Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw kopen, tweedehands kopen of prive leasen???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuw kopen, tweedehands kopen of prive leasen???

Hey,

Ik vroeg me af wat voor mij persoonlijk het beste was....
    Ik rij per jaar ongeveer tussen de 50000 en de 55000km doordat ik nogal ver van men werk woon.
    Van het werk uit heb ik geen auto, ik kan wel in België een nieuwe wagen aankopen met diplomatenkorting.

Zou ik dan beter een nieuwe wagen kunnen kopen en bv deze om de 2a3 jaar te verkopen om hem nog met een redelijke hoeveelheid km te kunnen verkopen en daardoor nog voldoende geld terug te krijgen van de verkoop.

Zou ik beter een jonge tweede handswagen/directiewagenkopen en die dan verkopen met een hoger km aantal?

Ik las net ook iets van priveleasen? kan elke particulier dit? hoe werkt dit? zou dit voordelig zijn voor mij?

alvast bedankt.....

2 jaar na nieuwkoop is weinig uit puur financieel standpunt. De eerste jaren verliest een wagen heel veel verkoopwaarde.
    4 a 5 jaar is ideaal omdat de kosten die je gemaakt hebt (ongeveer gelijk elk jaar) in evenwicht zijn met de herverkoopprijs (die elk jaar iets minder daalt). Vuistregel: Om de vijf jaar halveer je de prijs.
    0: 50 000
    5: 25 000 (verlies 25 000)
    10: 12 500 ( verlies 12 500)
    15: 6 250 ( verlies 6 250)

Heel wiskundig:
    Als de vijfde wortel uit 2 neemt heb je na een jaar dan verlies van 13% na 1 jaar al. Indien 50 000€ is dat al 6500€. 24% na 2 jaar (+ 11% verlies) enz...

Maar de markt vandaag is zeer zwak. Een jonge tweedehands lijkt mij nu echt het best omdat het eerste verlies er al is en daarneboven de prijzen vandaag heel laag staan.

Comment

Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de diplomatenkorting is, maar als dat echt de moeite is zou ik daar voor kiezen ipv een 2dehands.

Comment

leasen is enkel goed voor bedrijven. De kosten komen in een beter vakje in de boekhouding terrecht en maakt daardoor een mooier resultaat en het bedrijf moet niets liggen regelen van inschrijvingen/verzekeren/taksen/onderhoud/... allemaal door leasingfirma gedaan.
        Maar het totaalplaatje op het einde is altijd duurder dan zelf eentje kopen (de leasfirma moet ook winst maken he)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de diplomatenkorting is, maar als dat echt de moeite is zou ik daar voor kiezen ipv een 2dehands.
          ²²²²²²².

Anders een wagen van een 3-4 jaar oud kopen met aanvaardbare km-stand, 1 jaar rijden en dan terug verkopen.

Comment

Gezien ik nogal veel km rijdt lijkt mij 4a5 jaar met men wagen rijden net geen goede optie toch? dan zouden er tussen de 200 en de 250 duizend km opstaan.... kan niet geloven dat ik dan een wagen van bv 40000euro voor zelfs nog maar 12000 euro verkocht krijg? of denk ik daar fout in en is er echt nog wel een markt voor auto's van 5 jaar met 250000 km?
            En met een 2de handswagen heb je daar niet vaak veel last mee? heb precies geen zin om 35000 euro aan een jonge 2dehands tegeven om dan later te ontdekken dat die persoon der als een zot heeft mee zitten rijden en dan constant naar de garage ermee moeten...

diplomatenkorting is afhankelijk van merk tot merk soms is het zelfs voordeliger van hier niet van gebruik te maken en al de andere voordeelpakketten en condities die je kan krijgen te gebruiken...

alle meningen/raad blijven welkom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten

Anders een wagen van een 3-4 jaar oud kopen met aanvaardbare km-stand, 1 jaar rijden en dan terug verkopen.
              . Ga je volgens mij het minst verlies maken om toch met een grotere wagen te rijden. Zoek u een wagen bij een handelaar met rond de 100k km, je hebt 1 jaar garantie en een jaar later wissel je hem om voor een andere met een "beperkte" opleg.

Comment

interessante topic

Als je dan een wagen koopt van 4 a 5 jaar met 100k km heb je dan niet meer last op teveel onderhoudskosten die er dan komen?

Comment

Je winkelt in het budget van nieuwwaarde rond de 40K?

Kun je dat concreet maken?

Zelf zou ik eerder gaan voor zoiets:

Vervolgens na max 3 jaar verkopen. Dan staat de teller op 180.000km en is hij 3 1/2 jaar oud. Een Mercedes is dan nog goed te verkopen voor tussen de 12 en 15K (afhankelijk van staat en markt)

Je rijdt een wagen in de budgetklasse die je zoekt, maar voor veel minder geld .. terwijl hij pas een half jaar oud is. Hierdoor heb je ook nog altijd anderhalf jaar fabrieksgarantie

Comment

dat verliest bijna 14.000 euro op 5 maand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                      dat verliest bijna 14.000 euro op 5 maand
                      Bah nee gij.

Alsof er iemand is die de adviesprijs/catalogusprijs betaalt

Comment

Working...
                      X