Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 2.0 Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Saab 9-3 2.0 Turbo

    Momenteel steekt deze Saab 9-3 2.0 Turbo mijn ogen uit. Heeft er iemand ervaringen met die bakken qua onderhoudskost, verbruik, rijplezier?

    Zeer aanlokkelijk aanbod, wat mij betreft. Zeker met zo'n prijs...

  • #2
    Verbruik zal tussen de 9 en de 12 liter liggen, afhankelijk van je rijstijl...

    Comment


    • #3
      onderhoud van Saab vindt ik niet het meest goedkope .

      Ik rij graag met de mijne , maar verwacht geen Audi of BMW rijgedrag / afwerking hè .
      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
        onderhoud van Saab vindt ik niet het meest goedkope .

        Ik rij graag met de mijne , maar verwacht geen Audi of BMW rijgedrag / afwerking hè .
        't Blijft inderdaad een auto met veel pk's op de voorwielen, maar ik zie mezelf toch niet op circuit gaan met zoiets. Ik ben op zoek naar een auto met redelijk wat luxe binnenin, maar ook een leuke duw in de rug als je op de gaspedaal duwt. Een bovengemiddeld snelle cruiser, zeg maar. Daarmee dat'k eigenlijk uitkom bij die 2.0 Turbo's: 185 pk is niet niks. Zeker niet aangezien ik van een VW Polo 1.4 met 80pk kom

        De afwerking zal binnenin inderdaad niet op Audi-niveau zitten, maar dat kan je ook niet verwachten voor zo'n auto met zo'n prijs, denk ik. Als ik een gelijksoortige Audi/BMW wil, met evenveel pk's en in dezelfde staat, ben ik heel wat meer kwijt vrees ik. En dan nog, qua uiterlijk: Saab >>>> Audi. Bekijk die lijn toch eens

        Zijn er mankementen waar ik op moet letten? Sleet op bepaalde plaatsen? En wat soort kosten mag je verwachten met zo'n auto (bvb de Turbo die waarschijnlijk wel vrij sleetgevoelig is?)?

        Comment


        • #5
          Stuur eens een pm naar Greg. Die heeft er nog zo eentje gehad, dacht ik.

          Comment


          • #6
            Dat Opel onderstel weet niet zo goed raad met al dat vermogen. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dat model. De 900 die hiervoor kwam was de tot nu toe laatste Saab. Hopelijk brengt Spyker ze weer.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
              onderhoud van Saab vindt ik niet het meest goedkope .

              Ik rij graag met de mijne , maar verwacht geen Audi of BMW rijgedrag / afwerking hè .
              Rijgedrag van bmw vind ik ni zo allez de 1reeks toch niet,maar das ook geen echte bmw de 3reeks dat moet goed rijden.

              Comment


              • #8
                Ik heb er zo eentje gehad als weekendkar gedurende enkele maanden. Ruime comfortabele snelle cruiser, turbo geeft een ferme duw in de rug.

                Comment


                • #9
                  probeer deze link is qua advies

                  www.saabforum.nl
                  TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                  Comment


                  • #10
                    Lekkere, karaktervolle auto's die veel km's aankunnen, nog een lekkere turboduw geven en veel tuningpotentieel hebben. Ermee rijden is een ervaring op zich, al is het inderdaad geen bochtenridder, maar een bovengemiddeld snelle cruiser). Zwakke punten die ik weet, slechte display van de SID (displays, niet moeilijk op te lossen), en risico op black sludge (drab die ontstaat door carterdampen waarvan de motor kapot kan van draaien).

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Dat Opel onderstel weet niet zo goed raad met al dat vermogen. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dat model. De 900 die hiervoor kwam was de tot nu toe laatste Saab. Hopelijk brengt Spyker ze weer.
                      De 900 die hiervoor kwam was het eerste 100% GM product...

                      Ik denk dat jij de classic 900 bedoelt?
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Lekkere, karaktervolle auto's die veel km's aankunnen, nog een lekkere turboduw geven en veel tuningpotentieel hebben. Ermee rijden is een ervaring op zich, al is het inderdaad geen bochtenridder, maar een bovengemiddeld snelle cruiser). Zwakke punten die ik weet, slechte display van de SID (displays, niet moeilijk op te lossen), en risico op black sludge (drab die ontstaat door carterdampen waarvan de motor kapot kan van draaien).
                        even aanvullen:

                        - black sludge moet je inderdaad zeker van zijn dat die kar het niet heeft en liefst nog eens de Mod6 hebben dat hij het in de toekomst ook niet gaat hebben.

                        - als de pixels van de SID of ACC het begeven = 75 euro (opsturen naar in engeland gespecialiseerd bedrijf, +/- 2 weken kwijt)

                        - kunnen last hebben van trillingen (meestal in de aandrijfassen als het niet aan de balancering van de wielen ligt)

                        - ophanging is niet van de sportiefste, een ander setje schokdempers en powerflex-rubbers is aan te raden

                        - rijplezier: vage middenstand van het stuur, maar er valt leuk mee te rijden, zeker omdat je in heerlijke zetels zit (missen wel wat zijdelingse steun voor het echte bochtenwerk)

                        zeker die motor kiezen in ieder geval, heeft heel wat tuningpotentieel ziet er ook een mooie complete wagen uit. wel raar dat de SE-badges er niet ophangen

                        't is dus vooral een snelle autobahn-cruiser
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

                        Comment


                        • #13


                          Deze mss? Wel een 9000 maar wat een prachtstaat.
                          Aan de nummerplaat te zien lijkt het me van iemand die toch niet meer van de jongste is.
                          Nu ja foto's kunnen bedriegen he.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door LanciaMan Bekijk Berichten
                            http://www.autozone.be/saab_9000_23-...5&locale=nl_BE

                            Deze mss? Wel een 9000 maar wat een prachtstaat.
                            Aan de nummerplaat te zien lijkt het me van iemand die toch niet meer van de jongste is.
                            Nu ja foto's kunnen bedriegen he.
                            Da's een knapperd
                            Die zou ik veel liever dan een 9-3 hebben eigenlijk...

                            Comment

                            Working...
                            X