Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace: problemen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Espace: problemen?

Mijn zus is wegens gezinsuitbreiding op zoek naar een grotere wagen in plaats van hun Mercedes C break. Er moeten 6 zitplaatsen beschikbaar zijn en toch nog wat kofferruimte. Mijn eerste gedacht was een Renault Espace. Budget is max. 10.000 € (liefst minder) dus zou een Espace zijn van de periode 2003-2005 ongeveer.

Zijn er problemen geweest met dit model en waar moet je op letten als je dergelijke wagen tweedehands wil kopen?

Of zijn er nog aan te raden alternatieven met bovengenoemde voorwaarden?
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

Als ik 1 ding kan zeggen: Blijf weg van Espace's van die periode.

Espace's tussen 2003 en 2007 zijn verschrikkelijk onbetrouwbaar.
    Ben er bijna zeker van dat je er bijna geen gaat vinden met garantie, aangezien de meeste verzekeringsmaatschappijen die garantie-gevallen verzekeren voor tweedehandsdealers de Espace van die periode gewoonweg weigeren te verzekeren (of ze vragen meer dan 6000 euro per jaar).

Dat is ook direct de reden waarom die auto's zo belachelijk goedkoop te koop zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Als ik 1 ding kan zeggen: Blijf weg van Espace's van die periode.

Espace's tussen 2003 en 2007 zijn verschrikkelijk onbetrouwbaar.
      Ben er bijna zeker van dat je er bijna geen gaat vinden met garantie, aangezien de meeste verzekeringsmaatschappijen die garantie-gevallen verzekeren voor tweedehandsdealers de Espace van die periode gewoonweg weigeren te verzekeren (of ze vragen meer dan 6000 euro per jaar).

Dat is ook direct de reden waarom die auto's zo belachelijk goedkoop te koop zijn.
      En een Opel Zafira van de vorige generatie? Of een Renault Grand Scénic?
      2016 Audi A3 G-tron

Comment

Daar ben ik niet zo vertrouwd mee.

Comment

moeste toch voor de espace gaan, neem geen 1.9 dCi met manuele 6bak.

Zitten hoopje chinese onderdelen in die rond de 100.000-140.000 zoiezo in de soep draaien.

Nu, moeste toch enen zien, dan kunde aan de hand van het chasis nummer altijd eens opvragen of het 1 van een goede of slechte reeks is. De man die da weet is storme transmissies in westvlaanderen. Zit ergens de kanten van pittem.

als ge gene westflut zijt, dan kunde em amper verstaan (telefoneren is quasi hopeloos...), maar als ge em verstaat, dan ebde al snel door dat hij weet over wat hij bezig is.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            moeste toch voor de espace gaan, neem geen 1.9 dCi met manuele 6bak.

Zitten hoopje chinese onderdelen in die rond de 100.000-140.000 zoiezo in de soep draaien.

Nu, moeste toch enen zien, dan kunde aan de hand van het chasis nummer altijd eens opvragen of het 1 van een goede of slechte reeks is. De man die da weet is storme transmissies in westvlaanderen. Zit ergens de kanten van pittem.

als ge gene westflut zijt, dan kunde em amper verstaan (telefoneren is quasi hopeloos...), maar als ge em verstaat, dan ebde al snel door dat hij weet over wat hij bezig is.
            Wij hadden een 2.2dci automaat, en 't was niet zo dat die bepaald probleemloos was

Comment

Mijn zus heeft een Zafira van de vorige generatie,nog nooit problemen mee gehad.
              Nora!

Comment

Mijn nonkel heeft ook enkele jaren met zo'n vorige generatie Zafira gereden en was daar ook tevreden mee

Al gedacht aan een Toyota Previa? Of een VW Sharan/Ford Galaxy? Heb echter zelf geen ervaringen met deze wagens.
                - Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
                - Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.

- 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zippo Bekijk Berichten
                  Mijn nonkel heeft ook enkele jaren met zo'n vorige generatie Zafira gereden en was daar ook tevreden mee

Al gedacht aan een Toyota Previa? Of een VW Sharan/Ford Galaxy? Heb echter zelf geen ervaringen met deze wagens.

Blijf weg van een Sharan/Galaxy. Zijn zeker niet de beste monovolumes op de markt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                    Mijn vrouw zit aan haar 2de Zafira. De eerste was een diesel en had 350000km toen de distributieketting de geest gaf.
                    Momenteel heeft ze een 1.8 naft met 115000 km of zo, geen enkel probleem mee.

Interesse? Of moet het een diesel zijn? Mag weg voor minder dan je budget.
                    Het moet een diesel zijn. Toch bedankt.
                    2016 Audi A3 G-tron

Comment

mijn vader heeft een aantal jaren geleden dit model espace gehad:

in het begin: toffe ruime wagen, lekker veel licht binnen, flexibiliteit, megakoffer, groot opendak.

na 100 000km: je stoort je onozel aan alle reflectie van het glas, je zit lekker in een broeikas in de zomer. Het dashboard had heeeel snel krassen, het koetswerk voelde niet meer solide aan. De stoelen wegen meer dan 20kg en het gebeurde regelmatig dat we die eruit namen, echt een karwei.

Op 84 000km is de turbo kapot gegaan, maar hij heeft de hele carter leeggezogen dus de motor was ook naar de filistijnen. De elektronica begon na de motorwissel ook te falen. Gelukkig op 140 000km was hij einde leasing.
                      2015 BMW S1000R
                      2010 Renault Clio RS Cup
                      1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten

in het begin: toffe ruime wagen, lekker veel licht binnen, flexibiliteit, megakoffer, groot opendak.

na 100 000km: je stoort je onozel aan alle reflectie van het glas, je zit lekker in een broeikas in de zomer. Het dashboard had heeeel snel krassen, het koetswerk voelde niet meer solide aan. De stoelen wegen meer dan 20kg en het gebeurde regelmatig dat we die eruit namen, echt een karwei.

Op 84 000km is de turbo kapot gegaan, maar hij heeft de hele carter leeggezogen dus de motor was ook naar de filistijnen. De elektronica begon na de motorwissel ook te falen. Gelukkig op 140 000km was hij einde leasing.
                        renault

Comment

Ik denk dat we allemaal over elk merk wel horrorverhalen kunnen vertellen, niet?
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten

Zelf ook een aantal jaar eentje gehad hier thuis, een 2.2dCi Automaat....en enkele van de dingen die je aanhaalt komen vrij herkenbaar over

Stoelen zijn idd belachelijk zwaar, m'n ma kreeg deze niet getild dus dat mocht ik altijd doen. Dashboard is heel krasgevoelig, klopt ook. Dat het koetswerk niet meer solide aanvoelde is me nooit opgevallen, zou het ook maar op z'n minst vreemd gevonden hebben, zoiets boet niet in aan stijfheid normaalgezien....

Verder op het einde véél motorproblemen gehad. Eerst EGR-klep, vervolgens een gat in een piston en een complete revisie mogen geven, nadien heeft de turbo nog de geest gegeven... en dan hebben we 'm maar verkocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Ik denk dat we allemaal over elk merk wel horrorverhalen kunnen vertellen, niet?
                              natuurlijk maar wat je soms hoort van bij renault tart de verbeelding.

bijvoorbeeld de hoofdlagerschalen in die 1.5dci's van hun, ongeloofelijk
                              2015 BMW S1000R
                              2010 Renault Clio RS Cup
                              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Renault's van die jaren (en bij de huidige twijfel ik ook nog) zijn echt bar slechte auto's hoor.
                                Je hebt wagens die elektronische storingen hebben,je hebt wagens met minder betrouwbare mekaniek maar die Renault's hebben het allemaal.

Persoonlijk zou ik uitkijken naar een Ford Galaxy van de nieuwe generatie en evt wat meer geld uitgeven. Zowel 1.8/2.0 als 2.2TDCi zijn erg degelijke motoren en het rijgedrag is subliem.

De vorige Galaxy en de Sharan hebben best degelijke techniek maar rijden minder leuk. De PSA monovolumes hebben heel sterke en betrouwbare motoren,rijden leuk maar hebben een wat minder elektrisch/elektronisch systeem.

Opel Zafira is ook niet echt m'n ding en gaat niet veel groter zijn dan een C-klasse hoor
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ze zouden het budget eventueel verhogen voor de aankoop van een nieuwe Renault Grand Scénic. Zijn er daar veel problemen mee?
                                  2016 Audi A3 G-tron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    Renault's van die jaren (en bij de huidige twijfel ik ook nog) zijn echt bar slechte auto's hoor.
                                    Je hebt wagens die elektronische storingen hebben,je hebt wagens met minder betrouwbare mekaniek maar die Renault's hebben het allemaal.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door VW-Driver Bekijk Berichten
                                    Ze zouden het budget eventueel verhogen voor de aankoop van een nieuwe Renault Grand Scénic. Zijn er daar veel problemen mee?
                                    Ik denk dat het antwoord hier boven meer dan duidelijk genoeg is. Franse meuk = problemen vragen. Heel goede wagens de eerste 3 jaar (eens de fabricage problemen voorbij)... veel electronische gadgets (wel niet zo goed doordacht dikwijls) voor weinig geld. Maar eens 3 jaar of 90.000 km beginnen de problemen : rammels, electronica die faalt, motor idem etc ....

Om je een idee te geven : bij een firma waar ik vroeger werkte hadden we een aparte mailgroep gemaakt voor de mensen met Franse wagens waar ze elkaars proboblemen konden melden. Wat je daar allemaal in las was gewoon hallucinant. Dat ging van lekkende daken, motor problemen, achterruiten die ineens op de snelweg gewoon uitvielen, ramen die klem zaten, kapotte kleppen etc etc .....

Persoonlijk zou ik met een héél grote boog rond alles wat Frans is om heen lopen.

Ga je and toch voor een Zafira vorige generaties, blijf dan weg van de 2.0 DTI motor. Een heel sterk blok op zich, maar zuipt olie dat het gene naam heeft en heeft wat last van kuren (falende dieselpompen, niet starten, stilvallen als je hem pusht etc). Hier spreek ik uit eigen ondervinding. Ook interieurgeluiden allerhande, en de typische wegglijdende achtersteven bij slecht wegdek zijn typisch Opel.

Is een grote break geen optie ? Anders zou ik zeggen Touran/Galaxy/Sharan ... Ook eens kijken naar een Mercedes R anders ?
                                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                      Franse meuk = problemen vragen.
                                      Zever²!

Met een Touran 1.9TDI kan je weinig misdoen denk ik...
                                      1991 BMW E30 318is

Comment

Niemand die Japanse concurrenten overweegt ?

Comment

Working...
                                        X