Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies bij aankoop: 1997 BMW Z3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies bij aankoop: 1997 BMW Z3

Hallo,

daarstraks was ik gewoon even aan het rondwandelen in de showroom van de plaatselijke BMW-dealer. Plots zag ik door het raam een blauwe Z3 staan, na even te informeren over het aantal km's etc keerde ik huiswaarts. Ik vertelde aan mijn vader dat ik een mooi exemplaar had gezien en nog geen 5 minuutjes later stonden we terug bij de Z3.

We zijn van plan om morgenvoormiddag nog eens terug te keren en misschien over te gaan tot de aankoop van deze wagen. Wat voor advies kunnen jullie mij geven? Op wat moet ik zeker letten?

Op het eerste zicht zag dit er mij een goeie wagen uit. Alles was aanwezig, draaide vlot, het exterieur zag er ook redelijk goed uit. Ook krijgen wij er de hardtop bij (makkelijk te verwisselen met de softtop zei de verkoper). Naar het schijnt (dit hebben wij nog niet kunnen checken) is het onderhoudsboekje ook volledig in orde.

Dus:
    • -1997
      -115k km
      -geen airco, wel zetelverwarming
      -(onderhoudsboekje)

Zijn er bekende problemen met dit type van wagen?

Aangezien dit mijn eerste, eigen, wagen zou worden wil ik graag wat meer zekerheid. Want ik zou niet graag een miskoop doen...

Doen of niet?
    Bedankt bij voorbaat!

mss zeggen welke motor...
    1.8,1.9,2.8...
    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
      mss zeggen welke motor...
      1.8,1.9,2.8...
      Compleet vergeten

1.8....

Comment

Ik heb ook nog zo ene gehad, fijne auto
        1.8 is voldoende voor deze wagen (we leven trouwens in belgie he ,je mag hier toch niet meer rijden dan dat je mag, anders sta je op de foto)
        De softtop moet je er niet afhalen om de hardtop te bevestigen, gewoon de softtop opendoen en de hardtop er opzetten en vastzetten.
        De manuele softtop kan je vanuit je zetel bedienen als je een beetje lenig bent.
        De plastic achterruit vraagt wel een oogopslag bij het opdoen van de softtop (Dat de kromming in de ruit goed ligt).
        Zeker bij koudere temperaturen, dan blijft het ruitje hard en kan het barsten, normaal vanaf een 5 a 10°c opendoen.
        De koffer is nog redelijk ruim voor deze auto.
        Het is een betrouwbare auto, die handig is in het gebruik in het interieur
        wel een beetje oppassen met de lange neus

Voor rest zou ik zeggen , DOEN!!

Comment

1.8 is niks te zwak (tenzij je meer gewoon bent ja)
          Cruisen=rustig rijden
          Ik denk dat het is het geval van de topicstarter de bedoeling is dat het ook een beetje betaalbaar blijft, zwaarde motor--- hoge taksen, BIV

Comment

Ik had eigenlijk nog niet stilgestaan bij het feit dat er "maar" een 1.8 in ligt. Deze wagen zal vooral dienen om elke dag op en af te rijden naar Gent. Dus een goeie 40 km per dag.
            In het weekend zullen mijn ouders er vooral mee rijden veronderstel ik. Dan kan ik terug met de wagens van mijn ouders rijden.

Denken jullie dat ik snel teleurgesteld zal zijn van de 1.8?

Comment

Ga eens een testrit doen, dan zult ge het snel weten.

Comment

Toevallig....

Vandaag sprak mijn vader me aan dat hij zijn Z3 gaat verkopen. Het is een beestje dat zeer weinig kms heeft en altijd binnen heeft geslapen. Echt een mooi (rood) exemplaar.

Indien jullie intresse hebben dan laat je het maar weten?

Ik ben er bijna 100% zeker van dat hij goedkoper gaat zijn dan die jullie misschien gaan aankopen.

Comment

De 1.8 is de ideale motor volgens mij om te genieten van het cabriorijden. Het zal geen spurtbom zijn, maar dat hoeft ook niet. Cabrio rijden is het leukste tegen een rustig tempo waarbij je van de buitenlucht kan genieten. Wat maken de prestaties uit... Maar je moet idd opletten voor de lange en brede neus van de auto. Bijkomend ben je iets wat beperkt qua alu velgen op dit type auto. Als je te grote velgen kiest, is het helemaal niet leuk rijden meer. Let op: de ophanging achteraan is van een E30 afkomstig dus bij glad weer toch maar voorzichtig zijn. Als de prijs goed is, zou ik niet twijfelen! Het zijn super leuke auto's! Ooit koop ik er ook eentje denk ik . Maar mss toch maar eens naar Sega luisteren... Al is rood niet de makkelijkste kleur. Kan je de auto trouwens binnen laten slapen?
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                    Zou zelf voor de 2.8 gaan deze heeft genoeg vermogen en moet je niet continu redlinen voor vooruit te komen
                    2.8 voor iemand die zijn eerste, eigen auto wil kopen? Al eens gedacht aan Taxen, verzekering, ...?

Wat een belachelijk advies is me dat.

De 1.8 is best een leuke motor om mee te cruisen. En zal zeker voldoende zijn voor de 40km die hij dagelijks moet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                      Toevallig....

Vandaag sprak mijn vader me aan dat hij zijn Z3 gaat verkopen. Het is een beestje dat zeer weinig kms heeft en altijd binnen heeft geslapen. Echt een mooi (rood) exemplaar.

Ik ben er bijna 100% zeker van dat hij goedkoper gaat zijn dan die jullie misschien gaan aankopen.
                      PB

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                      De 1.8 is de ideale motor volgens mij om te genieten van het cabriorijden. Het zal geen spurtbom zijn, maar dat hoeft ook niet. Cabrio rijden is het leukste tegen een rustig tempo waarbij je van de buitenlucht kan genieten. Wat maken de prestaties uit... Maar je moet idd opletten voor de lange en brede neus van de auto. Bijkomend ben je iets wat beperkt qua alu velgen op dit type auto. Als je te grote velgen kiest, is het helemaal niet leuk rijden meer. Let op: de ophanging achteraan is van een E30 afkomstig dus bij glad weer toch maar voorzichtig zijn. Als de prijs goed is, zou ik niet twijfelen! Het zijn super leuke auto's! Ooit koop ik er ook eentje denk ik . Maar mss toch maar eens naar Sega luisteren... Al is rood niet de makkelijkste kleur. Kan je de auto trouwens binnen laten slapen?
                      Mijn vader is gek van de Z3 (wou vroeger ook al zo eentje) en hij zou deze in het weekend zelf gebruiken om eens cabrio te kunnen rijden. Hij zou dagdagelijks gebruikt worden door mij (40km in totaal per dag).
                      Het verbruik is toch redelijk hoog en daarom twijfel ik toch ook nog. De prijs... hij is niet super goedkoop, maar staat wel perfect in orde volgens de BMW-dealer + de hardtop krijgen we er ook bij...

Ik ben weer zwaar aan het twijfelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                        Toevallig....

Je mag me de gegevens + foto's en prijs ook eens doormailen als ge wilt Sega ,
                        goede vriend van mij is ook op zoek achter een Z3

Comment

Astraatje heeft een Z3 1.8 van 1997. Ikzelf heb een Z3 1.9 van 1997. Op een meeting hebben we is met elkaars wagen gereden. Als je de 1.9 gewoon bent, voel je dat de 1.8 net iets te kort komt, doch dat is totaal niet storend. Met de 1.9 kan je een beetje meer het gevoel van een bocht aansnijden hebben.

Ik had hem ook op mijn 19 jaar en ik heb hem nog altijd. Zwaardere auto's vallen inderdaad niet te verzekeren op je 19e. Belachelijke adviezen van sommigen dan ook hier.

Let wel op de roest vooraan in de wielkas. Ik heb hier geen last van, maar Astraatje wel. Bij mij is er nog niks kapot aan gegaan. Superbetrouwbaar! Staat ook altijd binnen gestald.

Misschien moet ik hem ook maar is wegdoen omdat ik er maar 2000 km per jaar mee rijdt, maar ik heb zo'n goeie herinneringen aan die auto tijdens mijn studententijd!

Comment

Kijk eens wat de jaarlijkse kosten qua benzine zouden zijn? Mss kan je voor de "grote" afstanden van tijd tot tijd de auto van de ouders gebruiken?

Hou er alleen rekening mee dat een Z3 niet de meest practische auto is.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Op uw 19e vind ik de Z3 toch een praktische wagen hoor. Je kan er gemakkelijk lange afstanden mee doen en de koffer is zeker groot genoeg voor bijvoorbeeld een paar bakken water.

Alleen als je naar de Ikea ofzo gaat moet je iets achter de hand hebben. Dan is het altijd goed een goeie vriend te hebben die wel een busje heeft

Trouwens omdat je maar een tweezitter hebt, moet je nooit bob zijn of carpoolen met vrienden. Niks dan voordelen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                Op uw 19e vind ik de Z3 toch een praktische wagen hoor. Je kan er gemakkelijk lange afstanden mee doen en de koffer is zeker groot genoeg voor bijvoorbeeld een paar bakken water.

Alleen als je naar de Ikea ofzo gaat moet je iets achter de hand hebben. Dan is het altijd goed een goeie vriend te hebben die wel een busje heeft

Trouwens omdat je maar een tweezitter hebt, moet je nooit bob zijn of carpoolen met vrienden. Niks dan voordelen!
                                Op uw 19de gaat ge de kofferruimte toch niet niet uitdrukken in bakken water
                                Teken dat ge oud aan het worden zijt he
                                So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten

Goed gezien :-)

Echter, die goeie herinneringen aan je Z3 van in je studententijd, dat zal dan niet 'smossen op de achterbank' geweest zijn, toch ?

Comment

Thanks for the advice, guys!

Volgende week staat de Z3 hier op de oprit! We hebben er een testrit mee gemaakt en besloten hem onmiddellijk te kopen.

Dit topic mag gesloten worden
                                    Last edited by DDé; 05/02/2010, 16:20.

Comment

Mooie en vrij klassieke (tijdloze) interieur/exterieur combi!
                                      Veel knapper als de meeste zilvere z3 die je in het straatbeeld ziet.
                                      Zou zelf de hardtop eraf laten maar weet niet hoe de isolatie bij de softtop is..

Comment

Isolatie is vrij basic, maar 't is dan ook een roadster voor iets hé. Toch mooi dat de hardtop erbij zit want dat kan goed van pas komen 's winters met al dat zout.

En is ook weer zo eraf gehaald.

Veel plezier met de wagen.

Comment

Working...
                                        X