Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vw golf II of III goede auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vw golf II of III goede auto?

Hallo,

Ik ben momenteel nog bezig met mijn rijbewijs, maar zodra ik die heb en een auto wil kopen zit ik te denken aan een golf II of golf III. Ik ben niet van plan hem te gaan tunen en al die onzin. Gewoon standaard houden.

Nu is mijn vraag of dit een goede, betrouwbare auto is?

Met vriendelijke groet,

Jos

ja klopt.

Ik ben van plan een benzine 1,3 -1.8 te halen.

Maar als eerste auto kan dit dus geen slechte keus..

Comment

Golf II is sowieso degelijker dan een III. De III is omwille van kostenbesparingen een stuk meer gevoelig voor roest, zeker nu ze allemaal meer dan 12 jaar oud zijn... Ik zou voor een II 1.3 benzine of 1.6d gaan, of een goede III (van eerste eigenaar ofzo, al gaan die wel nog wat geld)

Comment

of ne fabia

Comment

Golf II !

Ik rij al bijna 2 jaar met een Golf II van 1985 en al bijna zelf 30 000km mee gereden. Nog geen grote kosten en problemen gehad, terwijl ik toch dagelijks een 50 km rij.

Voor een jonge gast een goede, goedkope en betrouwbare auto !

Als je voor een Golf II gaat zien, rustig de tijd nemen om een mooie te vinden . er zijn zeer veel afgereden en afgebroken exemplaren bij maar ook nog mooie hier en daar . Als je voor een 1300 gaat zou ik niet ene kopen met een al te hoge km-stand daarmee bedoel ik niet meer dan 200.000 km

Hier is mijn Topic van mijn Golfje II Diesel http://www.autoforum.be/showthread.php?t=35974
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            of ne fabia

Comment

Golf II en III zijn goede auto's. Uiteraard. Maar auto's zijn auto's. Goed wil niet zeggen kosteloos...

Comment

Allebei degelijke wagens die betrouwbaar zijn maar de Golf III is nogal iets roestgevoeliger dan zijn oudere broertje, ik spreek uit ondervinding

En inderdaad, ze worden al wat ouder maar dat hoeft niet meteen een probleem te zijn. Ik denk aan bv. redelijk simpele mecaniek?
                En natuurlijk, neem de tijd voor een goed exemplaar te vinden. Veel succes

Comment

heel simpel, oneven getallen zijn altijd beter bij golfjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                    aja, ik vind mijne 2 wel beter dan zo'n anonieme 3 ze

Neem nen 2, je vind ze met hopen dus er zitten er zeker nog goeie tussen aan redelijke prijsjes. Stukken zijn goedkoop. De techiek is poepsimpel dus kan je makkelijk zelf aan sleutelen.

als het elektrisch systeem volledig goed is en de motor draait nog goed moet je alleen uit kijken voor roest aan de randen van de wielkasten en de krikpunten.
                    2015 BMW S1000R
                    2010 Renault Clio RS Cup
                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Ik heb zelf een Golf 2 GTI gehad, een toffe wagen om met te rijden en goed op de baan.

Ik heb wat kosten gehad aan die wagen, omdat de wagen een hele tijd stil heeft gestaan, maar daarna was het rijden zonder problemen.

Ik heb zelf met een 1.3 gereden en een 1.6, maar de 1.3 is voor het gewicht van de wagen niet echt vinnig te nomen. Als je voor een 1.8 gaat, dan ga je zeker plezier aan hebben.

Comment

ja kijk, 1,8 of gti is heel mooi en snel. Maar ook niet echt zuinig, en dat speelt voor mij ook wel een beetje een rol.
                        Tot nu toe spreekt de golf II 1.3 benzine mij nog het meest aan, helemaal nu ik dat ook van die roest bij golf III enzo.

ik zit te denken aan een budget van ongeveer 1400 euro. Kan ik daar een goeie golf met minder dan 200.000 km van kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josferrari60 Bekijk Berichten
                          ja kijk, 1,8 of gti is heel mooi en snel. Maar ook niet echt zuinig, en dat speelt voor mij ook wel een beetje een rol.
                          Tot nu toe spreekt de golf II 1.3 benzine mij nog het meest aan, helemaal nu ik dat ook van die roest bij golf III enzo.

ik zit te denken aan een budget van ongeveer 1400 euro. Kan ik daar een goeie golf met minder dan 200.000 km van kopen?
                          de gti 8V is de zuinigste benzine versie van de golf zeker de latere versies met digifant.

dat heel simpel omdat de 1.3 en 1.6 nog op een carbu draaien, de gti is injectie. Ik haal zo'n 8,8liter bij sportief rijden. Maar ik raad een je gti af als eerste auto.
                          2015 BMW S1000R
                          2010 Renault Clio RS Cup
                          1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                            Ik zou zeggen eerder omgekeerd.
                            Een 2 is kwalitatief beter dan een 3 waar ze (VW) schaamteloos voor de goedkoopste onderdelen zijn gegaan met alle gevolgen van dien. Je kunt zeggen er rijden er nog veel van rond maar er werden er ook heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel van verkocht.
                            Een 4 was weer een gigantische sprong ten goede voorwaarts maar een 5 tegenover een 4 dan weer niet. Wel op het vlak van weggedrag maar zeker niet qua kwaliteit van de afwerking en materialen waar de 4 op zijn minst even goed was. Een 6 beschouw ik als de echte opvolger van de 4. Beter afgewerkt dan de 5 maar helaas ook duur geworden.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

Ik heb een golf 3 1.9GTD gehad als 1ste wagen met 145.000km:
                              Versnellingsbak was binnen de 5.000km kapot... En de turbo was ontregeld.
                              Aangezien dat te kostelijk was, heb ik hem na 5-6 maanden al terug weggedaan.

Comment

hmm. Nav. dit topic is de kans toch weer vergroot dat ik voor de golf II ga en dan waarschijnlijk de 1.3 benzine.

Comment

zelf heb ik een Golf II gehad. een 1.6 carburateur.
                                  1e jaar grote kosten gehad doordat de vorige eigenaar bijna niks aan de auto deed.
                                  deels mijn schuld. maar ik staarde mijn blind voor een golf met 1.6...
                                  ik had achteraf naar meer golfjes moeten kijken. maarja. je wilt op dat moment een golf hebben, en de keuze, ook al is hij niet verstandig leid tot een te snelle beslissing.

als je een golf II gaat kopen, bekijk er dan meerdere.
                                  en staar je niet blind op dat één model.
                                  maar bekijk dus of je misschien een goed alternatief vind naast de golf.

onderdelen zijn op zich goed te doen. zowel 2e hand als nieuw.

succes met de aankoop van je éérste autotje. daarbij veel veilige kilometers toegewenst. en welkom in de wereld van automobilist zijn

groet, bas

Comment

Voor € 1400 moet je al een heel mooie 1.3 Golf II vinden
                                    Benzine

Diesel

Comment

Bompa Golf 1.3 !!

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                                      Benzine

Diesel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten

Wel 'n hoge prijs, 1000 euro voor 'n kale (niet super propere) Golf 2 van 86.

Comment

Working...
                                        X