Mededeling

Collapse
No announcement yet.

biv

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• biv

hey.
    ik heb mijn wagen terug ingeschreven 1maand geleden.ik heb de wagen verkocht.
    kan ik nu mijn biv terugvorderen?
    ik heb al naar de DIV gebeld maar die kunnen mij niet verder helpen.
    miss iemand hier ervaring mee?

een heel eind later volgt meestal een verrekening, automatisch.
    Als je hem binnen de x tijd verkoopt, krijg je zelfs 100 percent terug. Geen zorgen maken dus, wel wat geduld hebben.
    Jammer dat de tamzakken ginder je niet wilden helpen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      BIV ook Niknakske? Dacht dat dit alleen voor de rijtax was.
      Biv ben je normaal gezien kwijt, tax krijg je procentueel terug.

Comment

ja ik heb het dus enkel op de biv.
        rijtaks,dat wist ik al dat ze die berekenen.

Comment

BIV ben je kwijt.

Comment

fak, juist. Grondig mis van mij. BIV ben je inderdaad kwijt. Te vluchtig gelezen....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

apenland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan195 Bekijk Berichten
                apenland

is toch niet meer dan normaal. Je hebt de auto 'in het verkeer gesteld' Waarom zou je dan een deel van dat geld moeten terugkrijgen? En hoe ga je dat bedrag prorateren?

100% biv = ?? maanden of jaren.

Bij de rijtaks is dat eenvoudiger. je betaalt voor een jaar en dus als je in de loop van het jaar de wagen verkoopt krijg je de rest terug.

Biv is niet tijdsgebonden..; gewoon 1x. Of je nu een maand of 20 jaar met je wagen rijdt.
                Waarom heb je heb zo snel verkocht trouwens? je schrijft toch geen wagen in om hem vlak nadien te verkopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                  is toch niet meer dan normaal. Je hebt de auto 'in het verkeer gesteld' Waarom zou je dan een deel van dat geld moeten terugkrijgen? En hoe ga je dat bedrag prorateren?

100% biv = ?? maanden of jaren.

Bij de rijtaks is dat eenvoudiger. je betaalt voor een jaar en dus als je in de loop van het jaar de wagen verkoopt krijg je de rest terug.

Biv is niet tijdsgebonden..; gewoon 1x. Of je nu een maand of 20 jaar met je wagen rijdt.
                  Waarom heb je heb zo snel verkocht trouwens? je schrijft toch geen wagen in om hem vlak nadien te verkopen
                  Maar dan kan je je de vraag stellen waarom er telkens biv moet betaald worden als er een andere titularis mee gaat rijden. Er is toch al betaald voor de auto in het verkeer te brengen Wel door een andere persoon maar het gaat over diezelfde wagen. Dit is dan toch eigenlijk ook niet normaal

Comment

.. vroeger was dit wel (binnen de 3 maanden weer verkopen). Ik weet alleen niet hoe dit zat, als je de BIV al netjes afgerekend had.

Wellicht had dit ermee te maken, dat de mensen (die ik kende, die dit gedaan hebben) met de termijnen van de betaling gespeeld hebben.

Hier eens gaan informeren .. Zij zouden! het moeten weten

Comment

Belasting op inverkeerstelling (BIV)

De BIV is van toepassing op personenwagens, wagens voor dubbel gebruik (de breaks) en minibussen.

De belasting op de inverkeerstelling wordt gevorderd op het ogenblik van inschrijving van een voertuig, hetzij een nieuw of een tweedehands, bij de directie voor de inschrijving van de voertuigen (DIV). Hierbij is het van geen belang dat bij de aankoop BTW werd betaald of niet.

De BIV is in principe niet terugbetaalbaar tenzij het voertuig binnen de zes maanden na zijn inschrijving werd overgebracht naar een andere lidstaat van de Europese Unie.

De BIV wordt berekend op basis van het motorvermogen (Kw) en fiscale paardenkracht. Het aldus bekomen hoogste belastingsbedrag is verschuldigd. De belasting houdt rekening met de ouderdom van het voertuig waarbij de datum van eerste inschrijving in België of het buitenland bepalend is. De aldus bepaalde belasting mag echter niet minder dan EUR 61,50 bedragen.

Duurzaam en zorgeloos naar je bestemming? Bekijk al onze oplossingen om jouw mobiliteitsvraagstuk op te lossen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

de wagen word afgeschreven,en word gebruikt voor op het circuit,dus als ik hem laat uitvoeren,krijg ik dan mijn biv miss terug.
                        dus niemand weet dan ook of de wagen ingeschreven word in een andere lidstaat.

ik dacht dat als je een 2 voertuig inschrijft dat de biv berekend word.
                        dacht ik denk ik,ik weet het niet

Comment

Zonder bewijs van inschrijving in een andere lidstaat krijg je die BIV niet terug volgens mij.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan195 Bekijk Berichten
                            de wagen word afgeschreven,en word gebruikt voor op het circuit,dus als ik hem laat uitvoeren,krijg ik dan mijn biv miss terug.
                            dus niemand weet dan ook of de wagen ingeschreven word in een andere lidstaat.

ik dacht dat als je een 2 voertuig inschrijft dat de biv berekend word.
                            dacht ik denk ik,ik weet het niet
                            Je moet 2 belastingen betalen als je een voertuig in het verkeer brengt.

1. Belasting op InVerkeersstelling

Is éénmalig en is niet terugbetaalbaar
                            ( hieraan verdient vader staat massa's geld ... )

2. Verkeersbelasting

Jaarlijkse belasting en is terugbetaalbaar indien je bv je nrplaat
                            laat schrappen uit het register.
                            Verander je bv van auto en behoud je de nummerplaat dan zal de belastingen
                            dit automatisch verrekenen indien er ergens een verschil is.

Vb : Stel dat je bv om de 3 maand een nieuwe Ford Focus RS koopt onder
                            dezelfde nummerplaat dan zal je telkenmale de BIV moeten betalen
                            en blijft je verkeersbelasting gewoon verder lopen.

Comment

Working...
                            X