Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 SB: lederen zetels of alcantara/leder sportzetels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A3 SB: lederen zetels of alcantara/leder sportzetels

Hey!

Ik mag op het werk een nieuwe lease wagen bestellen met volgende config:

Audi A3 Sportback 1.6TDI Start/stop 105pk Attraction
    • Pack Clima - x Attraction
    • Pack Lounge Attraction
    • Pioneer Navi

Ik zit te twijfelen over de binnenbekleding: "Gewone zetels: zwart vienna leder" of "Sportzetels: zwart alcantara/leder".
    Beiden voor de zelfde prijs. Langs de ene kant heb ik een volledig leder interieur maar wel de gewone zetels, langs de andere kant het (imo iets minder mooie) alcantara maar wel met sportzetels.
    Wat weegt volgens jullie het meeste op?

Sportzetels Alcantara leder:

Gewone zetels leder:

Ten slotte twijfel ik ook nog tussen de kleuren "Meteoorgrijs" of "Lavagrijs". Dit in combinatie met alu dakrails.
    Ik vind op het web echter bitter weinig foto's van meteoorgrijs met alu dakrails. Iemand die toevalig deze config heeft?

Bedankt!
    Last edited by ; 10/05/2010, 15:23. Reden: Toevoeging kleuren

Ik vind alcantar
    Zit zoveel zachter, aangenamer.

Voor mij persoonlijk geen moeilijke keuze. Zeker niet met de sportzetels.

Qua onderhoud: geen idee Dit doe ik niet...

Comment

Sportzetels >>>>> gewone zetels

Ik heb zelfs nog liever stoffen sportzetels dan lederen gewone zetels.
      AutoMinded.be

Comment

Als het een leasingauto betreft zou ik sowieso voor de sportzetels opteren: omwille van het zitcomfort.
        Volleder is mooi, maar aan de andere kant vind ik dat alcantara er 'als nieuw' blijft uitzien, itt leder...
        Bovendien (maar ook dit is natuurlijk subjectief) vind ik de gewone zetels er 'vreemd' uitzien in...
        Mijn mening: ga voor sportzetels!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
          Volleder is mooi, maar aan de andere kant vind ik dat alcantara er 'als nieuw' blijft uitzien, itt leder...!
          Ik had juist ergens het omgekeerde gelezen. Volgens een andere site zie je bij Alcantara snel het verschil tussen de zetels die wel en niet gebruikt worden. Iemand die dit al gemerkt heeft?

Comment

In de A4 is het me nog niet opgevallen alleszins.
            Sinds juni 2008 -> 45k km ongeveer.
            Onze A3 is nog te jong voor een oordeel

Ik vrees wel als je richting de 100k gaat, dat Alcantara meer versleten lijkt dan leder.
            Hoe lang moet je met deze rijden? 4j/140k km?
            En als het kapot is, gewoon laten vervangen? Toch leasingwagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
              In de A4 is het me nog niet opgevallen alleszins.
              Sinds juni 2008 -> 45k km ongeveer.
              Onze A3 is nog te jong voor een oordeel

Ik vrees wel als je richting de 100k gaat, dat Alcantara meer versleten lijkt dan leder.
              Hoe lang moet je met deze rijden? 4j/140k km?
              En als het kapot is, gewoon laten vervangen? Toch leasingwagen
              De normale looptijd van een leasing wagen bij ons is 5j of 200.000 km.
              Als je rekent dat ik gemiddeld per dag 2 a 3u in de wagen zit kan het wel zijn dat dit rap zal verslijten. :s
              Geen idee of de leasing maatschappij dit dan wil vervangen.

Comment

A4 uit 2001 met 200000 km: alcantara ziet er nog altijd goed uit, itt het leer aan de zijkant...

Comment

Alles hangt af van hoe je die onderhoud denk ik, volgens mij is Alcantara een stuk moeilijker mooi te houden dan leder, da's met een salon net zo...
                  Dat audi leder na 200.000km zou versleten zijn is een lachtertje, ik heb enkele weken mijn A6 verkocht met bijna 200.000km op de teller en de zetels zagen er zo uit :

Er was niet één barstje in het leder te bespeuren en ze waren nog perfect soepel, het kan dus wel maar iedere maand eens een half uurtje werk en that's it.

Comment

De sportzetels zijn door het fleet department afgekeurd
                    Ook als was dit geen verschil in prijs. Het probleem zit er blijkbaar dat wanneer ik de firma ooit zou verlaten dit moeilijker kan doorgegeven worden aan iemand anders. Ohja dan gaan we voor zwart leder op de gewone zetels.

Toch bedankt allemaal voor de reply's!

Comment

Working...
                    X