
        BIV: 0
        jaarlijks: een 70 euro ?

Is het een BTW-wagen die je koopt op een bedrijf ?

Comment

Waarom zoek je geen 4.0 of 4.6 op gas ?

Comment

Zou inderdaad op de zaak komen te staan en evt. ook gebruikt worden voor vervoer.

Ik heb zelf niet direct ervaring met de 4.6hse motoren. Ik vond de 2.5 vrij goed en aangenaam rijden, doch iets te licht voor zo'n mastodont in beweging te brengen (vooral te merken bij acceleratie).
            Altijd een voorstander geweest van diesel

Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van die 4.6 motoren?

Groeten en bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilliam
              Altijd een voorstander geweest van diesel
              ik ook, vind diesel aangenamer rijden

ik vind wel hun uitstoot niet zo leuk + de literprijs prijs tov gas

ff off-topic : heb papa dax nog nooi zo proper gezien als laatst met zen medaille

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilliam
                Zou inderdaad op de zaak komen te staan en evt. ook gebruikt worden voor vervoer.
                Dan heb je ook een groot fiscaal voordeel

Ik zou niet twijfelen, enkel je verzekering gaat een beetje hoger zijn. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de lagere taksen en het fiscale voordeel.

Over de motor: 3 kennissen hebben met zo'n 4.6 gereden. Voor zover ik er weet van heb, hebben ze met de motor zelf geen noemenswaardige problemen gekend.
                Voor meer info kan je hier eens kijken: http://www.rangerovers.net/rrbuying.htm

Things to Check on a 4.0/4.6
                The 4.0/4.6 models are just as subject to leaks as the Classic models. Coolant leaks are not uncommon, including thermostat housing, hose leaks. Head gasket leaks seem to be especially common on the later model years. Popular oil leak points include the crankcase pan and the pinion seals. There were several recall campaigns on the earlier models, including one to address coolant leak problems; make sure the work was done. See if the Message Center indicates any faults when you turn on the ignition; this gives a good indication as to whether all the electrical and electronic features are operating. Make sure all the electric door locks work. Check the function of the air suspension (see above) and climate control. For the latter, just punch the "Auto" button and set the desired temperature, making sure the system heats or cools properly. Check out the items mentioned in Range Rover 4.0/4.6 Common Problems and Fixes. Various other problems which it might pay to check for are detailed in Ms Mango's Range Rover Web, including those experienced by other owners.

Comment

Working...
                X