Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen binnen het jaar na eerste inschrijving verkopen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen binnen het jaar na eerste inschrijving verkopen

Een collega vertelde me dat hij eens had gehoord dat je de BTW volledig kan terugkrijgen wanneer je als particulier je wagen binnen het jaar na eerste inschrijving terug verkoopt. Hij wist zelf niet wat er van klopte, maar zei dat ik het mss toch maar eens moest uitpluizen, vragen aan kenners, dus ben ik hier beland. Het gaat wel over een auto die is ingeschreven als lichte vracht. Is dit idd mogelijk?

Dit is niet mogelijk...

Comment

Zever dus

Comment

Particulieren kunnen BTW nooit recupereren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Particulieren kunnen BTW nooit recupereren.
          En zelfstandigen nekken ze ook

Bij aankoop 50% van de btw te recupereren, maar bij verkoop wel de volle pot mogen terugstorten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Bij aankoop 50% van de btw te recupereren, maar bij verkoop wel de volle pot mogen terugstorten
            Dat is idd zo... en klopt langs geen kanten natuurlijk. We betalen 2x BTW op die manier... schandalig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Fuck, ge moet goe zot zijn om nu nog als zelfstandige te willen werken.

Ik heb al verhalen gehoord van mannen die 1j met een Porsche rijden, en hem dan al moeten wegdoen!

(Naish zou zelfs zeggen, twee kopen, één verkopen!)

Comment

je kan dat doen, maar is niet zo eenvoudig.

sowieso mag de auto niet ouder zijn als 6 maanden als ik mij nog goed herinner.
                De garage waar je hem gekocht hebt, dient hem dan wel opnieuw over te nemen.
                Bij ons heeft de garage van de werknemer dat willen doen omdat wij als firma hem daarna meteen leasden voor diezelfde werknemer.

Zever is het dus niet volledig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                  je kan dat doen, maar is niet zo eenvoudig.

sowieso mag de auto niet ouder zijn als 6 maanden als ik mij nog goed herinner.
                  De garage waar je hem gekocht hebt, dient hem dan wel opnieuw over te nemen.
                  Bij ons heeft de garage van de werknemer dat willen doen omdat wij als firma hem daarna meteen leasden voor diezelfde werknemer.

Zever is het dus niet volledig.

Klopt wat je zegt, heb gisteren nog wat rondgekeken. Auto mag blijkbaar niet ouder zijn dan 6 maanden, OF meer dan 6000km hebben. Garage moet hem overnemen, OF hij moet buiten België verkocht worden, maar binnen de Europese Gemeenschap. Dan kan je hem ook recupureren omdat die persoon in eigen land BTW moet betalen. Het is dus de BTW van het verkoopbedrag da je kan terugkrijgen, op voorwaarde dat de koper je een kopie van het inschrijvinsbewijs bezorgd.

Comment

Oh ja, over dat zelfstandig zijn, mijn vrouw en ik zijn het een jaar geweest, en ik, nooit meer! Wat een geloop en papierwerk. Als er dan nog een slecht boekhouder tussenzit,... Nee merci, ik zal wel met mijn buske rondrijden, mijn pré'ke staat er zonder fout op den 10de, da's belangrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                      Oh ja, over dat zelfstandig zijn, mijn vrouw en ik zijn het een jaar geweest, en ik, nooit meer! Wat een geloop en papierwerk. Als er dan nog een slecht boekhouder tussenzit,... Nee merci, ik zal wel met mijn buske rondrijden, mijn pré'ke staat er zonder fout op den 10de, da's belangrijk.
                      Groot gelijk.

Comment

Working...
                      X